AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Skal snart ha kikkhull fjerne cyste og se etter endo. Lurer på et par ting. Blør dere mye i sårene etterpå? Når kan man ta opp igjen trening? Driver helst med styrke og jogging. Kunne dere løfte noe særlig i dagen etterpå? Takknemlig for svar 😊 Anonymkode: de43d...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Tok den operasjonen for lenge siden, men husker at jeg måtte ta det med ro iallfall én uke pga sting i navlen, men blødde ikke. Trente ikke på den tiden... Anonymkode: 492aa...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Jeg fjernet svulst i bukspyttkjertelen samt milten med kikkhull i navlen. Blødde ikke. Jeg snakka veldig mye med legene i forkant og etterkant om trening, siden det var utrolig vanskelig for meg å ta pause. Jeg måtte vente 4 uker med noen form for trening (fikk kun gå tur). 6 uker før jeg kunne trene ordentlig styrke igjen. 8 uker etter regnes man som helt klar.!Årsaken er at man kan få brokk om man belaster magen og om man løfter tungt. Jeg ble dårlig etterpå, så kunne knapt gå, men når ting kom under kontroll løftet jeg kun vanlige ting. Fikk noen komplikasjoner som gjorde at jeg måtte gå med dren, og på dagen 4 uker etter operasjonen, bandt jeg posen til beinet med treningsstrikk for å få trent. Var skikkelig kjipt å gå så lenge uten, og tok tid å komme tilbake i samme form, men er likevel glad jeg ventet. En sykepleier sa at brokk er mer sannsynlig dersom man ikke er vant til å trene og plutselig gjør noe veldig fysisk etter operasjonen, men likevel. Anonymkode: a07a2...bde 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Noen flere? ts ❤️ Anonymkode: de43d...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 Blødde ikke. Kunne ikke løfte noe særlig i over en uke etterpå, fikk vondt i stingene med en gang. Jogget etter 12 dager, men ventet lenger med styrketrening. Var rett og slett vondt å løfte tungt en god stund etter operasjonen. Anonymkode: 76161...b30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå