Gå til innhold

Er det noe selvutvikling du mener alle får ved å bo alene på et tidspunkt i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor nå med en venninne. Jeg og type planlegger å kjøpe bolig sammen om halvannet år, og starte prøvingen deretter. (For dere som avspore, vi har bodd sammen før, vært sammen i mange år osv) 

Nå lurer jeg på om jeg skulle brukt anledningen før jeg blir låst for forhåpentligvis alltid å bo alene. Spørsmålet er om dere har noen mening om at alle burde bo alene i løpet av livet og at det er uvurderlig selvutvikling og erfaring å hente i det. 

Hva mener du? 

Anonymkode: 7eed9...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. hvis det skulle bli slutt så hadde det kanskje vært greit å vite hvordan det er å bo alene fra før.. ellers er jeg ikke helt sikker 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mener det. Jeg mener faktisk at de som aldri har bodd alene er litt...Ikke helt voksne og svake. De som MÅ ha folk rundt seg til enhver tid. 

Anonymkode: a48e0...e76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en veldig ro av å bo alene noen år. Ingen som forventer noe oppmerksomhet. Ingen å føle du må ta hensyn til. Bare deg selv. Jeg syntes det var herlig. Kom hjem og hadde alt for meg selv. 

Nå er jeg gift, har ungdommer...og jeg savner følelsen av den ro og frihet av og til. 

Akkurat når jeg skrev dette satte mannen seg ned og skrudde på tv med påfølgende lydforurensning ...

Anonymkode: b0758...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg faktisk noe helt vanvittig til å bo alene!

Anonymkode: 6aa97...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg absolutt si. De aller fleste vil jo være alene i perioder i livet og da er det greit å vite hvordan man håndterer det. Har møtt noen som aldri har bodd for seg selv og noen av de blir fullstendig hjelpeløse når de plutselig må være alene. Tror også man lærer å være mer selvstendig og selvsikker.

Anonymkode: d7efd...bf7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer helt an på dine personlige behov. Tenker det er lurt å føle og vite at du kan takle livet på en selvstendig måte. Man vet aldri hva livet bringer og jeg kan tenke meg at det kunne blitt overveldende hvis man en dag må stå i alt på egenhånd uten erfaring fra før.

Anonymkode: 8fc42...304

• Nyttig 1
Skrevet

Ja,jeg tenker alle har godt av å kjenne på å måtte være selvstendige, og å ta stilling til ting, og å løse utfordringer i hverdagen alene.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ! Jeg har aldri bodd alene å vet ikke hvordan jeg hadde klart meg! Skulle ønske jeg kunne opplevd det for jeg tror jeg hadde lært endel av det ja. Vokst på det.. 

Anonymkode: f08a9...c11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...