AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Nå fungerte det jo, endelig!! Et par mnd nå siden 4 mnd regresjonen har baby sovnet fint om kvelden og kun våknet 1-2 ganger om natten. Før det hadde vi en forferdelig periode hvor han hverken sov på dag eller kveld… nå er vi der igjen. Jeg orker ikke mer!!! Det rabler for meg!! Jeg sitter og underholder den ungen dag, kveld, natt og gryyyytidlig morgen. Jeg ville gitt høyrehånden for en hel time i fred og ro til bare å være meg ☹️ Det kan da ikke være sunt å være våken absolutt hele tiden? Han er ikke syk og har gått lenge i behandling hos kiropraktor. Akkurat friskmeldt der også. Hvordan skal jeg få han til å sove??? Anonymkode: 22b1d...0d0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Prøvd å amme i søvn? Får du i barnet nok mat? Utelukka stille reflux, reflux og allergier? Kva seie helsestasjonen? Anonymkode: d0ed1...feb 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Er du alene med barnet? Hvis dere er et par må jo den andre parten trø til slik at du får litt fred! Anonymkode: f7257...cd1
Småkaker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Noen tips. Vet ikke om du har prøvd noe av det eller ikke, men det funker for oss. -faste sovetider om dagen og leggetid samme klokkeslett. - Faste rutiner før leggetid om kvelden - bading, tannpuss, pysj og melk. Alltid i samme rekkefølge. -passe på at baby ikke har for lang våkentid for da blir de overtrøtte og sover elendig. Maks 2.5-3 timer. - lite interaksjon med babyen om natta. Skifte bleie+flaske men ingen snakk eller kos. Bare litt hysjing. Selvfølgelig hvis baby begynner å gråte så tar man hen opp. -white noise - bruke vogna for dagsoving - enten på tur eller på altan. -finne en rolig og mørkere krok i huset, ligge der med babyen, lese en bok og få babyen til å roe seg ned. - når babyen sovner om dagen sett deg ned ved siden av hen etter 30-40 min og hold forsiktig hånda på magen. De vakner etter ca 30-40 min for da er de ferdige med den første sovesyklusen. Håper at noe hjelper! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Prøvd å amme i søvn? Får du i barnet nok mat? Utelukka stille reflux, reflux og allergier? Kva seie helsestasjonen? Anonymkode: d0ed1...feb Vi har pleid å amme i søvn, men nå blir det ragnarok hver gang jeg forsøker å ta med meg puppen og gå! Han er frisk. Har ikke snakket med hs, men lurer på om jeg må høre med de! AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er du alene med barnet? Hvis dere er et par må jo den andre parten trø til slik at du får litt fred! Anonymkode: f7257...cd1 Nei, vi er to og pappaen prøver, men han er ikke bra nok. Baby hyler sammen med han også, roer seg kun skikkelig sammen med meg så for husfredens skyld er det oftest enklest at jeg hjelper baby med søvn. Småkaker skrev (13 minutter siden): Noen tips. Vet ikke om du har prøvd noe av det eller ikke, men det funker for oss. -faste sovetider om dagen og leggetid samme klokkeslett. - Faste rutiner før leggetid om kvelden - bading, tannpuss, pysj og melk. Alltid i samme rekkefølge. -passe på at baby ikke har for lang våkentid for da blir de overtrøtte og sover elendig. Maks 2.5-3 timer. - lite interaksjon med babyen om natta. Skifte bleie+flaske men ingen snakk eller kos. Bare litt hysjing. Selvfølgelig hvis baby begynner å gråte så tar man hen opp. -white noise - bruke vogna for dagsoving - enten på tur eller på altan. -finne en rolig og mørkere krok i huset, ligge der med babyen, lese en bok og få babyen til å roe seg ned. - når babyen sovner om dagen sett deg ned ved siden av hen etter 30-40 min og hold forsiktig hånda på magen. De vakner etter ca 30-40 min for da er de ferdige med den første sovesyklusen. Håper at noe hjelper! Takk for gode tips, skal prøve ut noe av dette! 😊 Baby ammer hele natten, det blir jo en del kos av det. Men burde selvfølgelig prøve å kutte nattamming, men er bare så sliten at det er kort vei til den ammingen! Anonymkode: 22b1d...0d0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Hadde det likt. Jeg var så trøtt og sliten, at jeg ville stikke av fra både ungen og mannen. Den beste beslutningen jeg gjorde var å begynne med morsmelk/mme på flaske på natt. Da kunne far ta annehver natt. Jeg gav også flaske, så rutinen på natt ble lik for baby. Vi byttet på å ligge på gjesterommet. Med en hel natt søvn annenhver natt fikk alle 3 et helt nytt liv. Jeg gikk fra å angre på at jeg fikk barn, til å virkelig kose meg med min lille. Søvn er livsviktig. Håper dere finner en løsning som passer for dere ❤️ Anonymkode: 47d98...658 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Det er en fase, ro ned og se fremover, om noen uker er søvnen bedre. Anonymkode: 27c94...047
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en fase, ro ned og se fremover, om noen uker er søvnen bedre. Anonymkode: 27c94...047 Si ikke det. Her ble søvnen verre fra 4 måneder og han er nå 9 og vi sliter enda. Ikke alt er en (kort)fase. Ts: Føler med deg! Ville vurdert å gi flaske innimellom sånn at far kan trå til på natten i hvert fall. Jeg trøster meg med at det på et eller annet tidspunkt MÅ bli bedre, selv om det ikke akkurat ser lovende ut nå. Anonymkode: fd9cf...278
kjærring Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå fungerte det jo, endelig!! Et par mnd nå siden 4 mnd regresjonen har baby sovnet fint om kvelden og kun våknet 1-2 ganger om natten. Før det hadde vi en forferdelig periode hvor han hverken sov på dag eller kveld… nå er vi der igjen. Jeg orker ikke mer!!! Det rabler for meg!! Jeg sitter og underholder den ungen dag, kveld, natt og gryyyytidlig morgen. Jeg ville gitt høyrehånden for en hel time i fred og ro til bare å være meg ☹️ Det kan da ikke være sunt å være våken absolutt hele tiden? Han er ikke syk og har gått lenge i behandling hos kiropraktor. Akkurat friskmeldt der også. Hvordan skal jeg få han til å sove??? Anonymkode: 22b1d...0d0 Er han overstimulert? Hva gjør du om han våkner på natt? Er han sulten? Hvordan er soverutinen ? Hvor mange og hvor lange dupper?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 kjærring skrev (32 minutter siden): Er han overstimulert? Hva gjør du om han våkner på natt? Er han sulten? Hvordan er soverutinen ? Hvor mange og hvor lange dupper? Det er faktisk mye mulig! Sliter veldig med å få til søvnen på dagen også så han er gjerne totalt utslitt når kvelden kommer. Prøver å ha fokus på våkenvinduer og få lagt ham ved første tegn på trøtthet, men han sover som oftest bare 15-30 min før han våkner igjen. Han har 2-3 dupper pr dag. På natt tar jeg han fra bedside og over til meg og legger han til puppen. Lar jeg han ligge i bedside blir han etterhvert helt krakilsk og våkner helt! Tipper han er sulten for det er sult-gråt og jeg sliter veldig med å få i han fast føde på dagtid. Soverutinen er fast med bok og nattasang - den tror jeg er ganske bra for han sovner raskt, men han blir ikke i søvnen sin 🤔 Anonymkode: 22b1d...0d0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Alle mine babyer har vært sånn rundt 7 mnd, eneste som hjalp var å kutte nattamming for oss. Lykke til 💖 Anonymkode: 5975e...676
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Hvis du ammer mye så kan d være at han er sulten siden han er 7 mnd nå. Dersom babyen er ganske stor såvtrenger han litt ekstra mat på kvelden nå, feks grøt. Babyer som er skikkelig mette blir ofte trøtte… Anonymkode: e6151...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå