Gå til innhold

Voksesmerter? Hva annet kan det være?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen min har mye smerter i bena. Tidligere, i 2-3 årsalderen var det mest på kvelden, og minnet om det jeg husker som voksesmerter. Men de siste årene (er 5 nå) er det mer og mer på dagtid. Nesten daglig klager hen på vondt i bena. Av og til knærne, av og til hele leggen. Klager i barnehagen også, men det ser ikke ut til å ha sammenheng med aktivitet. Går på tur, sykler og koser seg. Rett etter å ha klaget, hopper hen rundt og leker. Har selvsagt googlet og da blir man jo veldig redd. Først fikk jeg panikk og tenkte på leukemi, men da hadde hen jo blitt sykere til nå. Vil tro gikt o.l. hadde artet seg annerledes og hindret hen i å være i bevegelse også? Hva annet kan det være?

Anonymkode: 8c692...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som min…! 
Hun er hypermobil og leddene glir derfor ut av posisjon og overbelaster. Smertene forplanter seg oppover hele beina. 
vi får hjelp av fysioterapeut. De er kjent med problemstillingen og dette er nok ikke så uvanlig, men kan være ekstremt smertefullt. 

Anonymkode: 65c15...214

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde lenge min hadde Ehler Danlos syndrom. Men det var det heldigvis ikke ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Akkurat som min…! 
Hun er hypermobil og leddene glir derfor ut av posisjon og overbelaster. Smertene forplanter seg oppover hele beina. 
vi får hjelp av fysioterapeut. De er kjent med problemstillingen og dette er nok ikke så uvanlig, men kan være ekstremt smertefullt. 

Jeg har ikke tenkt på at hen har hypermobile ledd egentlig. Søskenet derimot, mistenker jeg har det. Og hen har ikke vondt. Men hen har svært myke ledd og synlige blodårer bl.a. Men aldri vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke tenkt på at hen har hypermobile ledd egentlig. Søskenet derimot, mistenker jeg har det. Og hen har ikke vondt. Men hen har svært myke ledd og synlige blodårer bl.a. Men aldri vondt. 

Ville tatt en tur til legen og bedt om henvisning. Evt kontakte fysio selv. 
De har gode tester for å finne ut av hva det kan være, og min har fått eget treningsopplegg, såler og ankelstøtter som hjelper mye. 
Jeg er også selv hypermobil men helt uten smerter 

• Hjerte 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 13.55):

Jeg trodde lenge min hadde Ehler Danlos syndrom. Men det var det heldigvis ikke ☺️

Hvordan fikk du avkreftet at det var ED? Det er nemlig kommet opp i en undersøkelse her nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...