Gå til innhold

Helsekø og forverring - hvem kontakter jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står i kø for utredning og sannsynligvis operasjon. 
Startet hos fastlegen, som henviste til privat spesialist. Spesialist henviste til sykehus, hvor jeg har hatt diverse undersøkelser, for så å bli henvist videre til et annet sykehus. 
Da dette startet var almenntilstanden ok, men nå er jeg verre. Hvem i denne lange rekken kontakter jeg for å si fra, slik at jeg forhåpentligvis kan prioriteres i køen?

Anonymkode: 2b6de...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som regel står det at man skal kontakte fastlegen hvis tilstanden forverres mens man venter på time. 

Anonymkode: ae504...92d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan jo alltids ringe de du er henvist til og spørre om å få time tidligere pga forverring. 

Også mulig å få fastlegen til å sende ny henvisning der forverring kommer frem og behov for større prioritering. 

AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset du skal til kan du spørre om hvor lang ventetid det ca er for deg nå.

Gjorde det forrige uke selv da det året jeg skulle stå i kø er over🙂 

Hjelper kanskje ikke på ventetiden, men da vet du den i det minste.

Anonymkode: 1645a...d04

AnonymBruker
Skrevet

Om du har råd ville jeg gått privat. I utlandet om du må. Du kan ikke stole på norsk helsevesen lenger. jeg syntes synd på ungdommen som vokser opp nå og ikke vil få god behandling for sine sykdommer. Noe som vil føre til en eksplosjon i folk som ble mye sykere og ufør enn de hadde trengt å bli

Anonymkode: 125bf...426

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du i løypa? Venter du på en poliklinisk time på sykehus? Da eventuelt er det bare å ringe de og be om time kjappere, evt kort varsel liste. 

Anonymkode: a6f36...42f

Skrevet

Fastlegen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...