Gå til innhold

Hjelp meg damer! Mann 40!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😂 Dette må vel være stedet å spørre? 

Ok, mann 40, gift, barn. Har ikke hatt tid til å tenke så mye på klær de siste årene.. men nå har midtlivskrisen slått til, og plutselig ble jeg litt obs på dette med hvordan jeg ser ut. Har liksom alltid surfet på det at jeg er godt trent så jeg ser ok ut i det meste. Alltid kledd med casual.. ensfarget bukser/chino og hettegenser. 

Begynte ta opp skateboarding igjen i fjor og da tenkte jeg også litt på faen så kule mange ser ut. Samtidig er jeg 40, og kan liksom ikke komme og bare wassup fellow kids? 

Så da lurer jeg på - hvor kan man egentlig handle.. kule, comfy men «sobre» klær? Trenger ikke se ut som justin bieber (han er kanskje boomer snart han og?) men ikke bli helt gamlis som har gitt opp heller. 

Finner man det man trenger på HM og dressmann eller er det noen essensielle butikker jeg ikke vet om? 

Anonymkode: 18ccc...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dressmann?

Nei.

Kjøp deg noen fine - ikke «kule» jeans på feks Carlings eller tilsvarende. For eksempel Levis. 

Hettegenseren kan du beholde for min del, men den kan ikke være stor og slaskete. 
Eventuelt tskjorte og en åpen skjorte. 

Så kan du ha nøytrale sneakers. Adidas Gazelle eller Nike/Puma. 

Skatestil er ikke noe for voksne - tenk heller sånn her bare ikke fullt så smale jeans og dropp smykke:

0D740A7C-CAD9-4C26-B03D-3F03C8977EDD.thumb.jpeg.353c1992716d421d0ff9965f2055980b.jpeg

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Skrevet

Synes at regular fit chinos hos Dressmann er fine. Mer comfy enn jeans, men ikke saggy som treningsklær. Funker både i baren og på skateboardet.
Selv foretrekker jeg folk i casual wear og er skeptisk til dressfolket, så for meg ville du sannsynligvis sett helt perfekt ut.

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg pinterest og finn litt inspo der. :) Det er lurt å skaffe seg sett med skjorter,bukser som har farger som "går sammen" ikke bare blått feks. og mange hvite Tskjorter. Da kan du lage mange antrekk. Men om du er 40 så trenger du ikke kle deg som en på 20 da. Tristeste jeg ser er voksne menn på 35 pluss som bruker gull lenker og er så sjukt kule "rappere" feks.  🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (18 minutter siden):

Skaff deg pinterest og finn litt inspo der. :) Det er lurt å skaffe seg sett med skjorter,bukser som har farger som "går sammen" ikke bare blått feks. og mange hvite Tskjorter. Da kan du lage mange antrekk. Men om du er 40 så trenger du ikke kle deg som en på 20 da. Tristeste jeg ser er voksne menn på 35 pluss som bruker gull lenker og er så sjukt kule "rappere" feks.  🤷‍♀️

Haha neida.. ingen fare for at jeg skal se ut som Ice T liksom. Skjønner at kanskje mange tenker at voksne menn ikke skal prøve å være kids igjen..litt som at damer over 40 ikke skal tro at de eeer noe og ha langt hår kanskje? Jeg skal jo ikke imponere damer heller. Gift på 15ende året, og er egentlig pensjonert.. så jeg trenger vel bare å finne noen identitet igjen eller noe etter å ha levd i småbarnsbobla så lenge. Er ikke klar for å bli gammel enda kjenner jeg. Venner sier jeg er sprø som tør skate nå.. og det er kanskje «tragisk» med en 40 åring som driver å skater rundt i nabolaget. Men kjenner jeg driter litt i det og. Vil bare være meg sjæææl.. men gjerne se litt kulere ut. Takk for tips! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (24 minutter siden):

Synes at regular fit chinos hos Dressmann er fine. Mer comfy enn jeans, men ikke saggy som treningsklær. Funker både i baren og på skateboardet.
Selv foretrekker jeg folk i casual wear og er skeptisk til dressfolket, så for meg ville du sannsynligvis sett helt perfekt ut.

Ok ja, kult. Jeg pleier egentlig klare rocke dressmann-klær ganske greit.. men utvalget er noe begrenset. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (28 minutter siden):

Dressmann?

Nei.

Kjøp deg noen fine - ikke «kule» jeans på feks Carlings eller tilsvarende. For eksempel Levis. 

Hettegenseren kan du beholde for min del, men den kan ikke være stor og slaskete. 
Eventuelt tskjorte og en åpen skjorte. 

Så kan du ha nøytrale sneakers. Adidas Gazelle eller Nike/Puma. 

Skatestil er ikke noe for voksne - tenk heller sånn her bare ikke fullt så smale jeans og dropp smykke:

0D740A7C-CAD9-4C26-B03D-3F03C8977EDD.thumb.jpeg.353c1992716d421d0ff9965f2055980b.jpeg

Ok, så Carlings går an altså? Pleide handle der for 20 år siden..men de har kanskje fortsatt en litt mer ungdommelig/street approach enn hm og sånn? 

Så jo kul ut han der.. jeg pleier vel se litt sånn ut bare litt mer loose fit.. klarer ikke åletrange jeans. Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingen kule klær på Dressmann altså. Gå på gode butikker for manneklær, typ Tiger of Sweden, Scabal, instinct. Carlings og HM er ok. 

Gøy at du skal ut å skate. Skal prøve å ha mindre fordommer for slike ting - er ikke det mest for 13-14 åringer? 😝 Sannsynligvis vil kroppen din protestere vilt og du vil pådra deg skader du ikke drømte om i ungdomstiden 😉

Anonymkode: 771ce...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er absolutt ingen kule klær på Dressmann altså. Gå på gode butikker for manneklær, typ Tiger of Sweden, Scabal, instinct. Carlings og HM er ok. 

Gøy at du skal ut å skate. Skal prøve å ha mindre fordommer for slike ting - er ikke det mest for 13-14 åringer? 😝 Sannsynligvis vil kroppen din protestere vilt og du vil pådra deg skader du ikke drømte om i ungdomstiden 😉

Anonymkode: 771ce...5b7

Takk for tips! De har greie hoodies på dressmann da 🫣 

13-14 åringer og menn i overgangsalderen.. Føler meg hvert fall ganske feet. Har tryna ett par ganger. Gått bra. Men verker i hofta.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke handle på Dressmann eller HM.

Handle noen skikkelige jeans og gensere og skjorter på Carlings (bare for jeans) og Follestad, Høyer, Volt. Cavour, Care of Carl, Zalando, Boozt

Anonymkode: 80007...b5d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...