Gå til innhold

Dere som er gift, samboere eller kjærester. Hvor mye har dere til felles?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt noen hvor vi har samme verdier, syn på fremtiden og god kjemi. Elsker personligheten og utseende. Dype og lange samtaler, Deilig sex, romantikk og mye kos. Men når det kommer til interesser/hobbyer er vi ikke så ekstremt like.

Det er ganske ferskt ca 2 mnd.

Så lurer egentlig på hvor viktig dette punktet er, viss man ønsker et forhold som varer livet ut?

Hvor mye til felles hadde dere når dere møttes?

Anonymkode: 5e017...a67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen felles hobbier eller interesser, utover at vi begge elsker å slappe av på båten og hytta. Og at vi har sånn cirka like stort sosialt behov (tenker nå på vennemiddager osv). Men vi har felles verdier, støtter hverandre og har mye å snakke om. Og en sterk kjemi og kjærlighet selvsagt. Han mener bestemt at han ikke hadde elsket meg noe høyere hvis jeg hadde likt å skru bil, gå på jakt eller se på ishockey. Og jeg savner egentlig ikke å diskutere strikkeoppskrifter og kunst eller synge i kor med ham. Vi jobber i hver vår bransje, men er nok begge interessert i økonomi og næringsliv. Har vært lykkelig gift i 20 år.

Tror det bare er bra å ha egne arenaer hvor man treffer andre. Man er tross alt individer.

Anonymkode: 331f9...b54

• Liker 4
Skrevet

Relativt lik oppvekst, de samme verdiene og likt syn på penger. Liker også mye av det samme på fritiden. Samme syn på barneoppdragelse. God match, og har vært sammen i nær 30 år.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Eg og mannen min har samme hobbyer, så da vi møttes og han fant ut at jeg var en like stor gamer som han og andre felles interesser, så sa det bang og vi endte som et par. Vi matcher så flott, jeg gneldrer ikke om han blir sittende litt lenger med PC, da setter jeg meg med datteren og sønnen vår og spiller Tekken 11 eller Street Fighter V ! Og koser oss. Når han kommer hjem fra jobb og sover ,så vekker jeg han med en deilig frokost på sengen når han har sovet ut . 

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

Det vi har felles er samfunnsengasjement, mange felles verdier og livssyn, friluftsliv og ganske likt syn på hva som er viktig i livet. Vi har ulike yrker, aktiviteter og forutsetninger på mange vis, men det gir oss alltid nok å snakke om. Nysgjerrigheten på hverandre tar aldri slutt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har møtt noen hvor vi har samme verdier, syn på fremtiden og god kjemi. Elsker personligheten og utseende. Dype og lange samtaler, Deilig sex, romantikk og mye kos. Men når det kommer til interesser/hobbyer er vi ikke så ekstremt like.

Så lurer egentlig på hvor viktig dette punktet er, viss man ønsker et forhold som varer livet ut?

Høres ut som et helt supert utgangspunkt. Veldig fint at dere også har deres egne greier som den andre ikke tar del i. Så kan dere jo alltids prøve å ta del i hverandres interesser/hobbyer og se hverandre i sitt element. Kanskje får dere sansen for det og kan gjøre det sammen også. 

Anonymkode: c76d8...0e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg og samboer har ulike hobbyer og interesser, men samtidig like nok. Vi liker å være ute, tilbringe tid sammen og se på serier sammen (ikke alltid enig om hva som skal ses, men ordner seg alltids). Også syns jeg det er så utrolig deilig at vi har hver våre hobbyer. Nå som vi også har barn kan vi uansett ikke holde på med hobbyer samtidig, så da er det ekstra godt at vi er to som tilrettelegger for hverandre når det kommer til å kunne holde på med egne interesser. Nei, jeg stortrives med at vi er såpass like og såpass ulike på en gang 🥰❤️

Anonymkode: e87e0...829

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (18 minutter siden):

Relativt lik oppvekst, de samme verdiene og likt syn på penger. Liker også mye av det samme på fritiden. Samme syn på barneoppdragelse. God match, og har vært sammen i nær 30 år.

Godt beskrevet.  Normer og verdier er ofte grunner til at det havarerer.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg og typen har svært ulike interesser, men verdiene våres går hånd i hånd. Han elsker å spille klassisk gitar (som jeg synes er gørr kjedelig), og jeg har egentlig ikke noe spesifikk hobby annet enn serier/film og bare slappe av helt, som han ikke er så fan av, men vi finner på ting sammen, og det er det som teller. Vi respekterer den andres interesser, fordi holdningene og meningene våres er veldig ofte like. 

Jo, også liker vi begge å være fysisk aktive da, det telles som bonus.❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi har ingen felles hobbyer. Vi har forresten vært sammen i 26 år.

Men det vi begge liker er f.eks se krimserie. Vi liker begge å bare ta en kjøretur. Ikke så mye kjøring etter vi fikk barn da. Vi liker å lage god mat, begge er hjemmekjære.  Men bortsett fra det, ingen hobbyer sammen. Men allikevel holdt sammen i 26 år. Så så viktig er det nok ikke med felles hobbyer. Viktigste er vel trivsel sammen, kommunikasjon og ta vare på kjærligheten. 

Anonymkode: 3f86e...7d2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...