Gå til innhold

"Elektriske støt" gjennom kroppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min opplever "elektriske støt" gjennom kroppen, og har gjort det en måneds tid.

Vi har fått legetime, men ikke før om en måned.

Noen som vet hva det kan være?🤔

Vi skal ta blodprøver om et par dager, så det er en start ihvertfall.

Anonymkode: d073c...cd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også få dette, og det starter som regel i føttene. 

Jeg har vært hos nevrolog og de har hatt sånne lapper på hodet mitt for å måle, de har ikke funnet noen ting.

Anonymkode: a2642...a52

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være så enkelt som b-12 mangel. Kan også være folat, som kroppen er avhengig av for at b12 skal brukes optimalt. Hvis prøvene er ok, så se om det er i nedre grensen. Jeg kan få en del symptomer på mangel når jeg er i nedre grensen, selv om legen anser det som "ok".

Anonymkode: b30ef...a12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være så enkelt som b-12 mangel. Kan også være folat, som kroppen er avhengig av for at b12 skal brukes optimalt. Hvis prøvene er ok, så se om det er i nedre grensen. Jeg kan få en del symptomer på mangel når jeg er i nedre grensen, selv om legen anser det som "ok".

Jeg sliter selv med dette. Jeg har ikke b-12 mangel, ei heller er jeg i nedre grense, MEN jeg har lavt folsyre og har gått fast på b-vitaminer på resept i over 10 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter selv med dette. Jeg har ikke b-12 mangel, ei heller er jeg i nedre grense, MEN jeg har lavt folsyre og har gått fast på b-vitaminer på resept i over 10 år.

Der ser du. Lavt folat vil som sagt hindre kroppen i å bruke b12 ordentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det, starter i hodet og ut i armene som små støt i klynger, ikke synlig for andre. Viste seg å være epilepsi. Det er en mild variant og jeg klarer meg uten medisiner. Må bare være påpasselig med gode søvnrutiner, og ta det pent ved forkjølelser da det blir trigget av disse tingene. 

Ikke for å skremme, men kan være fint å ha i bakhodet når dere skal til legen😊Jeg fikk det etter en hodeskade. 

Anonymkode: 98fbc...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har det, starter i hodet og ut i armene som små støt i klynger, ikke synlig for andre. Viste seg å være epilepsi. Det er en mild variant og jeg klarer meg uten medisiner. Må bare være påpasselig med gode søvnrutiner, og ta det pent ved forkjølelser da det blir trigget av disse tingene. 

Ikke for å skremme, men kan være fint å ha i bakhodet når dere skal til legen😊Jeg fikk det etter en hodeskade. 

Anonymkode: 98fbc...df6

Jeg har også epilepsi, og det kan føles som støt noen ganger.

De fleste tenker på epilepsi som krampeanfall, men det vanligste er anfall som ser mye mindre dramatiske ut. 

Anonymkode: b2543...bcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Farmoren hans hadde epilepsi 🤔

Tusen takk for innspill 🌸

Anonymkode: d073c...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...