AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Vær vennlig og ikke kom med useriøse svar. Takk på forhånd : ) Jeg har klinisk depresjon og lengter etter å være i et forhold igjen, men det er vanskelig. Jeg er ikke god til å legge skjul på det heller, som noen andre ser ut til å være. Derimot prøver jeg så godt jeg kan å møte noen. Jeg har brukt datingapper og vært på speeddating. Også prøver jeg å føre hyggelige samtaler med menn rundt meg, men det virker som jeg skremmer bort alle som leter etter noe seriøst. Det krever ufattelig mye energi av meg, og jeg har fått hjelp av psykolog, men den energien som går til dette må jeg ta fra et sted. Jeg driver ikke med hobbyer lenger. Jeg vasker bare det som er nødvendig. Jeg lager sjelden mat. Derfor lurer jeg på om jeg bare burde gi opp. Anonymkode: b064a...4fe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 468bf...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Du burde hvertfall legge prosjekt-kjæreste på pause inntil du klarer å ta vare på deg selv som et normalt voksent menneske. Vasker klærne dine, lager mat, holder det rent og ryddig hos deg, og har fått det bedre i livet med depresjonen din. Det er nemlig ikke sånn at det å ha en kjæreste vil fikse alt, det må du gjøre på egenhånd først. I tillegg så er det noe med å være et godt kjæresteemne også, og du har sikkert mange gode egenskaper men så lenge du er så deprimert at du ikke klarer å ta godt vare på deg selv så vil dette påvirke en partner. En partner vil kanskje føle seg utilstrekkelig for at du ikke er glad eller ikke orker å møtes også blir forholdet veldig destruktivt for begge. Uavhengig av depresjon eller ikke så sies det jo at man må elske seg selv før man kan elske en annen og det mener jeg stemmer. Havner man i når relasjon med noen under en depresjon så er det mer av hekt og avhengighet, behov for å bli sett og bli tatt vare på, og ikke av kjærlighet. Depresjon blir heldigvis bedre med riktig terapi og behandling. Ønsker deg det beste 😊 Anonymkode: dfdc8...ea3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå