Gå til innhold

Passer kongeparken for barn på 1,5?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en sønn som er helt besatt av Gråtass. Ser at det er eget Gråtass-opplegg i Kongeparken. Dere som har vert der, er det bra? Passer det for en som er så liten? Vil være ca 18 mnd på reisetidspunktet. Og er det enkelt å komme seg fra Sandnes sentrum til Kongeparken med kollektiv transport? 

Anonymkode: 6e0a9...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har en sønn som er helt besatt av Gråtass. Ser at det er eget Gråtass-opplegg i Kongeparken. Dere som har vert der, er det bra? Passer det for en som er så liten? Vil være ca 18 mnd på reisetidspunktet. Og er det enkelt å komme seg fra Sandnes sentrum til Kongeparken med kollektiv transport? 

Anonymkode: 6e0a9...70b

Var ikke veldig mye ting til de minste..

Anonymkode: be297...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i Kongeparken så kan ikke svare for akkurat den, men min generelle erfaring er at disse store parkene har lite for de aller minste. Det koster vanligvis endel å komme inn, så det blir fort mye penger for lite.

Helt annen kant av landet da, men jeg vil heller anbefale Lilleputthammer for barn i barnehagealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det koster nok mer en det smaker.

Lag en gråtass traktor av pappesker, så blir han nok fornøyd. 

Anonymkode: 9600b...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Njaa. Det ver fint lite for så små i Kongeparken.

Offentlig transport mellom Sandnes og Ålgård er til nærmet rævva i helgene.

Gråtass er kun til oppsatte tider og enkelte ganger så er det innstilt. Det å satse på Kongeparken kun for det er risikabelt.

Opplegget er at en dør går opp og Gråtass kommer ut, ei ung dame/ jente står på sia og så "prater" Gråtass litt og så får barnet gå oppå og bli tatt bilde av etterpå. Thats it!

En kan også sitte oppi en traktor ( sånn ala traktorrunde som er i dyreparken oppe ved kutoppen), bare at det er bondegårdstema og så hilser en på Gråtass underveis. Den runden er faktisk ganske skummel for mange så derfor anbefaler jeg deg å ha barnet på fanget.

Ellers så er Kongeparken stort sett for barn som er 110 og oppover. 

Til og med sjokoladefabrikken og brannstasjonen er ikke tilrettelagt for de minste da de voksne ikke får bli med.

Det skal komme noe nytt der inne i år, forhåpentligvis har de tenkt på de minste her. 

Ikke er det friområde der en kan slippe vognbarna ut av vogna så de får en pause fra den heller. 

Vognbarna observeres ofte som veldig triste barn når det nærmer seg ettermiddag i Kongeparken. Og jeg tenker at det er ikke fordi at de er trøtte men det er fordi dem er såre og leie av å være oppi vogna.

Anonymkode: ed736...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Njaa. Det ver fint lite for så små i Kongeparken.

Offentlig transport mellom Sandnes og Ålgård er til nærmet rævva i helgene.

Gråtass er kun til oppsatte tider og enkelte ganger så er det innstilt. Det å satse på Kongeparken kun for det er risikabelt.

Opplegget er at en dør går opp og Gråtass kommer ut, ei ung dame/ jente står på sia og så "prater" Gråtass litt og så får barnet gå oppå og bli tatt bilde av etterpå. Thats it!

En kan også sitte oppi en traktor ( sånn ala traktorrunde som er i dyreparken oppe ved kutoppen), bare at det er bondegårdstema og så hilser en på Gråtass underveis. Den runden er faktisk ganske skummel for mange så derfor anbefaler jeg deg å ha barnet på fanget.

Ellers så er Kongeparken stort sett for barn som er 110 og oppover. 

Til og med sjokoladefabrikken og brannstasjonen er ikke tilrettelagt for de minste da de voksne ikke får bli med.

Det skal komme noe nytt der inne i år, forhåpentligvis har de tenkt på de minste her. 

Ikke er det friområde der en kan slippe vognbarna ut av vogna så de får en pause fra den heller. 

Vognbarna observeres ofte som veldig triste barn når det nærmer seg ettermiddag i Kongeparken. Og jeg tenker at det er ikke fordi at de er trøtte men det er fordi dem er såre og leie av å være oppi vogna.

Anonymkode: ed736...c8e

Vognbarna? Er de tvunget til å sitte i vogna? Jeg får ikke mitt småbarn til å sitte i vognen så her går han fritt uansett.

Anonymkode: 3fef1...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...