AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Som overskriften sier så ønsker han at jeg skal ha litt mer egne hobbyer (enn å sitte på laptopen min med headset på mens han sitter og gamer 1,5 m unna meg). Jeg skjønner hvor han kommer fra og jeg forventer heller ikke at vi skal se på noe felles på tv hver kveld eller gjøre andre ting sammen, men denne "du må ha dine egne hobbyer"-kommentaren treffer helt feil og jeg lurer egentlig på om jeg er den hysteriske her... 🤷♀️ Vi bor i en 50 kvm leilighet, altså det eneste ordentlige oppholdsrommet man har er stua som består av en tv, en godstol, et stuebord, og en sofa. Han bruker tv'en når han gamer og sitter derfor foran tv'en i godstolen. Stuebordet er fullt av headset, ledninger, snacksen hans, drikken hans, osv. Han gamer med kompiser så han både prater høyt inn i headsetet, roper, banner iblant, og playstation suser som et fly som holder på å ta av. Jeg drar på treningsstudio om kveldene, mealprepper litt, vasker litt, og oppholder meg noe på kjøkkenet og soverommet, men jeg vil jo også bruke stua. Jeg tenker at dersom han ikke gamet (og alt det støyen som kommer med) så kunne jeg kost meg med en bok, sett på tv, eller brukt playstation for å spille litt selv. Jeg klarer på en måte heller ikke å strikke eller brodere når det er så høylytt og stuebordet er totalt fullt av ting og tang. Irriterer jeg meg over ingenting her eller er det flere som ville reagert dersom dere var i samme situasjon? Han gamer 3-4 kvelder i uka (19-23) Anonymkode: 71940...ce7 6
visp Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Jeg hadde ikke taklet det i det hele tatt. Tenk så deilig du hadde hatt det uten det der greiene:) Han skal være sinnsykt god i senga for at det der kunne blitt akseptert 15 1 7
hjärterdam Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Det blir litt usikkert for meg utover i innlegget hva du egentlig reagerer på. At han sier du trenger egne hobbyer , eller det at han okkuperer stua 3-4 kvelder i uka. Å ha egne hobbyer og ting å gjøre er jo sunt, og du beskriver jo at du gjør annet enn å sitte å glo på at han spiller. Når man bor som du beskriver er det mye å forvente at den andre skal ut av huset 3-4 kvelder i uka iallefall 😅 Synes du er ganske tålmodig som lar han disponere stua på den måten så mange kvelder i uka.. 19
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 hjärterdam skrev (2 minutter siden): Det blir litt usikkert for meg utover i innlegget hva du egentlig reagerer på. At han sier du trenger egne hobbyer , eller det at han okkuperer stua 3-4 kvelder i uka. Å ha egne hobbyer og ting å gjøre er jo sunt, og du beskriver jo at du gjør annet enn å sitte å glo på at han spiller. Når man bor som du beskriver er det mye å forvente at den andre skal ut av huset 3-4 kvelder i uka iallefall 😅 Synes du er ganske tålmodig som lar han disponere stua på den måten så mange kvelder i uka.. Han kommenterer at jeg må skaffe meg hobbyer som jeg kan holde på med mens han gamer og det rubber meg litt the wrong way for jeg har jo mange hobbyer, men jeg "klarer" ikke å holde på med dem når han okkuperer stuen slik han gjør. Det er null problem at jeg sitter i stua mens han gamer, men han synes det er så synd at jeg bare sitter på laptopen min ts Anonymkode: 71940...ce7 1
Anciol Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 Hadde spurt om laget hadde trengt DPS eller healer , og blitt med på morroa, slik jeg gjorde og fortsatt gjør , nå har tenåringene våre og hengt seg på gaming, så iblant bannes det så det nærmest lyser:)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Jeg fatter ikke at du tillater at han okkuperer deres eneste oppholdsrom 3-4 kvelder i uka. Du skulle hatt premie. Anonymkode: b3407...d3e 7 12
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fatter ikke at du tillater at han okkuperer deres eneste oppholdsrom 3-4 kvelder i uka. Du skulle hatt premie. Anonymkode: b3407...d3e Jeg skulle gitt mye for å kunne kost meg med en bok etter en arbeidsdag 😅 men istedenfor blir det laptop + headset + film/serier/musikk/annen lyd for å overdøve han ts Anonymkode: 71940...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Spør ham hva han konkret mener. Anonymkode: 59de4...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 Hver gang han trenger deg til noe eller vil ha sex så begynn å tegne å si "Slutt, du forstyrrer hobbyen min!!" så skal vi se hvor mye eller lite selvinnsikt han har på hvordan gamingen hans påvirker forholdet Anonymkode: de919...580 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 Hadde blitt sprø. Anonymkode: 1d1dc...f96
Lindiis Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 Vår ps4 suste som et fly også. Var en av de første som kom ut så ble overopphetet fort og støyet veldig. Vi måtte kjøpe ny for å fikse det problemet. Nå lager ikke ps4 en eneste lyd. Hvis det hjelper noe.
drue Skrevet 26. mars 2023 #12 Skrevet 26. mars 2023 Jeg liker å game, men jeg forstår godt at du irriterer deg. Fy faen, jeg skulle vært helt vilt forelska og han god i senga for at jeg skulle akseptert at han okkuperte stua over halvparten av dagene i uka. Nei, tror faktisk det ikke hadde gått da heller. Dette er jo ikke holdbart i lengden. Du må da kunne få ha litt ro rundt deg mer enn to-tre dager i uka. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #13 Skrevet 26. mars 2023 Kanskje han har dårlig samvittighet fordi han vet at han okkuperer hele stua og gjør det umulig å slappe av der. Så det letteste for han hadde vært hvis du dro ut. Frekt av han. Anonymkode: 557e4...1d9 6
Navani Skrevet 26. mars 2023 #14 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skulle gitt mye for å kunne kost meg med en bok etter en arbeidsdag 😅 men istedenfor blir det laptop + headset + film/serier/musikk/annen lyd for å overdøve han ts Anonymkode: 71940...ce7 Fortell han dette. Hvorfor er hans hobby viktigere enn at du skal få slappe av i deres felles bolig? Jeg hadde aldri godtatt dette. Gaming er helt greit det, men ikke å ta fellesarealet og være så bråkete at den andre enten må flytte seg eller sitte med headset halve uka. Han kan kanskje flytte seg til soverommet heller om han skal bråke, eller få seg en ny hobby selv. 2 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #15 Skrevet 26. mars 2023 Spørsmålet her er… hvorfor vil du ha en slik uambisjøs guttunge til kjæreste? Jeg hadde en slik og dumpet han, og det var det beste jeg hadde gjort. Fant meg et mannfolk å stifte familie med- en som er omtenksom, høy utdanning og har ferdigheter. Jeg fatter ikke hva som er sexy med en forvokst guttunge som lever store deler av sin våkne tid i fantasiland, hvor han leker han er noe som han ikke er- en tøffing.. Det er en svakhet i karakter og selvrespekt her, og fatter ikke hvorfor noen frivillig kunne tenke seg å stille sine gener til rådighet for dette. Jaja, det er min mening. Anonymkode: ec3ab...a16 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Skrevet 26. mars 2023 Kanskje han kan spille på pc eller ps + pcskjerm viss dere har plass til det på soverommet eller noe? Så får du stuen litt mer for deg selv? Forklar han at viss han skal rope/bråke så blir det egentlig som om han har kompiser på besøk 3-4 kvelder i uken og det er litt mye for deg? Anonymkode: 7293f...5ca 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #17 Skrevet 26. mars 2023 Han må jo da spille på TVen på soverommet. De fleste har jo minst to TVer nå, og hvertfall gamere. Så han inn dit, så får du stuen for deg selv Anonymkode: b0018...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #18 Skrevet 26. mars 2023 Si at dere får okkupere TVen annenhver dag. Dvs at på DINE dager, så bestemmer DU hva som skal være på den skjermen, akkurat som han gjør når han har SINE dager. Greit med andre hobbyer, og det har du jo. Men han kan jo ikke detaljstyre når du skal holde på med de! Og ikke har du rom å gjøre det på heller. Annet enn på DINE dager evt. Anonymkode: 014f8...d16 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #19 Skrevet 26. mars 2023 Dette er ikke deg vel...? Anonymkode: 0a5b3...b4e
°Rozárka° Skrevet 27. mars 2023 #20 Skrevet 27. mars 2023 Han kan da ikke okkupere hele stua så du ikke får slappet av hele tiden. Hva med å ta hensyn til deg? Nei,du må si fra at dette er ikke greit. Han får sitte på soverommet, eller finne seg i at han ikke kan game så mye. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå