Gå til innhold

Barn nr3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ha tre små barn? Regner jo med det er hektisk, men ellers hvordan er det med legging osv?

vi ønsker oss veldig en nr3 nå, men vil høre litt likevel. Eldste barnet vil være akkurat 4 år når neste evt kommer, så sant vi klarer det innen 6 mnd

Anonymkode: bda47...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig så er det kjempetravelt. Det går greit når man er to, men det er veldig krevende å være alene med alle tre. De to eldste leker fint sammen, men de krangler også mye. Andremann er en tøysekopp og ertekrok, og liker også å tøyse og småplage minstemann, som ikke synes det er spesielt gøy å ha "veisperring".

Vi har 5,5 år mellom de tre, og yngste er nå 1 år. Det er krevende å få møtt barna og følelsene deres slik vi ønsker. Det går bedre nå, men de er jo fortsatt små og trenger mye kos og omsorg. Spesielt vanskelig var det da minste ble født, og andremann ikke lenger var minst. Jeg føler hen ikke har gått litt mer for lut og kaldt vann enn det jeg synes er greit.

Minste ammes i søvn, og bruker lang tid på å sovne. Han våkner som regel etter en time igjen og trenger hjelp til å sovne. Det jeg synes er vanskelig, er å få lest nok for de to eldste. Klarer alltids å få dem på badet og i seng, men jeg ønsker meg alltid mer tid til å lese for dem før de må sove.

Man må selvsagt bestemme selv og se an hvem man har rundt seg som kan støtte familien, men jeg ville drøyd lenger med å få et barn til. Å gå inn for å få 3 barn på 4 år er galskap (med mindre man får tvillinger).

Anonymkode: c2bae...904

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på nr 4 nå.

Det går bra for min del. Har gode rutiner på de to eldste og minste har også begynt å få gode rutiner. Vi bytter på å legge ungene. Alle 3 legges samtidig. Vi leser en bok for de eldste, og minste legges bare i senga, og etter et par sanger så har h*n sovnet :) 

Kommer an på barna og diverse, men jeg føler det går veldig fint. Er klar for nr 4 så får vi se hvordan det går :)  Og jeg og partner samarbeider veldig fint sammen.

Du vet best hva du har kapasitet til. Jeg har hørt fra flere at det er galskap med så mange tette barn, men samtidig har jeg fått positive tilbakemeldinger i ettertid fordi bekjente/venner og familie ser at det går bra. Mange syns det er tøft med 2, andre med 1 osv. For vår del går det veldig bra. Og om det ikke hadde gått bra hadde vi ikke prøvd på flere. 

Anonymkode: e2bac...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ekdste er litt eldre da, har ei på 11, en på 2 og en på 3 mnd. Det år veldig bra, han på 2 er endelig blitt vant med lillebror og er ikke sjalu eller sår på at baby trenger litt ekstra akkurat nå. Men klart er jo hektisk, men absolutt fantastisk. 

Anonymkode: 47113...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre stykk på 6 år. Det går veldig fint! Eldste har en del fritidsaktiviteter nå som tar litt tid hvor jeg er involvert i støtteapparat osv som tar en del tid. Jeg ønsker å kunne gjøre det til alle tre, og tenker derfor at tre er vår grense. Jeg kunne lett klart det å være mamma til flere uten å bli utslitt, men de skal følges opp på mange arenaer, og jeg liker å ha tid til å engasjere meg. Mannen min er supermann og vi er et godt team. Det er vel det aller viktigste for å kunne velge en stor barneflokk(i tillegg til solid økonomi). 

Anonymkode: 667a2...720

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...