AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Når far prøver å legge baby blir det fullstendig kaos. Hun begynner å gråte bare de går inn på soverommet. Hun blir helt hysterisk og umulig for han å trøste. Noen tips? Må vi bare stå i det eller skal jeg ta meg av leggingen? Anonymkode: 8a29b...6dc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Da får du ta det ja. Søvn er viktigst. Og hun er ikke baby for alltid. Anonymkode: 0874d...aee 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Hun vil ha mamma når hun legger seg. Vent en stund å prøv igjen når er blitt litt større. Vil hun til han på dagtid? Anonymkode: 09631...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 For lite info. Er det generelt og over tid kun mamma som gjelder må dere jobbe aktivt for å få til en endring der far blir en likestilt omsorsperson for barnet. Og da starter man ikke med legging. Er det kun den normale "favorittperson til den aktiviteten denne uka" så er det bare å innrette seg ved å omfordele øvrige oppgaver i huset. Anonymkode: 953bf...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Ammer du fortsatt? Jeg kveldsammet gutten vår i senga frem til han selv bestemte at han var ferdig med pupp da han var 1 år. Far kunne ikke legge da, da ble det bare hyling. Men så fort puppen var ute av bilde fikk han eget rom, det ble ny leggerutine og far kunne legge. Vanskelig å vite hva som er tilfelle for dere uten mer info. Men 8 måneder er jo ikke så gammelt, og de liker faste rutiner. Så kan fort bli galt når man endrer på ting. Anonymkode: f98b8...756
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 litt mer info Vi ammer enda, men hun får pupp i et annet rom før vi pusser tenna og legger oss. Har ikke sovnet på puppen siden hun var veldig liten. Pappa har alltid vært veldig tilstede, og er nå hjemme i perm. Det har liksom blitt sånn at det er jeg som har tatt leggingene. Litt fordi det da går litt lettere for seg, og litt fordi da kan han lage mat til oss mens jeg legger. Redd det har vært litt dumt. Han har frem til permen sovet et annet sted enn oss for å ikke vekkes ved hver amming ( spiser mye om natten), men har nå flyttet inn i sengen vår igjen. Han ligger nå nærmest henne og tar alt som ikke er pupperelatert i løpet av natten. Anonymkode: 8a29b...6dc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Jeg tenker dere bare må stå i det. Dere skulle nok ha startet for lenge siden. Lag middag du, også tar han seg av barnet. Hvor lenger dere utsetter det, hvor verre blir det. Anonymkode: 1111e...999 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 Han må finne sin måte å legge på. Her legger jeg og pappaen på to ulike måter 😅 Anonymkode: 18d1a...0ca 2
Kelsier Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Her kunne heller ikke far legge mellom 3-10 måneder. Vi forsøkte litt hver uke, og så en dag løsnet det plutselig. Det er skikkelig slitsomt når det står på, men det varer ikke for alltid.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Det eneste som funker for far for å få henne til å sove her hos oss, er at han triller henne til søvn inne. Jeg ammer i søvn og samsover, så det blir mest det vi gjør. Baby 6 mnd. Anonymkode: ad629...a0a
Exinferis Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Barnet er sikkert både hysterisk og kan virke utrøstelig, men holder far på lenge nok så vil det gå. For enkelte barn blir det en overgang fra trygge mor med puppen (dere får mye gratis trygghet med den puppen, det skal være sagt) til at far skal legge barnet, med byssing som eneste våpen. Får far god nok tid - og mor holder seg unna (gå deg en tur om du ikke klarer å høre på) så vil dette gå til slutt. Og når koden er knekt, og barnet godtar far som leggeperson - går dette fortere og bedre de neste dagene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Her tok jeg absolutt all legging frem til vi begynte å fase ut nattamming da babyen var 13 måneder. Det gikk overraskende bra. Anonymkode: 88306...9ae
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Her legger jeg fremdeles hver dag og baby er 13 mnd... far har vært i perm og kan legge til dupp på dagtid men på kveld vil barnet bare ha meg og vi har ikke orket å stå i det så jeg gjør det bare.. angrer på at vi ikke delte på legging fra baby var yngre kanskje det hadde gått bedre da. Men jeg ammet alltid i søvn.. Det går når jeg ikke er hjemme de få gangene jeg er ute på kveldstid men med mer gråt enn når jeg legger (sier han) Dere kan jo teste at du ikke er hjemme og se om det går bedre:) Anonymkode: 42cc1...644
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når far prøver å legge baby blir det fullstendig kaos. Hun begynner å gråte bare de går inn på soverommet. Hun blir helt hysterisk og umulig for han å trøste. Noen tips? Må vi bare stå i det eller skal jeg ta meg av leggingen? Anonymkode: 8a29b...6dc Her ble det plutselig sånn da sønnen vår var rundt 5 måneder. Han har alltid grått en del ved legging, men det ble mye mer hyling med far. En periode var det kun jeg som la ham, men da vi begge ønsket å endre det måtte far bare stå I det. Han gråter enda når han skal sove (8.måneder nå), litt mer når far legger, men til gjengeld sovner han raskere med far enn med meg. Med mindre dere begge er fornøyd med at kun du kan legge ville jeg stått i det. En viktig råd vi fikk av søvnkonsulent er at du ikke må gå inn og ta over når far legger. Uansett hvor mye hyling det blir. Anonymkode: eb333...3cb 1
Mt3 Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Får han ta kveldsstellet etter amming? Får han legge når det er soving på dagtid? Tenker nok dere får bestemme selv om dere vil prøve mer nå eller ikke, men om dere skal prøve igjen må pappaen få litt tips til hvordan en kanskje kan klare å snu babyen fra hysterisk gråt, om det er en sang han kan sette på/bysse baby med bar overkropp, snakke til/synge til baby mens de går inn på soverommet. Og at om ingen triks fungerer så får han bære baby ut til deg igjen, så går du inn og legger babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå