Gå til innhold

Hvordan åpnes gavene i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i bryllup hvor noen har i oppgave å åpne, skrive lister med hva som er fra hvem osv. 

Men jeg syns det virker upersonlig. Det er jo kjekt å kunne åpne selv. Og flere skriver jo personlige kort som er ment for brudeparet, ikke andre.

Annonseres det hvordan man gjør det med gavene? 

Anonymkode: a207a...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi gifta oss sa de i døra fra hvor man satte gaver, og hvor man fant velkomstdrink.
Hadde to personer som åpna gaver, la ved kortet og noterte på liste. Kan aldri tenke meg at de hadde tid til å lese noen kort. Vi leste jo over alt selv etterpå, så jeg ser ikke helt problemet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha noen til å hjelpe deg som skriver hva du har fått av hvem i en bok.

Anonymkode: aef24...3ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De jeg har vært i har de alltid åpnet og lest kort på en grei plass så de som vill se kan bli med 😁 vært pengeønsker til ferier noen ganger så da har vi skreve kort og vippset pengene 😊 har ikke pleid og lese opp summer annet en vist de har holdt på å besvime av sjokk av større summer 😊 vært i store og små så på de små har de ofte tatt det rett på danserummet med ett bord i hjørnet til gaver , store har ofte hatt egent gave rom med programover sikt så går de som vill og resten fortsetter på vinen 😇

Anonymkode: dc8a3...318

AnonymBruker
Skrevet

Vi åpnet hjemme. :)

Anonymkode: 7f6fe...731

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å åpne gaver er ganske tidkrevende så vi velger å ikke gjøre det selv i bryllupet vårt men tenker å delegere oppgaven til et par venninner. Altså at de åpner gaver og noterer hvem som ga hva. Tenker at de kun åpner pakkene, ikke konvoluttene/pengegaver. Dette for at vi og andre gjester kan se gavene:) skal selvfølgelig lese alle kort osv i etterkant.

Anonymkode: f1688...a6f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg husker jeg ble både overrasket og skuffet da jeg var gjest i mitt første bryllup for jeg hadde brukt god tid på å pakke inn gavene og pyntet dem helt nydelig og så skulle alt bare rives kjapt opp av noen fremmede. Der lærte jeg noe nytt og det var første og siste gang jeg brukte mer enn 20 sekunder på innpakking av bryllupsgaver i alle fall. :knegg:  Det er helt vanlig å delegere gaveåpningen til f.eks. et par venner som skriver lister og stiller alt ut på et bord. En gang hadde brudeparet bedt om at noen få gaver ble spart slik at de kunne åpne dem selv.

Vi hadde et lite bryllup og åpnet gavene selv og jeg tror nok jeg hadde ofret gavebord for å få åpne egne bryllupsgaver i et større bryllup også. Personlig synes jeg gavebord er fullstendig uinteressant for andre enn brudeparet selv uansett. Hvis du vil åpne gavene selv så gjør det. :) Du må kanskje være forberedt på at særlig eldre gjester kan synes det er rart å ikke få se alle gavene, men det er deres bryllup så gjør det dere har lyst til.

Endret av Arkana
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange jeg kjenner har valgt å heller åpne gavene hjemme dagen etterpå, gjerne med familie på restefest. Veldig koselig!

Anonymkode: d65d6...4bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Realiteten er jo gjerne at brudepar ikke har tid til å åpne gaver. Jeg har selv vært gaveåpner for andre og jeg leser jo ikke kortene utover å notere meg hvem de var fra. Brudeparet får lese de senere.

Anonymkode: 5e51b...f3c

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært gjest i bryllup hvor det ble gjort som beskrevet av flere her, og gammeltanter hadde som eneste mål for kvelden å snike på hva andre hadde gitt (men egentlig ikke snik siden alt sto fremme med liste over summer...) bestemte vi oss for å åpne gavene selv dagen etter. 

Det ble en hyggelig stund for bare meg og mannen, vi hadde god tid og fikk lest alle personlige kort ❤️

Dette er forøvrig en vanlig tradisjon i utlandet. 

Anonymkode: f0ce1...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å åpne alle gavene dagen etterpå sammen🥰

Anonymkode: fd793...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få noen til å åpne gavene. Det er det vanligste, og også en forventning hos mange gjester da det å se på gavebordet er en hyggelig del av kvelden. Det vil bli oppfattet som sært å bare gjemme unna for å åpne selv. 

Det som har blitt mer og mer vanlig er å inkludere ønske om at gavene ikke skal pakkes inn. Da sparer du miljøet for mye søppel, og de som skal åpne for mye jobb. 

Anonymkode: 32573...18a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Åpnet gavene dagen etter.

Anonymkode: c7e6f...9f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 12.58):

Har vært i bryllup hvor noen har i oppgave å åpne, skrive lister med hva som er fra hvem osv. 

Men jeg syns det virker upersonlig. Det er jo kjekt å kunne åpne selv. Og flere skriver jo personlige kort som er ment for brudeparet, ikke andre.

Annonseres det hvordan man gjør det med gavene? 

Anonymkode: a207a...9a5

Vi hadde et gavebord hvor alle gaver og kort skulle settes. Så var det en person som åpnet og skrev en liste hvem som hadde gitt hva. Så sto gavene åpne der på bordet så alle kunne se. Etter bryllupet fikk vi endelig tid å se gavene selv og listen.

For meg var det merkelig, men det var ikke jeg som bestemte at det skulle være slik :D  Jeg forventet at vi skulle åpne gavene selv etter bryllupet :D Der og da i selve bryllupet hadde jeg NULL tid å tenke på gavene, så noen hadde åpnet og skrevet en liste for oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...