Gå til innhold

Bytte strømleverandør ved stenging av strøm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg står i skikkelig krise og sliter noe enormt. Jeg er alene med 2 barn og har fått beskjed om at strømmen stenger ganske snart,etter ubetalte regninger, jeg prøvde å forhandle og får ikke penger selv før om 4 dager, men de ville ikke vente, kan det hjelpe å bytte strømleverandør? Vil jeg da få beholde strøm 

Anonymkode: fe1f3...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det nettleverandør som har varslet stenging? 
Eller er det strømselskap som har varslet oppsigelse av avtalen? 

Får du byttet strømleverandør? Altså, vil du få en godkjent kredittsjekk? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Taluno said:

Er det nettleverandør som har varslet stenging? 
Eller er det strømselskap som har varslet oppsigelse av avtalen? 

Får du byttet strømleverandør? Altså, vil du få en godkjent kredittsjekk? 

Det er nettleverandør ja, har søkt om bytting av nettleverandør og stromavtale,men vil ta noen dager å få svar. Så jeg lurer da på om strømmen vil komme om jeg får det innvilget.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er netteier som stenger strømmen, dvs de som eier kabel inn til huset ditt. Om du bytter strømleverandør vil du fortsatt ha samme netteier, dvs det hjelper ikke. Det som kan hjelpe er å gå i dialog med strømleverandøren din, de ønsker jo ikke å stenge strømmen, men du må komme med en plan for betaling. 

Anonymkode: f59ac...a5d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge norske lover, har de faktisk ikke lov å stenge av strømmen i vinterhalvåret. 

Anonymkode: c31c5...1e9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis det er krise så kan du kontakte sosialkontoret og se om du kan få noe nødhjelp der til og betale. Det virker jo som dette er permanent problem for deg så kanskje du bør få hjelp med økonomien. Du har jo barn der så det skal være tungtveiende grunner for og stenge selv om du skylder penger. Det nytter ikke og skifte leverandør, hvordan skal du betale de. 

Anonymkode: a7136...f23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I følge norske lover, har de faktisk ikke lov å stenge av strømmen i vinterhalvåret. 

Anonymkode: c31c5...1e9

Stemmer ikke, de stenger ikke ved ekstrem kulde eneste.

https://www.elvia.no/nettleie/alt-om-nettleie/stenging-av-strom-ved-manglende-betaling/

Anonymkode: f59ac...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.nettavisen.no/billig/strøm/ikke-betaler-strom/

"Dersom det er barn i husstanden, skal det litt mer til for å stenge strømmen. Noen selskaper går ikke til et slikt tiltak hvis det opplyses om at det er spedbarn i hjemmet. Andre informerer rutinemessig til Nav dersom det er aktuelt å stenge av strømmen i en husholdning med barn."

Anonymkode: 9b4b9...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det går ikke.

Du får søke til nav, dra innom de i åpningtidene om du ikke vet hvordan du fyller ut digital søknad.

Anonymkode: 32beb...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke får laget en betalingsplan med Lowell og ikke får lånt penger av noen, så må du nesten kontakte Nav. Send en søknad om at haster og gjelder strømrestanse. Da blir den sett på raskt. Ring dem gjerne også.

Anonymkode: ac4ac...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er nettleverandør ja, har søkt om bytting av nettleverandør og stromavtale,men vil ta noen dager å få svar. Så jeg lurer da på om strømmen vil komme om jeg får det innvilget.. 

Det er kun en nettleverandør i hvert område, så den vil være den samme uansett hvilken strømleverandør du har. 

Og om du henger såpass etter på regninger, så har du mye mulig betalingsanmerkning/inkasso? 
Da skal det veldig mye til for å få tegne ny strømavtale. 

Du må nok heller kontakte nav, og be om hjelp. Nav kan gi støtte til slikt for å forhindre at strøm blir stengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg står i skikkelig krise og sliter noe enormt. Jeg er alene med 2 barn og har fått beskjed om at strømmen stenger ganske snart,etter ubetalte regninger, jeg prøvde å forhandle og får ikke penger selv før om 4 dager, men de ville ikke vente, kan det hjelpe å bytte strømleverandør? Vil jeg da få beholde strøm 

Har du mange ubetalte regninger? Kan du ev få litt forskudd på lønnen? Vet at ikke det er helt optimalt, men her er det krise.

Så burde du se på budsjettet ditt og knipe inn der du kan, for det ser ikke ut til at det bare er snakk om en regning, og du må lage deg et budsjett der regninger prioriteres. 

Anonymkode: 30ffb...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...