AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Leser ofte her inne innlegg om vonde og alvorlige ting som skjer med folk, og når de beskriver hvordan de har det / hva som skjedde, bruker de ofte emojiene 😅/😂 som er helt merkelig. Feks; ei dame som skriver at huset brant ned pga at hun hadde sovnet på sofaen, og avslutter med😂 Og en bonde dame som skriver at hun sliter med inkontinens etter fødsel, og synes ikke at hun får god nok hjelp hos legen og avslutter setningen med 😅 Helt merkelig å bruke latteremojies om noe så tragisk. Anonymkode: b73d0...e99 1
svartkatt Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Det er vel som når man velger å le istedenfor å grine..
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Skulle hatt ei litta flaske med klorin nå si 🤣🤣 (mener du sånn?). Altså jeg kjenner meg igjen. Jeg vil ikke virke for alvorlig. Så jeg tuller det bort, med en liten sannhet i det. Vet ikke om d gjelder for alle da.. Kanskje litt galgenhumor..? Anonymkode: 40b85...e8d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Eller har misforstått 😬 en jeg kjenner trodde 😂 var gråting/trist. Og ble brukt i bla en melding ang en begravelse. Heldigvis var det ikke til noen andre «sørgende», hun var nærmeste pårørende selv. Ble gjort vennlig oppmerksom på dette 🙈 Anonymkode: ee64b...adc 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 Emojis er vanskelig. Lette å misforstå og fort gjort å tro at de betyr noe annet enn de gjør. Anonymkode: 559b3...2b3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Mulig de tror det er tårer. Anonymkode: 3bfd5...25b
Rosakatt Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 Noen syns det er vanskelig å ytre sårbarhet av noe slag og bruker humor som forsvarsmekanisme
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Skal en le eller skal en grine? Innimellom er det greit å vise at en har litt galgenhumor, at ikke allt er bekmørkt selv om det er alvorlig. Og det å inneha litt galgenhumor og selvironi i situasjoner er faktisk ikke alltid en forsvarsmekanisme. Og noen tolker emojes veldig bokstavtro og alvorlig mens andre bruker de litt løsere og gjerne for å løse opp en skrevet tekst. Anonymkode: cd7df...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skal en le eller skal en grine? Innimellom er det greit å vise at en har litt galgenhumor, at ikke allt er bekmørkt selv om det er alvorlig. Og det å inneha litt galgenhumor og selvironi i situasjoner er faktisk ikke alltid en forsvarsmekanisme. Og noen tolker emojes veldig bokstavtro og alvorlig mens andre bruker de litt løsere og gjerne for å løse opp en skrevet tekst. Anonymkode: cd7df...4ce Med man har vel ikke galgenhumor når man skriver om inkontinens og lite hjelp å få fra gynekolog? Ts Anonymkode: b73d0...e99
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 Vi skal alle dø en gang🤣 Anonymkode: fc40c...cea
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 Det svette smilefjeset er vel ikke akkurat noe gladfjes selv om det smiler. Jeg ser det ofte brukt i situasjoner hvor noe er "ikke bare morro / ikke lett". Anonymkode: 83931...111
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Med man har vel ikke galgenhumor når man skriver om inkontinens og lite hjelp å få fra gynekolog? Ts Anonymkode: b73d0...e99 Jeg kan ha galgenhumor i de fleste situasjoner. Og jeg kan le av hvor lite hjelp man får i blant. Jeg var hos lege for langvarige blødninger og smerter, gikk på p-piller. Fikk beskjed om å fortsette som tidligere siden bløddningene startet før p-piller, og fikk henvisning til gyn. Måtte vente 7 måneder på time hos gyn. Undersøkelsen var så vond at jeg holdt på kaste opp, og så fikk jeg beskjed at de ikke kunne gjøre noe så lenge jeg gikk på p-piller 😂 så nå må jeg slutte på p-piller og vente 6 måneder på ny undersøkelse 😂 Det var forbanna mye vits med de første 7 månedene med venting ja! 😂 og gyn ville ikke høre på at oppstart av p-piller var nettopp for å prøve kontrollere blødningene! Anonymkode: 1b93f...64d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Eller har misforstått 😬 en jeg kjenner trodde 😂 var gråting/trist. Og ble brukt i bla en melding ang en begravelse. Heldigvis var det ikke til noen andre «sørgende», hun var nærmeste pårørende selv. Ble gjort vennlig oppmerksom på dette 🙈 Anonymkode: ee64b...adc Jepp. Har mottatt; "farmor døde i natt 😂" Anonymkode: f82c4...e59
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Humor kan lette på alvorlige hendelser. Jeg tror den som klarer å le over at huset brant ned fordi man sovnet klarer seg bedre psykisk enn dem som føler at det er like trist 15 år senere. Anonymkode: cae38...4d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå