Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange av de som jobber på fødeavdelingen er vanlig at er på rommet under fødselen? Regner med at det er mer en kun 1 jordmor og 1 barnepleier. 

Tenker i forhold til en vanlig fødsel der det ikke er komplikasjoner

Anonymkode: 9f069...24f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 1 jordmor inne hele tiden (høyrisiko så de ville være med oss)  med begge mine vaginale fødsler. Når det nærmest seg pressing og tid for at babyen kom så var det en barnepleier tilstedet. 

Anonymkode: 6eeba...023

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt rommet fullt av jordmødre, barnepleier og minst én lege begge mine fødsler, og har aldri tenkt at jeg har hatt fødsler med komplikasjoner. De sto liksom klare i tilfelle det skulle skje noe, og forsvant rett etter at barnet var ute. 

Anonymkode: bb6e9...b23

Skrevet

Med første var rommet fullt av jordmor, barnepleiarar, legar... Babyen hadde låg puls, så dei var klar berre i tilfelle. Med andremann var det jordmor som gjekk frå og til fram til pressing, då var det ho og 1 barnepleiar. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde nesten ti stk inne, men det var fordi det var vaktskifte, de hadde lite å gjøre og flere hadde med folk på opplæring. Det kan du selvsagt si nei til, men jeg brydde meg overhodet ikke

Anonymkode: 22b04...433

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Risikofødsel her. Var vel 4 i rommet. Jordmor, barnepleier, barnelege og en til som jeg er usikker på hva var (sikkert sykepleier eller noe). 

Anonymkode: 6b24c...76b

Skrevet

Hadde innom jordmor og en barnepleier hele tiden, og så var det innom en anestesilege og satte epidural. Tror det er det vanligste, men alt kan jo skje, og iblant føder man i vaktskiftet og får inn et nytt team.

Skrevet

Vanligvis to, barnepleier og jordmor, noen ganger tre om det er kapasitet til to jordmødre under selve utdrivningen. Av og til en, står ofte alene under lavrisikofødsler fordi det er samtidighetskonflikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei jordmor innom fra tid til annen i tre timer. Men plutselig var rommet fullt av medisinsk personell og jeg ble hastet til operasjonssalen og fikk full narkose.

Anonymkode: 33860...b00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to jordmødre fra aktiv fødsel (hvor en av dem skulle være til stede hele tiden) og to jordmødre + barnepleier under pressing og etterpå. Dette var da om alt gikk normalt for seg. Svangerskapet var normalt og fødselen så lenge ut til å gå normalt for seg, men det var satt inn en ekstra jordmor fordi jeg ble utsatt for vold som barn. Vi endte til slutt opp med rommet fullt av folk og en ekstra gjeng stående klar i gangen utenfor, men det er en annen historie. 🤪

Anonymkode: 21e85...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Kun jordmor i starten. Hun gikk litt fra og til. Hadde skrevet i fødebrevet at vi ønsket å være for oss selv når det var mulig. Det ble vaktskifte og da kom det jordmor, en medisinstudent og en sykepleierstudent. Ble spurt om det var ok. En barnepleier var litt til og fra, men var med fra pressing og til fødsel var over.

Anonymkode: c4aa4...43d

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig. Her (Storken, Bergen) var det "min" jordmor det meste av tiden + jordmorstudent + sykepleiestudent tror jeg det var (?) + en til som jeg heller ikke er sikker på, tror det var en annen jordmor. Hvis du vil ha færrest mulig folk der, så bør jo det respekteres, og jeg tipper du kan si ifra at du ikke ønsker studenter (?) 

For min del gjorde det ingenting, selv om jeg er en svært reservert person slik til daglig. Jeg tenkte jo på det før fødsel, at jeg skulle ligge der og sprike og fremmende mennesker skulle inn og ta og se. Det føles jo utrolig rart, å slippe folk innpå seg i en slik sårbar situasjon, når man tenker på det. Men som sagt, når jeg først var der, så gjorde det meg absolutt ingen verdens ting at helsepersonell tittet innom. Hovedjordmor eller hva jeg skal kalle henne, var fantasktisk. Og foruten det, så registrerte jeg  knapt hvem som ellers var i rommet. Jeg var konsentrert om å puste og presse og hadde en fin fødelsopplevelse. 

Anonymkode: 6f2c6...310

AnonymBruker
Skrevet

I aktiv fase skal du vel ha jordmor hele tide n, barnepleier gjør klart og er litt til og fra når det nærmer seg, lege kommer ved komplikasjoner. Dersom noe oppstår er plutselig rommet fullt. Har hatt jordmor+lege ved «utgangen», noen som holdt ett bein hver, og en barnepleier som dro i brystvortene, en ekstra lege som gang inn døra, for meg opplevdes det plutselig masse folk og kaotisk, men var visst relativt kontrollert i følge mannen. 

Anonymkode: e4043...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Tvillingfødsel her. På det meste var det vel to leger, to jordmødre og en barnepleier.

Anonymkode: 0b833...367

AnonymBruker
Skrevet

Kun en jordmor mesteparten av tiden. Ungen måtte tas med vakuum, så på slutten av fødselen var det jordmor, lege, barnepleier og en student. 

Stavanger universitetssykehus.

Anonymkode: b4526...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Kun jordmor og barnepleier er til stede når alt går som det skal, og du har et normalt svangerskap 😃 veldig mange her som har et behov for å forklare at 10-12 stk er inne, flere leger og jordmødre……

Anonymkode: 8a5ae...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Meg over fra Storken: For vel ta med at det ikke var 4 mennesker utenom meg i rommet til en hver tid. Innlegget kan jo lese slik. Det var meg og jordmor det meste av tiden, og så var det en-to studenter av gangen i tillegg, som var der korte perioder for å observere, mener jeg å huske. Er ikke helt sikker altså. Husker mest "min" jordmor, og har ikke tenkt på de andre.

Anonymkode: 6f2c6...310

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 1 jordmor under hele forløpet helt til de skulle bruke vakuum, da var det 1 lege, 1 jordmor, 1 barnepleier og et par andre jeg ikke vet hva gjorde der 😅

Anonymkode: 36fdc...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 1 jordmor, og når hun skulle komme en ekstra jordmor + barnepleier ved alle fødslene. Eller ved siste fødsel kom barnepleieren 1-2 timer etter fødselen, og sjekket det hun skulle. Var litt travelt den kvelden. Samme med min søster, men hun hadde en jordmorstudent med i tillegg under hele forløpet. 

Anonymkode: 8aa9b...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Min fødsel endte i ks. Hadde jordmor, en barnelege, to sykepleiere, to kirurger, og tre anestisykepleiere (én var student). Var nok av folk! 

Anonymkode: 836c6...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...