Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går fortalte jeg det jeg trodde var en venninne om en svært vanskelig livssituasjon. Årsaken ligger langt tilbake i tid pga dumme valg jeg tok ang å invitere feil mann inn i livet mitt. 

I den situasjonen tok jeg valg som var dumme, basert på at jeg var ekstremt redd for eget og mine barns liv. 

Fortiden har altså innhentet meg og det ryster nå mine og familiens grunnvoller. 

Denne «venninnen» var åpenbart mer ute etter å klandre meg for de dumme valgene jeg tok den gangen, enn å ha medfølelse med den situasjonen jeg står i nå. 

Jeg vet veldig godt at dette på mange måter er selvforskyldt, men det gjør like fullt ekstremt vondt nå. 

Uten å si så mye så involverer det en mann som nå (og da) forsøker å skade meg og oss. 

Det gjorde han også i fortiden, men jeg trodde jeg hadde kommet videre og «unna». Det hadde jeg åpenbart ikke. 

Utfordringen min i dag er at jeg kjenner meg så  liten og dum på tross av at jeg faktisk ikke har gjort noe galt!! 

Kan man ikke forvente å bli sett for et helt menneske bare fordi man tidligere har tatt dumme valg? 

Det føles så utrolig sårt å måtte få høre hvor dum jeg var og at jeg er skyld i det som skjer nå. Spesielt når virkeligheten er at det er HAN som forsøker å skade meg. Min dumhet ligger i å involvere meg med ham. Men er jeg et dårligere menneske av den grunn? 

Anonymkode: 6c6b7...022

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige. Ikke alle er like forståelesfulle, men du har tross alt valgt denne personen som venn. Du skulle kanskje betrodd deg til en mer empatisk venn?

Anonymkode: 1df69...4ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di er nok glad i deg, men har litt vanskeligheter med ord. 

Anonymkode: 72bda...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde hun å si fra tidligere? Eller er dette første gang hun hører om mannen?

Jeg spør fordi det vil påvirke hvordan jeg ser på reaksjonen hennes. Hvis hun f.eks. advarte deg om denne mannen tidligere og du viftet det bort kan reaksjonen være litt forståelig. Om ikke så burde hun kanskje vise litt mer forståelse for at du er redd nå, og være litt mindre dømmende. 

Et dårlig menneske er du nok ikke. Kanskje litt naiv, men det er ikke nødvendigvis en negativ egenskap 🤗

Anonymkode: bac44...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...