JDT Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Hei Nå har jeg aldri måttet skifte toalett i alle de 8 husene jeg har bodd i. Men denne har jeg nødt til. Den lekker og svetter og det renner utover og jeg må tørke hele tiden. Tenker det er best å skifte. Men har aldri gjort det før og vet ikke nok om det. Første først: hvem skal skifte, er det rørlegger? Andre: når jeg kjøper en toalett, får jeg med alt som trengs? Hva med den gamle toaletten? Kan den som fikser ta med og kaste eller hvor kaster jeg den ev? Hva bør jeg regne med av tid som går til dettw? Par timer eller hele dagen? Er det noe annet jeg bør tenke på ved utskriftingen? Det er denne jeg tenker å ha: https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/gulvstaende-toalett/grohe-bau-gulvstaende-toalett-mskjult-p-las-alpinhvit?gclid=Cj0KCQjw2v-gBhC1ARIsAOQdKY2viSwRnaGmX2pJRwnrxDovlkzyzBBx7bcGsVqE7SSQrO3k5SKLAtAaAuvzEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Du får den toaletten der på en rørlegger butikk, den koster da noe mer og det er kun porselenet du får... Slange til vann, stuss til avløp samt toalett sete er tillegg, det er fort gjort å skifte toppen en halv time om alt går som det skal, men noen tar 2 timer + evt kjøring Anonymkode: 67116...fb0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Det er sikkert flere svar på det du spør om, men jeg gjordet det slik; Tenkte gjennom om det var flere oppgraderinger jeg ønsket samtidig, og valgte å bytte til et mer moderne armatur, samt bytte dusjvegger. Da reisetid og arbeidstid er dyrt. Gjorde litt undersøkelser på nett, valgte en lokal våtromsbutikk med god rating. Forklarte hva jeg ønsket, vi så litt i butikk, og litt på nett, til jeg var fornøyd og la inn bestilling. To ukers tid senere kom rørlegger med alt jeg hadde bestilt, og fikset absolutt alt på ca en time. Tok med seg gammelt utstyr. En faktura, fra en butikk, for en "alt i ett" pakke. Koster mulig litt mer enn å dra på de store byggevarehusene der og da. Men man får jo hjelp og veiledning, og alt blir fikset. Og forsikringsselskapet er fornøyd i og med at alt er profesjonelt gjort. Anonymkode: 45c74...3cb 2
newman01 Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Du må sjekke om det passer. Er det P-lås eller S-lås som passer til avløpsrøret ditt? Avstand fra toalett til avløp? Det kan i mange tilfeller være greit å ta masse bilder og mål av eksisterende toalett og ta med til butikken. Da kan de hjelpe med å finne et toalett som passer. Normalt handy mennesker skal klare å bytte slikt selv, men det kan bli ganske vått om man har snekkerferdighetene til Homer Simpson. Og så får man ikke gått på do i mellomtiden. Så ikke start jobben fredag ettermiddag uten en backup-plan. Går det skeis må du stenge hovedstoppekrana og vente til rørleggeren åpner på mandag
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Jeg synes det høres ut som du bør sette bort hele jobben til en rørlegger. Det er mye billigere enn en feilmontering utført av ufaglært. Anonymkode: 5e234...da5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Skifta selv. Er lett. Men man bør ha sett på en skiftenøkkel før. Strengt tatt bare å skru av vannet, skru opp av hvis den er skrudd fast. Skru av koblingen til vannet, løft av opp og ut. Anonymkode: 450ee...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå