Gå til innhold

Hvordan levere oppsigelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er renholder. Fikk for en god stund siden et bygg i tillegg til det andre jeg vasker. Dette bygget har aldri før vært kommunens jobb og jeg mener at det ikke er min jobb ( heller hjemmehjelp ) .Ønsker å si fra meg bygninga. Har sendt sms til sjef, fikk ingen svar. Regner med hun ikke ble fornøyd. 

Tenker å sende på mail i tillegg . Eller er det best med brev ? skal det sendes til sjef eller noe annet sted i kommunen ? er for tiden sykemeldt, det har bare sagt stopp. 

Anonymkode: 38d06...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har din stilling økt eller har arbeidsmegnen økt, du forklarer litt vrient - man kan ikke si opp deler av jobben sin sånn normalt sett, i allefall ikke spesifikke bygg om man er renholder - det ligger innen arbeidsgivers styringsrett å si hvor du som renholder evt skal vaske.. 

Anonymkode: 60c00...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

så jeg må si opp hele jobben for å bli kvitt denne ene bygninga ?

Anonymkode: 38d06...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Du kan jo selvsagt prøve å snakke med lederen din, og høre om du kan bytte område med noen andre. Men typisk har ikke du myndighet til å bestemme detaljene i arbeidet ditt så lenge oppgavene går under stillingsbeskrivelsen din, som her hvilke bygg du skal eller ikke skal vaske. 
Om bygget aldri tidligere har vært kommunens ansvar er ikke relevant, for åpenbart er det det nå. 

Er arbeidsgiver ikke villig til å imøtekomme ønskene dine, er nok realiteten at du må si opp hele jobben din om du absolutt ikke vil vaske dette bygget ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan be om å få gå ned i stillingsprosent, men det er arbeidsgiver som har styringsrett angående hvor du skal jobbe. 
Du kan ikke bare si opp deler av arbeidsoppgavene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått til tillitsvalgt og verneombud med dette for å få klarhet i hva som er greia her. Må jo få klarhet om du kun skal jobbe i kommunale bygg som ansatt i kommunen som renholder eller om dette også innbefatter bygg kommunen leier av private. Om bygget eies av private og det er en privat arbeidsplass så kan jeg ikke skjønne hva du som kommunal renholder gjør der. 

Jeg jobber i kommunen, kommunen har leid bygget jeg jobber i av private men det er et privat firma som vasker her selv om en del av den kommunale hjemmehjelptjenesten holder til her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...