Gå til innhold

Brystreduksjon - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden puberteten slitt med store bryster men ikke store nok til å få dekket en reduskjon.

Endelig har jeg spart opp nok til å kunne gjøre det privat og jeg håper jeg kan få det gjort i  år.

Noen som vil dele sin erfaring med en slik opperasjon? Gladhistorier er veldig bra men jeg vil gjerne også høre om det er noen dårlige erfaringer. Er det noe jeg bør være klar over og ekstra oppmerksom på?

Bor i Oslo området så om noen har anbefalinger til valg av klinikk her så hadde det vært supert. 🙂

Anonymkode: 4834a...5e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjennomført inngrepet, men var på konsultasjon hos kirurg for å få bekreftet at staten kan dekke det. Hun "advarte" meg om at man kan få problemer med amming etter inngrepet, men det kan man jo også uten. Jeg valgte likevel å vente noen år fordi jeg ønsker å få barn, og brystene vil jo endre seg gjennom et svangerskap. Kirurgen kunne ikke utelukke at jeg kunne trenge en ny operasjon etter en graviditet, og den ville eventuelt ikke få et like pent resultat- og vanskeligere la seg gjennomføre pga. arrvev. Vet ikke om dette var til noen nytte, men noe å tenke over!

Anonymkode: e0b6e...45c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har siden puberteten slitt med store bryster men ikke store nok til å få dekket en reduskjon.

Endelig har jeg spart opp nok til å kunne gjøre det privat og jeg håper jeg kan få det gjort i  år.

Noen som vil dele sin erfaring med en slik opperasjon? Gladhistorier er veldig bra men jeg vil gjerne også høre om det er noen dårlige erfaringer. Er det noe jeg bør være klar over og ekstra oppmerksom på?

Bor i Oslo området så om noen har anbefalinger til valg av klinikk her så hadde det vært supert. 🙂

Anonymkode: 4834a...5e9

På Smestad ligger en privat klinikk. Jeg var der og tok brystreduksjon. Veldig fornøyd m/resultatet. Det er riktignok mange år siden og utviklingen og kunnskapen til kirurgene har jo bare gått enda mer fremover. Vær klar over:

du kan få stygge arr, miste evnen til å amme og miste noe følsomhet i brystvortene. Dette ble informert til meg v/konsultasjon før operasjonen. Har ikke opplevd noe av dette. Resultatet ble superbra. Gled deg du kommer til å bli så fornøyd.😃👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste jeg har gjort i mitt liv. 9 mnd ventetid men gratis operasjon på Bærum sykehus. Føler meg lett, fin, sexy og alle smerter i rygg og skuldre er borte. 

Anonymkode: 2db4c...5ea

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke gjennomført inngrepet, men var på konsultasjon hos kirurg for å få bekreftet at staten kan dekke det. Hun "advarte" meg om at man kan få problemer med amming etter inngrepet, men det kan man jo også uten. Jeg valgte likevel å vente noen år fordi jeg ønsker å få barn, og brystene vil jo endre seg gjennom et svangerskap. Kirurgen kunne ikke utelukke at jeg kunne trenge en ny operasjon etter en graviditet, og den ville eventuelt ikke få et like pent resultat- og vanskeligere la seg gjennomføre pga. arrvev. Vet ikke om dette var til noen nytte, men noe å tenke over!

Anonymkode: e0b6e...45c

Takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg glemte å skrive at amming er ikke aktuelt men arr og følsomhet som Rødstrupa skriver er jo absolutt noe jeg må spørre om.

Skrevet
Rødstrupa skrev (9 timer siden):

På Smestad ligger en privat klinikk. Jeg var der og tok brystreduksjon. Veldig fornøyd m/resultatet. Det er riktignok mange år siden og utviklingen og kunnskapen til kirurgene har jo bare gått enda mer fremover. Vær klar over:

du kan få stygge arr, miste evnen til å amme og miste noe følsomhet i brystvortene. Dette ble informert til meg v/konsultasjon før operasjonen. Har ikke opplevd noe av dette. Resultatet ble superbra. Gled deg du kommer til å bli så fornøyd.😃👍

Takk for svar, arr og følsomhet skal jeg absolutt spørre om. gleder meg stort til å få et "lettere" liv. 🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det som 15 åring. De fjernet 650 gram på hvert bryst. 107 sting. 
Fy f..n så vondt etterpå. Lå med dren 1 uke på sykehuset. Ble raskt bra men ikke anstreng deg for mye etter operasjon pga arrene. 
Jeg har ingen følelse i brystvortene men angrer ikke i det hele tatt. 
Nå er det over 40 år siden så ting har nok blitt bedre med vondt etter op. 

Anonymkode: 9b745...aea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det. Kjempefornøyd. Pene arr, kun hvite tynne streker. Var tilbake på jobb som spl etter 10 dager. 

Anonymkode: 38b71...62b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt brystreduksjon i 2015. 

Gikk fra F-cup til B. 

Fikk bedre følelse i brystvortene. 

Slet dessverre med komplikasjoner. Åpne sår under begge brystene. Tok 6 mnd før de lukket seg. 

Må helt inntil for å se arr 

Anonymkode: 01d24...603

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring med brystreduksjon, men annen brystoperasjon, og kan anbefale Cosmo Clinic i Oslo. 

Anonymkode: 73f11...d75

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra 85M til 75 c/D. Beste jeg har gjirt i hele mitt liv! Svært lite vondt, små tynne hvite arr. En kan ikke se at jeg har gjort det. 1 år siden

Anonymkode: cfd21...566

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde det som 15 åring. De fjernet 650 gram på hvert bryst. 107 sting. 
Fy f..n så vondt etterpå. Lå med dren 1 uke på sykehuset. Ble raskt bra men ikke anstreng deg for mye etter operasjon pga arrene. 
Jeg har ingen følelse i brystvortene men angrer ikke i det hele tatt. 
Nå er det over 40 år siden så ting har nok blitt bedre med vondt etter op. 

Anonymkode: 9b745...aea

Oi, det med anstrengelse skal jeg ta med meg og så satser jeg alt på at alt har blitt litt bedre på 40 år :-))

Skrevet

Jeg har gjort det. Kjempefornøyd. Pene arr, kun hvite tynne streker. Var tilbake på jobb som spl etter 10 dager. 

Så flott å høre! Jeg sitter på kontor så ikke på langt nær de anstrengelsene som du møter i hverdagen.

Skrevet

Har tatt brystreduksjon i 2015. 

Gikk fra F-cup til B. 

Fikk bedre følelse i brystvortene. 

Slet dessverre med komplikasjoner. Åpne sår under begge brystene. Tok 6 mnd før de lukket seg. 

Må helt inntil for å se arr 

Anonymkode: 01d24...603

Kan jeg spørre om hvor du opererte, hvilken klinikk/sykehus hvis det var i Oslo-området?

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har gått fra 85M til 75 c/D. Beste jeg har gjirt i hele mitt liv! Svært lite vondt, små tynne hvite arr. En kan ikke se at jeg har gjort det. 1 år siden

Anonymkode: cfd21...566

Wow, det jeg drømmer om! 🤩

AnonymBruker
Skrevet
Oslomilla skrev (40 minutter siden):

Så flott å høre! Jeg sitter på kontor så ikke på langt nær de anstrengelsene som du møter i hverdagen.

Børge Davik opererte meg. Veldig flink. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...