AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Hei ! Har tenkt å ringe til Navn ang dette imorgen men hører her . min frue og jeg kom fram til at at engangsstønad var mer lønnsomt og best for oss, hun jobber kun som vikar i barnehage, ikke fast stilling, Jeg skal søke pappapermisjon. Noen som vet hvor mange uker pappaperm jeg får? stemmer det at det er 15 uker? hørt at pappaperm har steget uavhengig av kvoten. Kan jeg bestemme selv når jeg vil ha pappaperm? Ønsker selv å ta senest mulig, (helst til nå mor er ferdig med amming, dvs noen ungen har fylt ihvertfall 1 år) har sagt at hun ikke trenger å stresse med å finne jobb til hun er ferdig med amming, Planen er hu går ut å søker jobb før jeg begynner pappapermen. Håper på svar. Takk :D Anonymkode: 68d6f...dcf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Når mor velger engangsstønad kan du få 40/50 uker med aktivitetskrav til mor, eller 8 uker uten aktivitetskrav. 75% jobb eller 100% studie dekker aktivitetskravet. Du kan begynne permisjonen fra 2 uker før termin eller senere om ønskelig, eller så begynner den å løpe fra uke 7 etter fødsel med mindre du utsetter den. Hvis du skal utsette krever det minst 1% aktivitet hos mor. Anonymkode: 8fc48...c24
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Nav Foreldrepenger sin side på facebook er for øvrig en langt mer troverdig kilde enn å ringe 5555 3333. Les innleggene bak i tid som er relevant for dere, eller still spørsmålet ditt selv i kommentarfeltet på hvilket som helst innlegg - det trenger ikke være relevant, de svarer alltid. De er knall! Anonymkode: 8fc48...c24
mansh Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nav Foreldrepenger sin side på facebook er for øvrig en langt mer troverdig kilde enn å ringe 5555 3333. Les innleggene bak i tid som er relevant for dere, eller still spørsmålet ditt selv i kommentarfeltet på hvilket som helst innlegg - det trenger ikke være relevant, de svarer alltid. De er knall! Anonymkode: 8fc48...c24 Takk for svar! skal jeg bare søke Nav foreldrepenger på facebook?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 mansh skrev (23 timer siden): Takk for svar! skal jeg bare søke Nav foreldrepenger på facebook? Håper du fant den, men ja 😊 Anonymkode: 8fc48...c24
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Jeg snakket nylig med de og fikk beskjed om at velger vi engangsstønad får far 8 uker permisjon uten aktivitetskrav til mor. Dette går greit for oss da mannen min er selvstendig næringsdrivende og uansett jobber ganske mye hjemme og har en del fri. Anonymkode: eb80b...165
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Og jeg syns det var veldig greit å ringe de 😊 møtte på en veldig hjelpsom mann der Anonymkode: eb80b...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå