AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Er i uke 38, førstegangs. Har de siste ukene hadde veldig løs mage. Mye nedpress. Og i dag hadde jeg skikkelig smerter/mensenlignene stikkinger nederst i magen i 20-30 min som jeg nesten måtte puste meg litt igjennom. Nå hsr det gått over og ikke kommet tilbake. Kan det være starten på noe? Eller bare en mageknip?🫣 synes det er SÅ vanskelig og vite hva man skal kjenne etter. Anonymkode: 968ff...e35
kronblad Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Det kan være både og. For min del gikk jeg med falske rier i tre uker. Jeg ble til og med lagt inn på føden fordi de trodde fødselen var i gang - 1 uke før han kom. Når han til slutt ble født gikk det 2.5 timer fra den første, faktiske rien til han var ute. Var kanskje ikke det du ville høre, men to uker igjen er ikke lenge, selv om det føles som en evighet ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Jeg hadde sånne mens-aktige greier og mye nedpress fra uke 32 og fødte dagen før termin, så for meg var det ikke et tegn på fødsel, men jeg har hørt mange fortelle at det startet sånn for dem. Er ikke helt lett å bli klok på, dette her. 😅 Anonymkode: 3bc8c...854 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Det er så individuelt, og ulikt fra hver fødsel, at det er umulig å si helt sikkert at det er starten på noe. Og om det er det så kan det fortsatt ta to uker før fødselen virkelig er i gang 😅 Men ja - dette kan absolutt være tegn på at kroppen din forbereder seg på fødsel Nedpress og «modningsrier» er vanlig de siste ukene, jeg hadde det fra uke 35 med andremann og holdt på å bli gal. Den gang endte det med 4 timer kort fødsel, så det var mening i de riene jeg måtte gjennomgå på ukesvis. Jeg ville vært oppmerksom på om slimproppen går, det har vært et sikkert tegn hos meg at fødsel er nært forestående. Har født få dager etter den gikk, mellom 3-5. Den ser ut som en tykk geleklump eller den type slim unger leker med, sånn man kan kaste på veggen og sitter fast 😂 Den kan inneholde litt blod. Det er lettere sagt enn gjort, men smør deg med tålmodighet, for en kan virkelig aldri være sikker på når det skjer, og det er så tungt å gå og tenke «nå skjer det snart!» uten at det faktisk gjør det… Ellers finnes det mange råd for å evt. fremskynde fødsel, uten at man kan love resultater: stimulerer du brystvortene trigger du kynnere/modningsrier (jeg startet begge mine fødsler selv på den måten), ha sex og la mannen få utløsning inni deg, onanere/få orgasme, være aktiv, og en rekke andre jeg ikke kommer på i farta. Mine barn ble født henholdsvis 11 og 6 dager før termin. Lykke til med innspurten og fødsel 🥰 Anonymkode: 4a52b...851 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå