Gå til innhold

HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ser ut til at jeg først hadde fått kjøpt kanskje litt i minste laget så sambiss skulle gå til innkjøp av et til mens jeg jobbet i går. Han hadde ikke rukket butikken så han var å kjøpte i dag. MEN det er jo fryst så det skal jo tine egentlig et døgn, men jeg må jo hurtigtine det jeg da..... Kan jeg putte det i mikroen da eller...????????? HJELP meg!!!

Også hvordan gjør dere det når dere skal steke tre bryst. Må jo ta det i flere omganger så har dere folie over det som ble stekt først også varmer opp igjen litt da eller??? Faen, nå skulle jeg ønske jeg skulle bort i dag... Hehe, neida...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, vi har vel samme "problem" her fordi "noen" glemte å ta den opp i går.. Ville ikke puttet den i i microen nei, men legger den i vann i kaldt vann. Kaldt vann er jo varmere enn kalkunen så den tiner ganske greit da, man bør ikke bruke varmt vann...

Skrevet

Ok da puttes den i kaldt vann her nå!! Takk for svar. Men rekker den å tines på så få timer da tror du? Hva gjør du om den ikke er helt tint??? Hvor mye har du beregnet per pers???

Skrevet

Vi har tre klumper på ca 1 kg hver, er 9 personer... Håper det holder.. Har vurdert å ta opp noen kyllingfileter i tillegg men jeg vet ikke helt ennå....

Håper de tiner utover dagen ja, våre ligger i alle fall i vann nå de og

Skrevet

Da får vi satse på det går bra. Jeg får steke den til sist. Vi er 8 personer og men den siste blir det masse mer enn nok, men 2,5 kg. var vel litt lite ja... Huff. Blir stressa jeg. Når skal du steke de da? Får du plass til alle tre i ovnen samtidig???

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg brunet filetene raskt i stekepannen før jeg la de _ved siden av hverandre_ i stekepose i ovnen. ca 2 timer på 125 grader, det ble nydelig, masse skryt for den. :) Det ble en del kraft av det også, som du kan bruke til sausen selv om du ikke har innvollene. Husk å gni de inn godt med olje, pepper og salt før steking.

Tiningen kan jeg ikke hjelpe med.

Skrevet

Åssen gikk det?

Våre tinte fint, og vi fikk plass til alle tre ja. Men bare to ble spist, nr. tre ble ikke skjært opp engang! Og vi var altså ni presoner, men ei er veldig-veldig finspist da...

Jaja, nå har vi skjært opp den siste i skiver og fryst ned til senere middager :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi tiner alltid kylling o.l i micro på defrost.

stekepose er genialt! vi åt kyllingbryst i går, la de rå i stekepose med krydder, smør, soyasaus og litt vann, stekte 20 min på 200grader så de får litt farge, deretter ferdifstekes på 180grader.

stekepose er perfekt når man skal steke flere fileter eller kalkunbryst. holder seg saftig også! :)

Skrevet

Det gikk bra!! Den tinte greit og vi fikk stekt. Vi hadde akkurat nok med mat da... 400 g. (med ben da) gikk med per pers! Det er noe og huske på til neste gang! Men det virket som folk var mette da, vi hadde jo bra med tilbehør også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...