AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Del Skrevet 26. mars 2023 Hei! Jeg blir så sinnsykt forvirret av ordet "innen" har prøvd å Google hva det betyr, men det kan bety så mye. Hvordan tolker dere dette ordet? Jeg har to eksempler. Jeg bestilte noe på nettet den 11.Mars og valgte at jeg skulle betale innen 30 dager. Forfallsdatoen ble da 10.April. Det vil si senest den datoen. Men hvis en skoleoppgave skal bli levert så sier de kanskje at den skal være levert innen torsdag neste uke. Betyr det før torsdag, eller senest den dagen? Anonymkode: 9cc0d...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Del Skrevet 26. mars 2023 Før eller til den dagen. Anonymkode: c63fc...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Del Skrevet 26. mars 2023 https://ordbokene.no/bm,nn/search/?0=I&1=n&2=n&3=e&4=n&q=innen&scope=eif I følge linken, "ikke senere enn". Anonymkode: 560f9...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Del Skrevet 26. mars 2023 Det samme som "senest". Anonymkode: dd4e9...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 26. mars 2023 #5 Del Skrevet 26. mars 2023 Innen betyr senest den datoen, som er satt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det samme som "senest". Anonymkode: dd4e9...cdc AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det samme som "senest". Anonymkode: dd4e9...cdc Men hvis jeg for eksempel ringer legen på Mandag og de sier hvis det ikke har blitt bedre innen onsdag så skal jeg ringe tilbake. Skal jeg ringe tilbake på Onsdag da, eller skal jeg la den dagen gå og så ringe tilbake på Torsdag? Anonymkode: 9cc0d...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Del Skrevet 27. mars 2023 Til og med den dagen, innen den dagens utløp Anonymkode: 6e1fe...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvis jeg for eksempel ringer legen på Mandag og de sier hvis det ikke har blitt bedre innen onsdag så skal jeg ringe tilbake. Skal jeg ringe tilbake på Onsdag da, eller skal jeg la den dagen gå og så ringe tilbake på Torsdag? Anonymkode: 9cc0d...f87 Da mener jeg at det er onsdag. Anonymkode: 29982...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til og med den dagen, innen den dagens utløp Anonymkode: 6e1fe...075 Eller vent litt. Det betyr før den dagen. En jeg jobber med kan si "du må sende det innen torsdag" fordi hun skal i møte på torsdag hvor saken skal avgjøres. Da må jeg ha sendt listen før møtet på torsdag Anonymkode: 6e1fe...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis jeg for eksempel ringer legen på Mandag og de sier hvis det ikke har blitt bedre innen onsdag så skal jeg ringe tilbake. Skal jeg ringe tilbake på Onsdag da, eller skal jeg la den dagen gå og så ringe tilbake på Torsdag? Anonymkode: 9cc0d...f87 Ringe onsdag Anonymkode: f3e53...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis jeg for eksempel ringer legen på Mandag og de sier hvis det ikke har blitt bedre innen onsdag så skal jeg ringe tilbake. Skal jeg ringe tilbake på Onsdag da, eller skal jeg la den dagen gå og så ringe tilbake på Torsdag? Anonymkode: 9cc0d...f87 Da kan du ringe på onsdag Anonymkode: 6e1fe...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå