AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg har 15% udokumentert fravær i norsk på VG2. Dette er et fag over 3 år, og standpunkt vil jeg uansett ikke få før til neste år. Karakteren min i år vil altså ikke telle på vitnemålet. Nå ser det ut til at jeg ikke får karakter i faget i år. Lurer på om dette får noen konsekvens for VG3, eller om det går bra? Hvi jeg ikke har noe fravær neste år? Anonymkode: 6270c...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Del Skrevet 27. mars 2023 Uten å være 100% sikker, så mener jeg at du da ikke kan få karakter i faget i 3.klasse heller. Du må ha 2.klasse bestått for å kunne ta 3.klasse. Du kan følge undervisning, men du får ikke vurdering og karakter. Dermed blir du forsinket med vitnemål. Hva er grunnen til fraværet ditt? Har du snakket med lærer og rektor om det. Du har vel fått flere varsler underveis og info om kosenkvenser? Hvis fraværet skyldes sykdom så er det veldig dumt av deg å ikke ha fått legeerklæring, hvis det skyldes skulk så har du bare deg selv å takke. Anonymkode: feff0...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Del Skrevet 27. mars 2023 Du vil ikke få karakter i faget, før du har bestått vg 2. Det er heldigvis ikke sånn at man bare kan hoppe over et ledd så ordner det seg. Enten må du ta året om igjen, ta det opp som privatist, ta sommerskole om det er mulig i ditt fylke eller om du har vært syk, skaff deg dokumentasjon. Det smarteste du gjør, er å snakke med skolen om dine muligheter. Anonymkode: b31d6...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 27. mars 2023 #4 Del Skrevet 27. mars 2023 Ta det opp som privatist👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 27. mars 2023 #5 Del Skrevet 27. mars 2023 Siden norsk ikke er et avsluttende fag på VG2, kan du i teorien gå videre. Det er en helthetlig vurdering skolen gjør. Siden vi ikke kjenner situasjonenen din, er det vanskelig for oss å si noe om. Du burde snakke med kontaktlærer, rådgiver eller avdelingsleder for å være sikker. Her er regelverket: Forskrift til opplæringslova - III. Inntak til Vg2 og Vg3 - Lovdata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Del Skrevet 27. mars 2023 Det er slett ikke sikkert du kommer inn på Vg 3 da. Anonymkode: 350b9...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Del Skrevet 4. april 2023 Vet ikke så mye om fraværsregler, men jeg brant på noe annet og brukte flere år å rette det opp i ettertid. Det er noen fag (studiespesialisering) som er avsluttende i 2 VGS, består du ikke dem så får du ikke vitnemål selv om du får toppkarakterer i alle fag i 3. VGS. Bruk rådgiveren din. De er der for å hjelpe deg. Anonymkode: 502b1...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå