AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg prater med pusen min. Gjør om stemmen når han "svarer" eller "prater" til meg. Gjør kun dette når jeg er alene, eller når barna er til stede. Gjør du det? Anonymkode: 795f9...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Ja 😂 tror alle jeg kjenner gjør det 😂 Anonymkode: a38d4...f14 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Gjør det alltid med hundene. Tror det irriterer noen få, men det får bare være. Anonymkode: a352e...204 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Jeg svarer ikke for katten, men snakker veldig mye med henne. Hun er også veldig snakkesalig og svarer meg selv, bengal Anonymkode: eda17...8c7 1
Elaine Marley Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Jeg gjør om stemmen når jeg prater til han. Litt sånn søt/rar stemme eller hvordan jeg skal forklare det. Andre har ofte også sin versjon av en sånn stemme har jeg hørt 😄 Men jeg svarer ikke så ofte for han. Mer sånn "skal du ut?" "Nei, huff det var kaldt i dag". Han svarer meg ofte med mjau og enkelte ord forstår han godt hva betyr. Det virker som han setter pris på "samtalene" vi har sammen 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 JA snakker til katten med egen mykere "kattestemme", den reagerer ikke om jeg snakker med vanlig stemme, bortsett fra da jeg roper på den for å få den hjem. Tror alle gjør dette. Er bare et slags kjærlighetsspråk fordi jeg er så glad i den lille pelsbylten i familien ❤️ Anonymkode: c90b6...7ec 1
The Grinch Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 (endret) . Endret 8. april av The Grinch 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg prater med pusen min. Gjør om stemmen når han "svarer" eller "prater" til meg. Gjør kun dette når jeg er alene, eller når barna er til stede. Gjør du det? Anonymkode: 795f9...fb4 Eh, nei? Har aldri latet som at jeg er dyret, men prater til han/henne og svarer tilbake når jeg ser han/henne kommuniserer med meg. Lær deg heller dyret sin måte å kommunisere på, så kan du muligens forstå dyret ditt på en ny måte. Det at du sitter å snakker for dyret og later som at du er dyret, viser kanskje at du ikke forstår dens måte å kommunisere på. Anonymkode: 91a76...994 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): JA snakker til katten med egen mykere "kattestemme", den reagerer ikke om jeg snakker med vanlig stemme, bortsett fra da jeg roper på den for å få den hjem. Tror alle gjør dette. Er bare et slags kjærlighetsspråk fordi jeg er så glad i den lille pelsbylten i familien ❤️ Anonymkode: c90b6...7ec Det er ikke det ts spør om. Alle oppegående folk snakker sånn til katten sin, men det var ikke spørsmålet. Anonymkode: 91a76...994 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Nei. Men nå ble jeg veeeeelig nysgjerrig på hva hva kattene og hundene rundt om sier. Noen som har en dialog å dele Har selv katt og snakker mye til henne. Spør mye. Hun mjauer veldig mye. Og jeg : å men hva er det nå da `? ser du noe spennende der ute ? (hun sitter i vinduet) er det en pus kanskje? Ikke ? er det noe annet kanskje? Skal jeg komme å se ? ( hun mjauer mellom hver replikk til svar.) Vil du det ? Ikke ? ( jeg gidder ikke he he) Nei da får du kose deg da. 😅 Anonymkode: 875b5...ef8 2
Endorfin Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Gjør det, hunden forstår enkelte ord og hører veldig godt på tonefall om jeg er glad/sint osv.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Her i huset snakker vi mye til kattene og de svarer som regel, de skjønner ord som "mat", "ut", "nei" og de reagerer på navnene sine. Hvis de f.eks. ligger å sover så grynter de bare når jeg sier navnene men hvis jeg sier "mat" så spretter de opp og hyler, en av kattene kan være veldig intens på natten og hvis jeg sier "ut" så løper hun enten til døren hvis hun vil ut eller så gjemmer hun seg under sofaen. Er de i ferd med å gjøre noe som ikke er lov så stopper de som regel hvis jeg sier "nei", da kan det også komme et misfornøyd grynt eller mjau tilbake eller en demonstrasjon i form av å legg seg ned. Katter skjønner mye men det krever også at man bruker mye tid og er konsekvent med å bruke enkle ord. Anonymkode: 52fd1...5e7 3
Macro Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Jeg prater med henne uansett hvem som er rundt. Bruker ikke babystemme, men bruker en tone slik at hun vet at det er henne jeg prater til. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #17 Skrevet 27. mars 2023 Men alle prater vel med dyrene sine. Det er jo ikke det tråden handler om. Spørsmålet til Ts er om noen finner på replikker som dyrene svarer og så sier dem høyt sånn at de også svarer for dyra. Det er jo noe annet og ett mer interessant fenomen, syns jeg Anonymkode: 875b5...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #18 Skrevet 27. mars 2023 Jeg snakker ikke FOR hunden, men jeg snakker med hunden litt som om jeg snakker høyt med meg selv. Og jeg kan sikkert virke ganske rar som går og prater med hunden ute om ting som hunden ikke forstår noe av😅 Anonymkode: 1952d...26a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #19 Skrevet 27. mars 2023 Hahah, ja innimellom. Ikke når jeg er alene med dem, men når familien er rundt. Det er jo de jeg prøver å få til å le. Snakker også med kattene, men ble litt satt ut når guttungen spurte hva kattene svarte og jeg bare øøh veit ikke, jeg bare later som. 😂 Han har også begynt å ha samtaler med dem nå når han skjønte at mamman faktisk IKKE skjønner hva de sier. 😂 Anonymkode: 27c38...acb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #20 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahah, ja innimellom. Ikke når jeg er alene med dem, men når familien er rundt. Det er jo de jeg prøver å få til å le. Snakker også med kattene, men ble litt satt ut når guttungen spurte hva kattene svarte og jeg bare øøh veit ikke, jeg bare later som. 😂 Han har også begynt å ha samtaler med dem nå når han skjønte at mamman faktisk IKKE skjønner hva de sier. 😂 Anonymkode: 27c38...acb For å presisere; jeg har ikke samtaler med kattene, men mer sånn legger inn kommentarer på hva jeg tror kattene tenker. Anonymkode: 27c38...acb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå