Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #1 Skrevet 31. desember 2005 Har operert mine bryster(silikon) for en del måneder siden. Min lege sa at jeg måtte teipe ca i et halvt år. Men på nett er det noen som ikke teiper mer enn et par måneder. hm... Hva sa deres leger?
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #2 Skrevet 31. desember 2005 Nå har ikke jeg operert puppene mine, men jeg vil anta det ikke er en dum ide å høre på hva legen sier, det er sikkert en grunn til at han sa det. At andre ikke taper så lenge betyr ikke at de er erfarne med dette...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 Hei! Jeg har heller ikke operert puppene, men har tatt en bukplastikk. Det jeg fikk beskjed om da var å teipe arret i 3 måneder, eller så lenge det var rødt. Det for at arret skal få mest mulig ro, og det blir også finere når en teiper så lenge. Jeg var operert i august, og bruker fortsatt tape.
Korall Skrevet 1. januar 2006 #4 Skrevet 1. januar 2006 Jeg fikk beskjed om å teipe arret når jeg skulle sole meg. Det gjaldt hele det første året.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #5 Skrevet 1. januar 2006 Jeg har operert endel ganger pga helsemessige ting, og har da fått beskjed om å tape ett år som de fleste andre. Men sist jeg ble operert hadde jeg en lege som har jobbet som plastikk-kirurg, hun anbefalte da to år, for det hadde de gjort på klinikken hun jobbet på. Men jeg ga litt f i det da, arrene er jo stygge og mange likevel
Gjest gjest 0 Skrevet 1. januar 2006 #6 Skrevet 1. januar 2006 Jeg tok bukplastikk og fikk beskjed om å tape 3mnd. Men jo lengre du taper, jo penere blir arrene! Hvis du vil ha nesten usynlige arr er det nok lurt å tape mye lengre enn 3 mnd. Jeg tror jeg tapet 4 mnd eller noe, og hver gang jeg solte meg det første året.
Gjest Fruktfat Skrevet 1. januar 2006 #7 Skrevet 1. januar 2006 hmm, jeg glemmer fort, men mener jeg tapet i seks mnd? og gikk m sportsbh døgnet rundt i tre mnd, og på dagen i tre mnd etter det igjen. tapen satt på til den datt av av seg selv første gangen, deretter bytta jeg en gang i uka.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #8 Skrevet 1. januar 2006 Jeg er også nyoperert (ikke puppene, men magen). Lurer bare på om dere taper over arret på tvers eller på langs? På legekontoret tapet de over på tvers, men vet ikke om det var pga at stiftene nettopp var tatt ut (og ikke pga utseendet til arret)
Gjest gjest 0 Skrevet 1. januar 2006 #9 Skrevet 1. januar 2006 Jeg tapet på langs. Ellers ble det jo massevis av tapebiter!! Hos meg tapet legen på langt, men jeg hadde sting og ikke stifter.
Xina Skrevet 2. januar 2006 #10 Skrevet 2. januar 2006 Jeg la inn silikon nå i høst med arret under puppen.Fikk da beskjed om og teipe arret i 2 mnd.Fikk også beskjed om at arret bør beskyttes mot sol i minst 6 mnd. Det er nå 4 mnd siden jeg gjorde det og arret er nesten borte.
Lille Ballerina Skrevet 2. januar 2006 #11 Skrevet 2. januar 2006 Jo lengre man taper, jo penere blir arret (selv om det har vært endel diskusjoner om dette har noen virkning i det hele tatt) Pasientene på avdelingen jeg jobber får beskjed om å tape i et halvt år etter buk og brystplastikk. Og etter "boken" skal man tape stykkevis og delt, ikke hele remser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå