Gå til innhold

Du som datet en mann som var i et forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første, jeg vet det ikke er moralsk rett av meg. Men nå har jeg altså havnet i en situasjon hvor jeg har involvert meg med en mann som har samboer. 

Han er en fantastisk mann, og jeg har fått følelser for han. Han sier det er gjensidig, at han skal gå fra kjæresten sin snart.. om en stund. Jeg håper jo det er sant.

Men skjer det noen gang? At de faktisk går? Har noen opplevd det? 

Anonymkode: b7b40...853

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at han går, men for noen andre enn deg. Hvis han først bedriver bedrag mot en person, er det fort at han gjør det mot flere. 

Anonymkode: f5f7d...ca1

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Akkurat nå hjelper du han å være utro, om han virkelig er en så god mann som du sier, har han ikke gjort dette fra starten av hehe 😅 men la gå.. da går han nå med en gang å dryger det ikke nok til at du må ta en ny date med han mens han er i forhold 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Moralsk rett? Si det heller som det er, du er ei drittkjerring, og han er en drittmann. Om han går fra den nåværende kjæresten kommer han til å finne ei ny å være utro med mot deg. Verdens gang.

Anonymkode: 99d3a...e13

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er at du er ærlig med ham om at du har følelser for ham.

Men også at så lenge han er i et forhold så kan du derfor ikke ha kontakt med ham, og at du derfor kutter kontakten og lever ditt liv videre. Hvis og når han blir singel og fri igjen, så kan han heller ta kontakt med deg og se hvor i livet du er da.

Anonymkode: 4c5e0...bbd

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med brukeren over her. Du må beskytte deg selv. Har vært en del tråder her inne om menn som lover å forlate forholdet, men som ikke gjennomfører. Er også noe med selvrespekten, at man ikke ønsker å spille andre violin i en manns liv.

Anonymkode: f9ec5...24c

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig med brukeren over her. Du må beskytte deg selv. Har vært en del tråder her inne om menn som lover å forlate forholdet, men som ikke gjennomfører. Er også noe med selvrespekten, at man ikke ønsker å spille andre violin i en manns liv.

Anonymkode: f9ec5...24c

Ingen erfaring, men støtter denne👍🏻. Moralen satt til side, jg kunne ikke vært nr2 , jeg vil ha oppmerksomheten for meg selv 😉

tenker dessuten det finnes en viss sannhet i ordtaket hvis han kan gjøre det med deg så kan han gjøre det imot deg! La oss si han faktisk gjør alvor og avslutter med sambo. Hvor trygg føler du deg at han er trofast mot deg? Ikke for å være dust eller nedlatende, men hva har du som som er så unikt som han ikke kan få andre steder? Siden han allerede har valgt å være utro med deg hvis du skjønner hva jeg mener. 

håper det ordner seg på en eller annen  måte👍🏻

Endret av Sofie Maria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du gir han sex og følelser så blir han i forholdet. Du bare hjelper han å holde ut. «På vei ut av forholdet» sagt av en mann, betyr absolutt ingenting! 
Hilsen kvinne som har ventet på opptatt mann i åresvis🙄 MEN, er ferdig å vente. Han bor fremdeles med denne «forferdelige» kvinnen, pga «felles barn»

IKKE LA DEG LURE

Anonymkode: 5d958...224

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er «mannen.» Jeg er på vei ut, men ting tar tid, mye lenger tid enn antatt. For det første syns jeg det er fair å prøve skikkelig med samboer, av respekt for henne og «deg.» Jeg må være sikker i min sak før jeg virkelig trer ut. For det andre er det økonomiske grunner for at det går sakte. Hvem skal flytte? Hvor? Hvordan gjør vi det med barna? Det er mye som skal ordnes. Men jeg skal gå. Jeg er kommet langt i prosessen. Senest i går snakket vi hele dagen om å bryte. Jeg gjetter at det endelige bruddet kommer i løpet av uken.

Hvis du virkelig vil satse på en mann som er på vei ut, smør deg med en god dose tålmodighet. Det kan ta år.

Anonymkode: 31f6f...8ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja jeg har vært i samme situasjon for et par år siden, han endte  med å gå fra dama, dog var forholdet relativt havarert allerede (dog ingen bedre moral i det uansett...), men nei, det ble på sikt ikke et par av oss, av flere gjensidige grunner... Men vi er fortsatt venner, og kun det. 

Så, OM han går fra henne kan jo slå begge veier... og det er uansett ingen sikkerhet om fremtiden. Du går jo inn i ett minefelt av følelser og risiko, noe jeg tenker du er klar over. Dette både mtp egne følelser, lover han mer enn han holder? Og, hvordan er han egentlig når du blir kjent med han på "fri basis"? En som akkurat har gått ut av ett forhold er også en som kan snu/ombestemme seg og savne x`en når som helst, over ganske lang tid... Så det er jo ikke det sikreste kortet. Men, jeg som har gjort akkurat det samme selv vet godt hvordan det er å stå i det der... 

Og så neste steg da, hvor mye vil du stole på han i fremtiden? Nå VET du jo at han har vært kapabel til det der en gang allerede... 

Så jeg tenker jeg, det er bare din egen magefølelse som kan fortelle deg hva som er rett og galt, for hva andre har erfart trenger ikke å gi deg noe svar. Noen vil gå fra dama, andre gjør det aldri.... Så det er liksom ingen fasit på det der

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er «mannen.» Jeg er på vei ut, men ting tar tid, mye lenger tid enn antatt. For det første syns jeg det er fair å prøve skikkelig med samboer, av respekt for henne og «deg.» Jeg må være sikker i min sak før jeg virkelig trer ut. For det andre er det økonomiske grunner for at det går sakte. Hvem skal flytte? Hvor? Hvordan gjør vi det med barna? Det er mye som skal ordnes. Men jeg skal gå. Jeg er kommet langt i prosessen. Senest i går snakket vi hele dagen om å bryte. Jeg gjetter at det endelige bruddet kommer i løpet av uken.

Hvis du virkelig vil satse på en mann som er på vei ut, smør deg med en god dose tålmodighet. Det kan ta år.

Hva er det menn egentlig bruker så forferdelig lang tid på? Når en skal bruke tid på å førsøke skikkelig med samboer, ETTER du har møtt en ny. Da er du ikke på vei ut av et forhold. 

Anonymkode: 5d958...224

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Går man inn i et forhold med folk som er i forhold fra før, så gjør det fordi du er komfortabel med den elskerinnerollen - til evig. Ikke gjør det med ne håp om endring. Det skjer sjelden. Mange sier hva som helst for å ha to kvinner. Andre er oppriktige.

Selv har jeg vært i et forhold med en mann som er samboer i ti år, og ville ikke hatt det annerledes.

Anonymkode: 102ad...834

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han er en fantastisk mann

Tipper samboeren ikke vil si seg helt enig med deg...

Personlig kunne jeg aldri stolt på noen som innledet et forhold mens de enda var i et forhold til en annen. Det sier kanskje ikke så mye om moral, men det sier mye om personens respekt for den han allerede bor sammen med.

Og, for å være helt ærlig, sier det mye om deg og. Synes du ikke at han, i respekt for samboeren, bør ordne opp i det forholdet før han hopper til sengs med deg?

Anonymkode: 15d24...fbd

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøver du med samboer samtidig som du er i et forhold til en annen? Hvis ikke, så er ikke problematikken den samme som den ts beskriver.

Jeg tenker det er fair å komme til et punkt hvor den man lever med ikke oppleves som den rette lengre. Det er nesten litt "umenneskelig" å trives med en og samme i 40 - 50 år. Men når man når det punktet, så bør man absolutt ordne opp i nåværende før man går videre til det kanskje fremtidige. 

Jeg har selv vært den bedradde. To år etter at han gikk ifra meg og barna, endte vi opp der vi burde ha vært minst tre år tidligere, på familievernkontorert. Først da fikk vi egentlig orden på sakene, både for vår del og barnas del. Det ble mye unødvendig lidelse av det.

Så mitt råd - fiks det du har, uansett hvilken vei det går, før du går videre til noe nytt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette gir ikke helt mening. Hvordan kan du "prøve skikkelig med samboer", samtidig som du skriver "jeg er på vei ut, jeg skal gå". Disse to tingene er jo ikke forenelige. Enten så tenker man vel at "jeg skal ikke gå, jeg skal bli hvor jeg er og gi det en skikkelig sjanse", eller så tenker man at "jeg skal gå"?

Anonymkode: 3261f...2f3

• Liker 4
Gjest Inverto
Skrevet

Jeg visste ikke at norske kvinner var så.....hvordan skal jeg si dette på en fin måte?

Tøsete

AnonymBruker
Skrevet
Inverto skrev (4 minutter siden):

Jeg visste ikke at norske kvinner var så.....hvordan skal jeg si dette på en fin måte?

Tøsete

Det var da veldig generaliserende.

Jeg visste ikke at norske menn var så..... hvordan skal jeg si det?

Respektløse

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det skjer, men mye oftere bare sier de at de skal gjøre det, og ofte er det den hjemme som går, fordi utroskapet blir oppdaget. Da er det jo sikkert kjekt å ha en nr. 2 som venter håpefullt. 

Anonymkode: b5521...252

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så lenge du "prøver skikkelig med samboer" er du IKKE på vei ut av forholdet med samboer!

Dessuten er det forferdelig respektløst overfor din samboer å holde elskerinne eller flørt på gress mens du later som om du "prøver" med samboeren.

Samme med hun du har på gress - det er veldig respektløst å ha kontakt med henne så lenge du "prøver" med samboer!

Selv med "fine" ord om å være sikker i din sak, så er du forferdelig egoistisk og respektløs og falsk med begge kvinnene du har forhold til når du "prøver" med samboer og har en annen dame ventende.

Slutt å bruke andre mennesker på en så uredelig måte!

Å bruke tid på å faktisk prøve, det er realt det, hvis man virkelig mener det. Men ikke når man allerede har sikret seg ei som man har gående på gress.

Anonymkode: 4c5e0...bbd

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg visste ikke at norske menn var så..... hvordan skal jeg si det?

Respektløse

Så ikke gi meg en grunn til å si slikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...