Gå til innhold

Hva tenker du om foreldre som har aleneomsorg for barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om foreldre som arbeider i full jobb, ser ut til å ha ting på stell og helt alene om omsorgen til barnet/barna? 

Ser du ned på dem på noen måte? Har du stor respekt for dem? Er du mistenksom og tenker de har snytt ekspartner for noe? At de har dårlig dømmekraft? At du er glad du ikke er dem eller misunnelig på dem?

Anonymkode: faa77...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ned på dem for å ha rygg til å ta alt ansvaret alene? 

Jeg vet om enker og enkemenn som står alene med barn, kunne aldri tenkt meg å se ned på dem for det, heller det motsatte.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har veldig stor respekt for dem og syns det er veldig bra gjort 

Anonymkode: 31198...153

• Liker 9
Skrevet

Ser på dem som folk med mange baller i lufta. Å forsørge seg selv og ungene sine ved eget arbeid er forbilledlig, og det å ta ansvar for barns oppvekst er meningsfullt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker da ikke noe som helst. Jeg har selv vært i den situasjonen og vet veldig godt at det er utallige grunner til at man havner der.

Anonymkode: 86cc0...abf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei altså - hva skal man tenke? Stort sett så har man jo ikke noe annet valg enn å holde det gående med jobb og alle andre forpliktelser - hva skal man ellers gjøre hvis partneren dør eller forsvinner ut på en annen måte? Gi fra seg barna eller la barna gå for lut og kaldt vann? Man må jo bare bite tenna sammen og skape det beste livet man kan for barna og seg selv selvom forutsetningene ikke er 100% ideelle.

Anonymkode: 3cad4...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på dem av noen grunn, hvorfor skulle jeg det? Men ser heller ikke opp til de med gruserespekt. Det er mange baller i luften og for å få kabalen til å gå opp må de sikkert ha tungen rett i munnen. Men det er det jo også andre mennesker som har og innimellom kan jeg bli litt irritert viss aleneforeldre med full omsorg mener de har rett på goder på bekostning av andre (som å aldri jobbe på røde dager, få velge først hvert år når de skal ha sommerferie, slike type "ubetydelige" ting som betyr ganske mye viss det er et gjennomgående tema) 

Anonymkode: d1bea...73b

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du om foreldre som arbeider i full jobb, ser ut til å ha ting på stell og helt alene om omsorgen til barnet/barna? 

Ser du ned på dem på noen måte? Har du stor respekt for dem? Er du mistenksom og tenker de har snytt ekspartner for noe? At de har dårlig dømmekraft? At du er glad du ikke er dem eller misunnelig på dem?

Bøyer meg i hatten! 
har vært «alenemor» i helga forsi mannen har vært syk. Veldig glad det ikke er slik hver helg …..

Anonymkode: d829b...bab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bøyer meg i hatten! 
har vært «alenemor» i helga forsi mannen har vært syk. Veldig glad det ikke er slik hver helg …..

Anonymkode: d829b...bab

Bøyer seg i støvet heter det😆

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal jeg se ned på noen av den grunn? Jeg er barn av en alenemor - i voksen alder i dag. Min mor hadde det nok veldig vanskelig med å få alt til å klaffe opp gjennom, og jeg har egentlig ikke annet enn respekt for denne personen. Så dermed må jeg tenke på min egen mor når jeg skal svare deg i denne tråden. Aleneforeldre er like fine som andre foreldre, og det blir en umulighet å sette det opp mot noe annet. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meldt meg på Tinder, og skriver i bio at jeg er alene med barn. Ofte er første spørsmål hvorfor jeg er alene med barnet. 

Det er jo en ganske personlig historie som man kanskje ikke deler med fremmede (særlig siden barnet har blitt skånt for hele historien og man ikke vi at det skal få vite slikt av andre). 

Sier det er personlig, men da blir det brått beskyldninger om at jeg er en av de mange kvinnene som bedriver samværssabotasje osv. At jeg bare er ute etter bidrag. 🤷‍♀️

• Hjerte 2
Skrevet

Er det noen grunn til at jeg skal tenke noe om dem?

• Liker 2
Skrevet

At de må melde seg inn i Aleneforeldreforeningen 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min rett å mene eller tenke noe om det.

Jeg setter meg selv ikke som dommer over andres liv. 

Alle har sin historie.

Om de vil dele sin får være opp til hver enkelt.

Anonymkode: f5011...238

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er beundringsverdig. 

Anonymkode: 64960...fc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke dere ser ned på meg :)

riktignok bare i 85% jobb, men med 100% omsorg for barn fordi den andre forelderen ble veldig syk og ikke kunne ta seg av barnet. Det går veldig bra, men jeg får også hjelp av besteforeldre. Er ærlig om situasjonen til alle jeg møter, så håper ikke noen ser ned på meg😀

Anonymkode: b3423...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Fint at folk ikke ser ned på "oss". Har vært alene med to barn i 8 år, vært i full jobb hele tiden og klart å "sitte med huset", selv om jeg betalte ut samboer. Er stolt av meg selv for alt sammen. Har lest her inne at enkelte menn skygger unna alenemødre fordi de bare er ute etter penger osv. Det gjelder slett ikke alle, og det er litt fornærmende.

Anonymkode: 59694...653

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tenker hverken det ene eller det andre.  Har nok med meg selv og mine, bruker ikke tid på å mene noe om andres livssituasjon liksom.

Men når du spør; Jeg er glad jeg ikke er dem, for fy det må være slitsomt. Men ser ikke ned på dem nei. Sånn er livet noen ganger, alt kan ikke planlegges eller skrives i stein. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke som vane å bruke energi på å se ned på andre mennesker, ei heller aleneforeldre.

Hvorfor skulle jeg det? Jeg har det bra med meg selv, og behøver derfor ikke stadig prøve å finne andre som jeg kan plassere lavere nede på et høyst imaginært og personlig menneskehieraki.

Anonymkode: d61d5...08f

• Nyttig 1
Skrevet

Har aldri tenkt noe som helst om de. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...