AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Rema uten tvil. Coop obs er ikke en billigkjede. Anonymkode: 40738...b80 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Rema for hverdagshandel og obs for tilbud. Anonymkode: 5f89f...38c 1
Gjest5656 Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 Rema. Obs er en kjede med bredt vareutvalg, men de konkurrerer IKKE på pris. Jeg sjekket prisen på Nutella for å ta et tilfeldig produkt mellom Obs og Rema, og fant ut at det var flere kr billigere på Rema.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Jeg tror generalt at rema er billigst, men handler nesten bare på obs pga. en stor mengde med gode tilbud. Om man handler/hamstrer nok på de tilbudene så tror jeg obs er en del billigere. Har matbod og stor fryser. Spiser også med flere andre, noe som gjør storinnkjøp naturlig. F.eks så koster et godt (håndtverks)brød på rema ca 45+. Veldig sjelden det er tilbud. Koster da ca 35. På obs kan man kjøpe to brød og få 50% på det andre. Koster da maks 35 selv om det ikke er spesialtilbud på (f.eks Smak)brød. Om et aktuelt brød er på tilbud, noe det ofte er, så koster det som oftest 20,-. Dette gjør at snittprisen min/vår på brød er ca 25 på obs men over 40 hos rema. Stor hvitost er på tilbud på obs i ny og ne. Skinke kan kjøpes i ganske store pakker til grei pris om det ikke er på tilbud. Kjøper normalt alt av frossen pizza, snop, brus, taco, toro poser, makrell i tomat, kjøttdeig, strimlet svinekjøtt,tubeost, kjeks, wok, og mye annet når det er tilbud. Ikke bare mat men også toalettpapir, tannkrem, og annet som kan hamstres til husholdningen. Mange av de nevnte varene er det ofte tilbud på eller lang dato. Det gjør at ALT jeg/vi spiser av slikt er kjøpt på tilbud. I tillegg er det nesten alltid en del typer kjøtt på tilbud som er aktuelle til en eller tre av ukens middager. Tilbudsprisene på obs er normalt (mye) bedre enn rema sine fullpriser. Tror ikke priser på tomat, salat, agurk, paprika, melk og diverse annet er såpass mye billigere på rema at det gjør opp for at vi sparer på obs tilbudene. Obs har jo gjerne litt tilbud på frukt og grønt også. Er man coop medlem så får man også penger tilbake der. Obs har også nye tilbud hver eneste uke. I fjor brukte vi i snitt under 2300 kr i mat og husholdning pr voksne person i måneden. Anonymkode: dab8c...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå