AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Greit nok at jeg bor ute i distriktet (Nord-Norge), men jeg legger merke til at pakker kan bli liggende 2-3-4 dager i Oslo før de blir videresendt. For 3 år siden, og tidligere, så gikk det 3 virkedager fra Oslo og opp til meg her i Finnmark, dette gjaldt 95% av alle pakkene jeg fikk. I dag er jeg heldig om jeg får noe på minimum 5 dager...vanligvis er det snakk om 6-7 virkedager. Anonymkode: 7805b...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Er et gjengs problem for tiden. Anonymkode: 1b63f...222
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Greit nok at jeg bor ute i distriktet (Nord-Norge), men jeg legger merke til at pakker kan bli liggende 2-3-4 dager i Oslo før de blir videresendt. For 3 år siden, og tidligere, så gikk det 3 virkedager fra Oslo og opp til meg her i Finnmark, dette gjaldt 95% av alle pakkene jeg fikk. I dag er jeg heldig om jeg får noe på minimum 5 dager...vanligvis er det snakk om 6-7 virkedager. Anonymkode: 7805b...d2d 3 dager gjennom hele Norge er rekordhastighet - i mitt tilfelle brukte et brev fra DNB i Oslo ikke mindre enn 9 dager på å komme frem til ... Oslo. Hadde man levert brevet til fots, hadde man brukt en halv time. Anonymkode: 68de4...678
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Ja 😭 venter på en pakke som bruker sinnsykt lang tid fra nord-Norge. Anonymkode: 9e1fc...363
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Ja, det går meget tregt etter de gikk over til levering maks 2-3 dager pr uke. Verste var da det tok 2 uker å få passet fra det ble sendt ut, i tillegg til det halve året ventetid på timen og to måneder på at det ble produsert... Anonymkode: 9be76...03f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Måten postleveranser i Norge fungerer for tiden er bare tragisk og latterlig dårlig. Ts, det er ikke uvanlig at pakker til Finnmark tar minst et par uker, selv sporbare pakker. Jeg vet om flere der som ikke lenger gidder å bestille noe med sporbar pakke, for det tar uansett minst et par uker før de får pakkene. Jeg forsøkte meg på en ikke-sporbar pakke dit. Den var korrekt merket med mottaker. Posten valgte da å bruke 2,5 uker på å endre mottaker på pakken med å klistre på en ny adresselapp og sende den til en annen person (med ganske likt navn) et helt annet sted i landet. Denne personen kontaktet meg, fikk korrekt navn/mottaker, og postet den dagen etterpå. Da tok det nye to uker før pakken kom til Finnmark. Og posten, de mente det var min feil som ikke hadde valgt sporbar pakke, og fortalte meg at de ikke har noe som helst ansvar når ikke-sporbar post blir borte. Med andre ord - det er mer lønnsomt for posten å ikke levere ikke-sporbar post... Men bruke personer i posten til å sitte og feiladressere korrekt merkede pakker og sende dem helt andre steder i landet, det bruker de ressurser på. Jeg lurer på når politikerne skal våkne!? Og Postnord er ikke bedre, så dette er ikke bare posten alene! Anonymkode: 3b23b...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå