AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Hei! Jeg har etter en periode på 14 dager med prednisolonkur og bredspektret antibiotika blitt plaget med sterke smerter i brystet og magen. Smertene startet i brystet og strålet ut bak ryggen og under armen. Dette kom først noen uker etter jeg sluttet med kortison og antibiotika, tross jeg hadde gått 14 dager på pantoprazol krka. Jeg var hos lege og han satt meg på en ny pantprazol-kur på 40mg og har nå gått på denne i 6 dager. Eneste bedring jeg merker er at jeg ikke har magesmerter. Jeg plages fremdeles med smerter i brystet som kommer og går (men mindre enn før jeg startet på kuren), og følelse av konstant klump/slim i halsen som jeg må kremte opp hele tiden. Har tidvis også følelse av trykk i halsen/at noen holder rundt halsen min. Ufattelig ubehagelig og det trigger angsten min veldig Noen dager føler jeg også press under tunga, nesten som om noen presser en finger opp under haken... Veldig ubehagelig og aldri opplevd slikt før. Har heller ikke opplevd halsbrann tidligere i livet mitt (er 29 år). Jeg følges opp av lege og venter på svar fra han nå, men lurer bare på om noen har opplevd det samme som meg? Og som evt kan komme med noen erfaringer eller beroligende ord? Jeg klarer jo nesten ikke foreta meg annet enn å vente på neste måltid og ta gaviscon når jeg kan.. Uten at det har noen særlig effekt... Føler meg jo som det hypokonderet, men klarer ikke slappe av med så mye ubehag. Anonymkode: 9a5d4...e2f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Har opplevde noe av det samme med klump i halsen, hos meg føltes det som om noen hadde dyttet en tennisball ned, og man pustet forbi denne, sikkert klønete forklart, men fikk til svar at det bare var pga magesyren som reagerte i spiserøret. Anonymkode: 10183...05e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har opplevde noe av det samme med klump i halsen, hos meg føltes det som om noen hadde dyttet en tennisball ned, og man pustet forbi denne, sikkert klønete forklart, men fikk til svar at det bare var pga magesyren som reagerte i spiserøret. Anonymkode: 10183...05e Hvor lenge varte det for deg da? Og hva fikk du til behandling som hjalp? Anonymkode: 9a5d4...e2f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Veldig gjenkjennlig. Du kan teste samarin, eller drikke farris med kullsyre. Da slipper litt av innholdet i magesekken ut i tarmen slik at det blir mindre press. Anonymkode: b705e...618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå