Gå til innhold

Felles oppussing av bad borettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid er man erfaringsmessig uten tilgang på eget toalett og dusj i et ordinært borettslag når alle bad pusses opp?

Anonymkode: 1b75c...e8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her tok det litt over 2 uker pr bad.

Anonymkode: d5345...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange meter melk er det i en kartong?

Anonymkode: 9315f...de4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Cisco skrev (4 minutter siden):

Skal dere ha do og dusj ute?

Vet ikke enda, vi vurderer by på en leilighet med eldre bad hvor det nok snarlig blir samtaler om oppgradering dersom rørene og må tas.

Det er kjellerareal der, så mulig det plasseres der. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her tok det litt over 2 uker pr bad.

Anonymkode: d5345...f4f

Ok, høres OK ut :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer også kanskje litt an på hvor mange etasjer det er på bygget hvis alle badene oppover i en stamme må tas samtidig for å skifte rør.

Anonymkode: e6b7b...571

AnonymBruker
Skrevet

To uker her. Vi dro til Spania.

Anonymkode: 620ea...56a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos min venninne brukte de ca seks uker pr. oppgang. Ut i kuldegrader for toalett og dusj. De hadde tilgang på vann på ettermiddag og helg på kjøkken, men sjelden på dagtid. Skal sies at de var ekstremt effektive og kjørte fullt «samlebånd» på arbeidet, men det krevde jo at de hadde tilgang til alle leiligheter mellom kl 7 og 16  alle ukedager, og kunne dukke opp når som helst. Min venninne som var student syns det var inngripende og plagsomt, samboeren som dei tidlig på jobb for å dusje, merket det knapt. 

Undersøk om borettslaget faktisk har planer, og om de evt dekker sluk/noe rørarbeid osv. Da kan dere heller pusse opp når der passer dere

Anonymkode: 9a8ee...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tok det fem uker. Første uken var helt uten vann, da bodde jeg hos en venninne. Resten av tiden bodde jeg hjemme, men dusjet hos venninner rundt omkring. Det var brakkedusj ute, og borettslaget hadde i tillegg laget en do i fellesvaskeriet

Anonymkode: b9c82...32b

AnonymBruker
Skrevet

Det blir portable bad og toaletter samt vanndunker utendørs. For guds skyld pass på at det foregår på sommeren. Hos min mor fornyet de ikke bad, tok kun fornyelse av rør i 6 oppganger x 4 etasjer.  Det tok ca. 4 uker.

Anonymkode: c0c2e...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg bodde i blokk satte de opp tomidlertidig bad i kjeller i hver blokk, ett per oppgang. Kun 2 leiligheter per oppgang var helt uten bad og vann samtidig, så vi delte da det badet med en leilighet til. Varte litt over en uke hvis jeg husker riktig. Det var en veldig smart løsning, selv om vi bodde i tredje etasje 😅 Do og dusj var separate, så man kunne bruke doen selv om noen dusja.

Vi var kun en dag helt uten vann, vi hadde tilgang til kaldtvann på kjøkkenet ellers.

Anonymkode: 6ae32...771

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor skal de begynne på mitt bad og de i de andre over og under meg i 10 etasjer i morgen, så jeg rømmer til mine foreldre i kveld. De skal kun legge rør i rør og det har vært to møter om dette i tillegg til lapp på døren et par uker før, så vi er godt informert. De begynte i blokken i forrige uke med naboleiligheten, alle leilighetene ovenfra og ned. Det ble litt bråk, men ikke mer enn at jeg klarte å sove meg forbi det om morgenen. Her har de satt opp/åpnet toalett og dusj i kjelleren, men siden det bor noen som er syk/dårlig på forskjellige måter, var det også tilbud om port-a-potty. En uke i september blir vannet i blokken stengt fullstendig, da drar jeg på ferie! (Da blir det dusj og toalett utenfor)

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg var uten bad i 12 uker. De bodde såppas høyt oppe at de gikk til innkjøp av camping do. Dette var på begynnelsen av sommeren. De hadde do og dusj brakke, ute på bakkeplan. 

Anonymkode: a8a22...336

AnonymBruker
Skrevet

Her tok det ca 2 uker :) jeg la ferien til det tidspunktet, så kom hjem til ferdig bad!

Anonymkode: b979e...fdc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

4 uker, do på balkongen og felles dusj og kjøkken i fellesområdene.  Tror vi hadde vann på kjøkkenet vårt ettermiddag og kveld. Jeg dusker som regel på jobb. Hadde ingen barn.

Gikk veldig greit, ville ikke latt det hindre meg i å by om det var aktuelt på ny.

Anonymkode: 4f799...e07

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 uker, do på balkongen og felles dusj og kjøkken i fellesområdene.  Tror vi hadde vann på kjøkkenet vårt ettermiddag og kveld. Jeg dusker som regel på jobb. Hadde ingen barn.

Gikk veldig greit, ville ikke latt det hindre meg i å by om det var aktuelt på ny.

Dusjet.. på jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor mange meter melk er det i en kartong?

Anonymkode: 9315f...de4

Det er ganske lett å beregne dersom man seter forutsetningene for hvordan man skal måle lengden på melka og hvor stort volum melkekartongen har. 
Og det er ganske lett å si noe om hvor lang tid man normalt er uten tilgang til bad. Dette er gjort mange tusen ganger før, og entreprenør vil kunne gi et relativt realistisk anslag. Mange som har vært med på det vil også kunne dele erfaringene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her tok det ca 2 uker :) jeg la ferien til det tidspunktet, så kom hjem til ferdig bad!

Dette er i borettslag med kun 8 leiligheter pr oppgang da, mulig det tar lenger tid i disse store blokkene. Hvor mange er det der dere tenker på? 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lang tid er man erfaringsmessig uten tilgang på eget toalett og dusj i et ordinært borettslag når alle bad pusses opp?

2-4 uker

Anonymkode: 6a52e...989

Skrevet

Hos oss tok det 5 uker før de var helt ferdige. Vi var helt uten vann en periode og måtte kjøpe vann på dunk for å kunne lage mat. Det ble satt opp brakker med dusj og toalett på fellesarealet ute. Jeg tror vi hadde tilgang til eget toalett etter rundt 4 uker, det var det første de installerte etter flislegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...