Gå til innhold

Kan man blande offentlig og privat helsehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt et år på å få diagnostisert noe i det offentlige. Tok en evighet å få MR fordi legen ikke trodde det feilte meg noe som trengte MR-undersøkelse. Omsider fikk jeg MR og en overraskende diagnose. Legen vil henvise meg til spesialist, og jeg ønsker jo dette. - Men det er lange ventetider, og jeg har jo allerede ventet så lenge. 

Kan jeg bestille en time hos samme type spesialist selv, i det private, og ta med meg informasjonen tilbake til fastlegen?
Hvis det f.eks skulle foreslås operasjon, eller behandling som koster mye, kan jeg "hoppe tilbake" til det offentlige, da? 
Hvis det ellers er anbefalinger om medikamenter eller annen behandling som ikke koster så mye, og jeg kun trenger denne ene timen med ekspert, betaler jeg gjerne et par tusenlapper for å slippe å vente i flere uker, hvis dere skjønner.

Kan man gjøre det sånn, eller må man holde seg til en?

Anonymkode: 067b7...0ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjøre hva du vil, men trenger du behandling som kun gis i det offentlige kommer du ikke utenom å måtte innom der på poliklinisk time og vurdering først. Er det ikke noe som medisinsk sett haster blir det selvfølgelig en del ventetid først. 

Anonymkode: 24c0a...76c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg ofte. Bruker alltid Volvat eller private spesialister når det er noe. Haster det kommer du da foran i køen. 

Anonymkode: 57f42...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du :) 

Jeg gjør det fordi det ikke er alt jeg kan behandle i det offentlige. 

Hindrer ingenting. 

Anonymkode: a79e2...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...