Gå til innhold

Gjør seg sosialt utilgjengelig og nærmest "usynlig"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et nært familiemedlem som jeg synes har en litt rar måte å forholde seg til vår relasjon. (Kan virke som som dette gjelder overfor fler enn bare meg). Men saken er; Veldig ofte når jeg ringer dette menneske, så tar h*n ikke telefonen. Ringer ikke tilbake, og sender heller ikke melding tilbake. Opplever det som om det kun er i "ekstremsituasjoner" at kontakt oppnåes. Det er omtrent som å "rope i skogen så får man svar". Greia er at jeg skjønner ikke hva som gjør at h*n gjør seg så utilgjengelig ?? Ingen andre jeg kjenner som oppfører seg sånn. Hva er det med sånne folk som nærmest gjør seg usynlige, ikke svarer på noen måte, og liksom bare drar ned "rullgardina" ? (Men som i ettertid viser seg å ha vært sosialt normalt tilgjengelig i samfunnet i samme tidspunkt) Er det normalt å være slik ?

Anonymkode: a3f4a...209

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så uvanlig å være selektiv med hvem man prioriterer å omgås. Hva er det med sånne folk, spør du. Hva er det med deg, som gjør at du er slitsom å forholde deg til for denne personen?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har valgt dere vekk. Aksepter det.

Og vær så grei og ikke ring. Det er så masete og invaderende som det går an. 

Anonymkode: 53d1d...4d9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare slutte å ta kontakt og la henne kontakte deg i stedet? Jeg hadde ikke fortsatt å ringe noen som ikke vil snakke med meg ihvertfall. 

Anonymkode: a100f...ca7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Hva er det med deg, som gjør at du er slitsom å forholde deg til for denne personen?

Ja det kan godt være at det er meg som er slitsom å være sammen med. Men h*n og jeg sliter ikke akkurat ned dørterskelen hos hverandre. Faktisk ganske lite kontakt. Og har ikke fått noen signaler på at jeg er spesielt slitsom. da hadde jeg jo skjønt hvorfor.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sender du ikke melding?!!

Anonymkode: d7f09...d81

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig kronisk sykdom. Personen er syk i tider du prøver å nå han eller hun, og i ettertid er personen normal fordi hun eller han er i en god periode.

Anonymkode: dbf5e...f63

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig kronisk sykdom. Personen er syk i tider du prøver å nå han eller hun, og i ettertid er personen normal fordi hun eller han er i en god periode.

Dette. Sånn er det hvertfall for meg. Å de dårlige periodene kan vare lenge. 

Anonymkode: e21b7...267

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sender du ikke melding?!!

Joda - Sender melding og sier hva saken gjelder. (Ringer aldri bare for å prate). Men det kan gå flere dager hvis jeg i det hele tatt får noe svar i en eller annen form. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda - Sender melding og sier hva saken gjelder. (Ringer aldri bare for å prate). Men det kan gå flere dager hvis jeg i det hele tatt får noe svar i en eller annen form. 

Bra. Men hvis du er sånn som mamma som sender mld med «ring meg ang det og det» så ringer i alle fall ikke jeg opp. Det kunne lett vært sendt en melding om hva det gjaldt. Jeg blir kjempesliten av å prate i telefon, så det passer aldri at noen ringer eller at jeg ringer de. Jeg tar helst alt på mld, ellers er resten av dagen ødelagt pga kronisk sykdom/blir for sliten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg får jo i ettertid vite at h*n har vært normalt sosialt aktiv i samfunnet. Og ingen kronisk sykdom. H*n er i 100% arbeid hver dag, så alt er normalt på det området.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men jeg får jo i ettertid vite at h*n har vært normalt sosialt aktiv i samfunnet. Og ingen kronisk sykdom. H*n er i 100% arbeid hver dag, så alt er normalt på det området.  

En kan ha kronisk sykdom og være i 100% arbeid. Det er mulig hun eller han bruker alle kreftene på arbeid, og kommer hjem og ikke har mer å tilby. Alle kronisk syke er ikke uføretrygdet. Ei er heller ikke alle kroniske syke sykemeldte.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha kontakt med personen? Personen vil jo ikke ha kontakt med deg.

Anonymkode: 69409...26a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha kontakt med personen? Personen vil jo ikke ha kontakt med deg.

Anonymkode: 69409...26a

Fordi det er mitt søsken (søster/bror)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være slik med mine søsken, rett og slett fordi jeg ikke ønsker så hyppig kontakt som de de ønsker. Jeg har ikke det massive behovet for å sitte å preike i telefonen så ofte. Jeg er medlem i familiegruppen på messenger men selv der er det ikke så mye jeg bidrar med. Nå dksl det sies at meg og mine søsken er svært ulike, men bare fordi en har en familiær relasjon betyr ikke det at en må ha mye kontakt sammen. Viss du er usikker så er det jo bare å spørre din bror/søster. Kanskje vedkommende ikke er klar over at det plager deg slik det gjør.

Anonymkode: fcb0a...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje vedkommende ikke er klar over at det plager deg slik det gjør.

Anonymkode: fcb0a...2b0

Det er veldig sant. Og også noe jeg ikke har tenkt på. Takk for innspill. 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange grunner 

Anonymkode: a2982...7a0

Skrevet

I 100% jobb med sykdom/utmattelse etter jobb? utviklet sosial angst og skjuler dette for de rundt seg for så å ligge utmatta når man kommer hjem

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har et nært familiemedlem som jeg synes har en litt rar måte å forholde seg til vår relasjon. (Kan virke som som dette gjelder overfor fler enn bare meg). Men saken er; Veldig ofte når jeg ringer dette menneske, så tar h*n ikke telefonen. Ringer ikke tilbake, og sender heller ikke melding tilbake. Opplever det som om det kun er i "ekstremsituasjoner" at kontakt oppnåes. Det er omtrent som å "rope i skogen så får man svar". Greia er at jeg skjønner ikke hva som gjør at h*n gjør seg så utilgjengelig ?? Ingen andre jeg kjenner som oppfører seg sånn. Hva er det med sånne folk som nærmest gjør seg usynlige, ikke svarer på noen måte, og liksom bare drar ned "rullgardina" ? (Men som i ettertid viser seg å ha vært sosialt normalt tilgjengelig i samfunnet i samme tidspunkt) Er det normalt å være slik ?

Kan det være telefonskrekk? 

eller at personen bare er opptatt akkurat idet du ringer? 

Anonymkode: 463ca...163

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen her🙈, er bare veldig veldig introvert for min del hvertfall 

Anonymkode: 6693f...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...