AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Saken er som følger: Fast ansatt 50% Får fastlønn, samme mnd. som jobben utføres. Alstå litt for forskudd og litt på etterskudd Har vaktliste, får noen mnd. av gangen. Settes alltid opp på mer enn 50%. Lønn for vaktene over stillingsprosent betales ut mnd. etter. Hva skjer om jeg tar ferie en mnd? Altså at jeg skal jobbe 75 timer, men blir satt opp på 100 timer. Tar ferie 30 timer. Får jeg da betalt for «overtidstimene», som jeg var satt opp på, men ikke jobber fordi jeg har tatt ut ferie? Anonymkode: 5d22e...e20
Willat Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Det er ikke overtid mellom 50 og 100%, men merarbeid. Men det er overtid hvis du jobber mer enn ni timer per dag, for eksempel. Du har rett til like mye ferie som en som jobber 100%, men må ikke ta mer ferie enn som kan dekkes inn av feriepenger tjent opp året før.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Man får ikke overtidsbetaling på ekstra vakter man har blitt satt opp på ved ferie, disse frafaller da naturlig pga ferien din. Blir du sykemeldt på disse vaktene frafaller også overtiden, men du får utbetalt vanlig timelønn. Overtid/ulempetillegg etc tilkommer den som faktisk jobber vakten. Anonymkode: 40d60...dfc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man får ikke overtidsbetaling på ekstra vakter man har blitt satt opp på ved ferie, disse frafaller da naturlig pga ferien din. Blir du sykemeldt på disse vaktene frafaller også overtiden, men du får utbetalt vanlig timelønn. Overtid/ulempetillegg etc tilkommer den som faktisk jobber vakten. Anonymkode: 40d60...dfc Retter opp feil, ikke ulempetillegg men Helleigdagstillegg. Anonymkode: 40d60...dfc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Så da lønner det seg ikke altså for meg å bli satt opp på mer enn 50% stilling de mnd. jeg tar ut ferie? Anonymkode: 5d22e...e20
Mt3 Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så da lønner det seg ikke altså for meg å bli satt opp på mer enn 50% stilling de mnd. jeg tar ut ferie? Anonymkode: 5d22e...e20 Når du melder fra om når du vil ha ferie så vil du jo ikke bli satt opp på noen som helst vakt, men du vil såklart få din vanlige lønn. Om du da jobber ekstra de andre ukene den måneden så vil du få betalt ekstra for de timene du har jobbet ekstra.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Mt3 skrev (5 minutter siden): Når du melder fra om når du vil ha ferie så vil du jo ikke bli satt opp på noen som helst vakt, men du vil såklart få din vanlige lønn. Om du da jobber ekstra de andre ukene den måneden så vil du få betalt ekstra for de timene du har jobbet ekstra. Vaktplan er laget før jeg har søkt på ferie, så har søkt ferie for oppsatte vakter. Anonymkode: 5d22e...e20
Whistler Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ......................... Hva skjer om jeg tar ferie en mnd? Altså at jeg skal jobbe 75 timer, men blir satt opp på 100 timer. Tar ferie 30 timer. Får jeg da betalt for «overtidstimene», som jeg var satt opp på, men ikke jobber fordi jeg har tatt ut ferie? Anonymkode: 5d22e...e20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vaktplan er laget før jeg har søkt på ferie, så har søkt ferie for oppsatte vakter. Anonymkode: 5d22e...e20 Hvis du skal ha ferie i en måned skal det trekkes fire ferieuker (20 feriedager). Trekker du bare enkeltvakter for å få "jokke" til en måned sammenhengende skal det trekkes som enkeltdager, men da reduseres feriekvoten din til 12,5 enkeltdager (strengt tatt 10,5) og ikke 5 uker. For parentesen bemerkes at den avtalefestede uka som er 4+1 reduseres de fire til antall dager i en normalarbeidsuke dersom den deles opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå