AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Lurer på om noen har opplevd at statensinnkrevningsentralen eller namsfogden har tatt alle feriepenger når det blir utbetalt? Anonymkode: 2cbe5...187
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Tvilsomt de gjør. Det skal dekke de 5 ukene man ikke jobber, så ville sette folk i sosialklemma. Anonymkode: b108c...c50
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Har ikke feriepenger, men jeg har fått trekk i huset som jeg må få tettet. Anonymkode: e4c47...756 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke feriepenger, men jeg har fått trekk i huset som jeg må få tettet. Anonymkode: e4c47...756 Tetter du også med hundrelapper? Anonymkode: a7737...b89
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Dette høres rart ut, arbeidsgiver har plikt til å passe på at feriepengene går til å avvikle ferie. Selv om arbeidsgiver har feilutbetalt noe kan det være vanskelig å trekke i feriepengene, av den grunnen. Feriepengene er vel noe av det siste andre kan ta utlegg i. Anonymkode: fa000...bfb
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette høres rart ut, arbeidsgiver har plikt til å passe på at feriepengene går til å avvikle ferie. Selv om arbeidsgiver har feilutbetalt noe kan det være vanskelig å trekke i feriepengene, av den grunnen. Feriepengene er vel noe av det siste andre kan ta utlegg i. Anonymkode: fa000...bfb Når Statens innkrevingssentral tar utlegg i lønn, bestemmer vi at du som er arbeidsgiver skal trekke et beløp fra den ansattes lønn (gjelder også feriepenger). Bedriften vil motta et brev fra oss som forteller hvor mye dere skal trekke arbeidstakeren per måned og når dette skal avsluttes. Anonymkode: 2cbe5...187
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Om man trekkes av lønnen hver måned, hvorfor skulle man ikke også bli trukket den måneden det er feriepenger som utbetales? Jeg har null peil på dette (heldigvis), men ble nysgjerrig, Anonymkode: fba3d...8fa
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når Statens innkrevingssentral tar utlegg i lønn, bestemmer vi at du som er arbeidsgiver skal trekke et beløp fra den ansattes lønn (gjelder også feriepenger). Bedriften vil motta et brev fra oss som forteller hvor mye dere skal trekke arbeidstakeren per måned og når dette skal avsluttes. Anonymkode: 2cbe5...187 Men da trekker dere av det som er lønn. Ikke den såkalte feriepengebiten som er litt høyere enn vanlig lønn. Eller skriver dere nye vedtak hver mai for å passe på dere også trekker fra de pengene som er mer enn lønn ved feriepengeutbetaling. Anonymkode: b108c...c50
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om man trekkes av lønnen hver måned, hvorfor skulle man ikke også bli trukket den måneden det er feriepenger som utbetales? Jeg har null peil på dette (heldigvis), men ble nysgjerrig, Anonymkode: fba3d...8fa Tenker nok på de ekstra pengene vi får i juni, de vi kaller feriepenger. Ikke den delen som dekket lønn i 5 uker, men den slumpen som er ekstra. Anonymkode: b108c...c50
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Det står det her https://www.sismo.no/no/pub/tema/trekk-i-lonn-eller-trygd. Er vel fast månedsbeløp, så da løper vel trekket som det gjør de øvrige måneder. Anonymkode: 387eb...ba3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Har du utleggstrekk fra namsmannen er det er fast beløp uansett hva du har utbetalt. Er det skatteetaten som trekker så er det mest sannsynlig en prosent, da trekkes deg fra hele feriepengutbetalingen. Anonymkode: a2418...c77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå