Gå til innhold

Hvorfor svarer folk ikke innpå tråder, men å gå inn gjør dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det irriterer meg grønn når folk på ramme alvor spør om noe og tråden får 0 svar, men 1000 visninger. Hva er vitsen med det? Ser mange ubesvarte tråder her

Anonymkode: 0a676...9a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For at du skal ha noe dumt å lure på 

Anonymkode: b7fc7...3f2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det ikke var noen som hadde noe svar å gi? Bedre å la være å svare enn å si noe helt random som ikke svarer på det det spørres om i HI.

Eller det kan være noen som bare har skrevet noe uten at det er noe spørsmål i det så da klikker folk seg inn for å lese, men ikke gidde å respondere fordi det ikke er noe å svare på.

Noen ganger er det bare viktigst å lage en overskrift som gjør at folk ønsker å svare og ikke bare klikke seg inn pga nysgjerrighet f.eks. 

Anonymkode: fdebc...371

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delvis vil nok være fordi det spørres om noe man ikke kan svare på, eller at man selv lurer på det samme og venter på at andre skal svare.

Anonymkode: 2c3ec...584

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå skal jeg gå å vaske kjøkkengulvet, eller kanskje jeg skal spise en is først.

Forferdelig fruktbart dersom alle skal svare bare for å svare.

Anonymkode: 379c4...491

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre med null svar enn femti pissesvar fra folk uten lesekompetanse som enten spør om ting som står i hi, ting som ikke har noe med saken å gjøre eller svarer på noe man ikke spør om. 

Anonymkode: 303e2...6ac

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker 95% "dette snakker vi om nå" til å gå inn på tråder. Men så var det det med overskrifter da (som folk er utrolig dårlige på)... kommer ofte inn på noe jeg ikke kan svare på eller som ikke interesserer meg, så da lar jeg være å svare. 

Anonymkode: be1da...aa9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skjønner ikke alltid hva det går utpå eller spørres om utifra tittelen. Egentlig veldig ofte tittelen er helt misvisende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen som har en plikt til å svare noen. Og mange ganger svarer ts eller dytter tråden opp som at andre har en plikt til å svare vedkommende. Det har vi ikke, men vi kan fremdeles være nyskjerrig på hva tråden handler om.

Kanskje trådens overskrift lokket men en ser at hi ikke svarer til forventningene av overskriften. Trådstartere er ofte dårlige på overskrifter og enkelte ganger er det tydelig at de har sett litt for mye på dagbladet og VG da de prøver å lage clickbait overskrift🙄😶 

Jeg kan selv gå inn i en tråd men ikke svare der og da men heller ta det seinere når jeg har bedre tid, eller har undersøkt det ts lurer på faktisk stemmer med det jeg ønsker å svare (om det er noe jeg selv mener er rett men ønsker å undersøke det bedre så jeg ikke sier noe feil).. 

At du blir irritert på dette er igrunn uforståelig, det er jo ingen som er skyldig til å svare noen her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (På 26.3.2023 den 22.50):

Det er absolutt ingen som har en plikt til å svare noen. Og mange ganger svarer ts eller dytter tråden opp som at andre har en plikt til å svare vedkommende. Det har vi ikke, men vi kan fremdeles være nyskjerrig på hva tråden handler om.

Kanskje trådens overskrift lokket men en ser at hi ikke svarer til forventningene av overskriften. Trådstartere er ofte dårlige på overskrifter og enkelte ganger er det tydelig at de har sett litt for mye på dagbladet og VG da de prøver å lage clickbait overskrift🙄😶 

Jeg kan selv gå inn i en tråd men ikke svare der og da men heller ta det seinere når jeg har bedre tid, eller har undersøkt det ts lurer på faktisk stemmer med det jeg ønsker å svare (om det er noe jeg selv mener er rett men ønsker å undersøke det bedre så jeg ikke sier noe feil).. 

At du blir irritert på dette er igrunn uforståelig, det er jo ingen som er skyldig til å svare noen her inne. 

Jo, jeg har en selvoppnevnt plikt til å svare.

Anonymkode: 4b06e...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg har en selvoppnevnt plikt til å svare.

Anonymkode: 4b06e...e89

Ok, you do you...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi trådens tema ikke er hva jeg så for meg ut fra overskriften eller det er opplysninger som gjør at jeg ser at jeg ikke har noe svar å komme med. Er det ikke bedre at vi leser, konkluderer at vi ikke har noe svar enn at vi legger igjen idiotsvar, hets og spydigheter (slik enkelte troll gjør her inne)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (På 26.3.2023 den 22.46):

Man skjønner ikke alltid hva det går utpå eller spørres om utifra tittelen. Egentlig veldig ofte tittelen er helt misvisende.

Dette!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kan gå inn på en tråd for å lese hva det spørre om, men så viser det seg å være noe annet enn det overskriften ga hint om og som jeg dermed ikke kan svare på. Da går jeg ut av tråden igjen uten å svare noe.

Jeg kan også la være å svare om jeg ser det er 5 svar allerede og alle er riktige. Det er ingen vits med enda et svar fra meg som sier "ja, det kan du".

Anonymkode: 73651...92d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ikke på forumet for å hjelpe, de er her for å underholdes.
Om å svare på spørsmålet anses som lite attraktivt for en selv så svarer man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 22.35):

Det irriterer meg grønn når folk på ramme alvor spør om noe og tråden får 0 svar, men 1000 visninger. Hva er vitsen med det? Ser mange ubesvarte tråder her

Anonymkode: 0a676...9a5

vel, vitsen er at de som leser kjenner at dette kan jeg ikke svare på heller enn å komme med noe fjas... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange grunner til å ikke svare.
Det er en tråd som bare ikke er interessant, det kan være spørsmål om ting jeg ikke kan gi svar på, det kan være en gammel tråd som bare ikke er relevant lengre, om noen er ute etter en bekreftelse på valg/synspunkter de egentlig allerede har tatt og ikke er åpne for andre forslag, kanskje spørsmålet allerede er besvart og en ikke har noe å tilføye, det kan være spørsmål som ville tatt en evighet og skrive på grunn av hvor komplekst livet er, når det de som har både pose og sekk klager over noe bullshit luksusproblem, eller de som beskriver sitt spørsmål så dårlig og gir så lite informasjon at du ikke forstår hva de mener, det er de som ikke vil/kan svar da de kan bli gjenkjent.  Som sagt mange grunner, kunne skrevet mye mer men gidder ikke. Eneste grunn til at jeg svarte på denne tråden er at jeg venter på at en brødskive skal tines. 😁

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Misvisende overskrift, dårlig formulert spørsmål, uinteressant problemstilling, tråd som har sporet av…

Anonymkode: 4d8b3...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...