Gå til innhold

Menn som blir avvist, hvorfor bruker de hore som skjellsord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan en tråd om butt hurted menn som kaller kvinner horer nå 7 sider?

Burde holdt med ett enkelt svar…ferdig.

Anonymkode: 5cec6...8d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det. De som sier det, er jo ingenting å savne i hvert fall

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke fan av “whataboutism” men… hva kaller damer menn som avviser damer — er det ikke fuckboy? Potato potata. 

Anonymkode: e9e14...820

Nei dem kaller vi vel ingenting. De er ikke desperate, tar ikke hva som helst, og det er da ikke noe negativt. 

Husker godt en jeg flørtet med og ba på date. Han avslo fordi han fremdeles hadde følelser for sin eks. Respekt! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Nei dem kaller vi vel ingenting. De er ikke desperate, tar ikke hva som helst, og det er da ikke noe negativt. 

Husker godt en jeg flørtet med og ba på date. Han avslo fordi han fremdeles hadde følelser for sin eks. Respekt! 

Kaller dere dem ingenting, nei?
Det er tusen tråder her inne der såkalte fuckboys er skjelt ut pga damer hadde følelser for dem men de ville bare ha sex. Mange av disse gutter får psykologiske diagnoser fra andre deltakere i nevnte tråder osv. En pikenes Jens/fuckboy = hore

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er tusen tråder her inne der såkalte fuckboys er skjelt ut pga damer hadde følelser for dem men de ville bare ha sex. Mange av disse gutter får psykologiske diagnoser fra andre deltakere i nevnte tråder osv. En pikenes Jens/fuckboy = hore

Men det er jo naturlig at en som "fucker" rundt med alt og alle og lurer damer til å tro at han er interessert i noe seriøst, er "fuckboy". Det er derimot ikke naturlig at ei som IKKE ønsker å ha tilfeldig sex mot betaling, er "hore". Det er det vi diskiterer, altså manglende logikk, ikke ordet i seg selv. Vi blir spurt hva vi kaller menn som avviser oss på samme måte som dama i TS, altså avviser våre tilnærmelser. Menn som har sex med oss avviser ingen tilnærmelser.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jammen det er jo motsatt tilfelle! Ser du ikke det?

Anonymkode: ed053...b83

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Rykter og stygge ord kommer enten fra en mann som aldri kan få deg, eller en kvinne som er sjalu på deg.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pikenes jens/ Fuckboy og hore er ikke det samme

Han er der på sine premisser, for å dekke egne behov. En hore er der på andres premisser, for å dekke andres behov. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

-Safiye, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruh, det ligger en viss status i fuckboy og pikenes Jens det ikke finnes i hore. Mitt forslag. Kall guttene horer og :)) jeg kaller for øvrig menn også for løse hvis menn inviterer til en sånn tone. Det liker de ikke. Sjokk. De tror at å ligge med masse damer er kult. Lol.

Anonymkode: 41c75...38b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 13.02):

Det lager jo ingen mening. En hore selger seg for penger, de fleste damer gjør ikke det. Og når mannen ikke får sex så er damen som avviser så langt fra horeri som det går an å bli. Så hva er greia? Og hvorfor er det så mange slemme menn på Tinder som bruker hore som skjellsord?

Anonymkode: b38ee...25a

Fordi de selv er totalt ustabile mennesker med psykopatiske trekk i beste fall! Har selv sett dette skje på byen fra en kar som gjorde alt som sto i hans makt for å få en dame med seg hjem. Hun luktet lunten og var så oppegående at hun takket høflig nei, og han eksploderte i en tirade av utskjelling der blant annet hore ble nevnt. Jeg har aldri vært så nært å slå ned et menneske med et velrettet knyttneveslag mitt i trynet. Men klarte å beherske meg, og damen bare gikk og det hele løste seg opp. Men maken til stygg oppførsel har jeg aldri sett noen gang. Selv trodde han åpenbart at han var en gave til alle kvinner i verden, objektivt sett var han overvektig, lav og det eneste han hadde med seg var en brutal kjeft og tunge. Det finnes mye rart der ute, og at de trakterer Tinder også forbauser ikke meg. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Til ansiktet deres tror du? Eller av frustrerte og sårede kvinner som skriver det på nett? Blir menn redd og frykter å bli angrepet av å bli kalt fuckboy? 

Jeg synes forøvrig ikke de ordene er like. Fuckboy er til og med noe en del (spesielt unge) menn ønsker å være og bli oppfattet som, og det gir en viss heltestatus å ha det lett med kvinner. Hore er kun nedverdigende. 

Personlig kaller jeg det lekegutter, fritt oversatt fra playboys, og ser ikke engang noe rart i at en del menn som har det lett med kvinner koser og leker seg med det frem til de slår seg til ro. Blir klar for det/finner den rette. Å ikke alltid få den man vil er en del av livet, og kvinner bør være bevisst på at menn ofte har det enklere for å ha sex enn kvinner, og derfor ikke ha sex de selv ikke ønsker, uansett utfall. Man har aldri noen garanti for at noe utvikler seg til fast forhold. Ene eller begge kan finne ut at det ikke var noe å satse på, og det er ok. Bør være ok også når det er mannen som ikke vil ha forhold med kvinnen.

Jeg synes det er tåpelig av kvinner å kalle menn fuckboy/playboy bare fordi de ikke slo seg til ro med dem (mens de selv dumper menn de ikke ønsker over lav sko), men ordene er ikke like nei. 

Skrevet

Jeg tror det uttrykker de avmektige mennenes største frykt; at ikke engang ei hore ville ha takket ja til dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan kan en tråd om butt hurted menn som kaller kvinner horer nå 7 sider?

Burde holdt med ett enkelt svar…ferdig.

Anonymkode: 5cec6...8d8

Hvordan blir menn såre i rumpa av å bli avvist? Med mindre det er snakk om blind vold og seksuelle overgrep, men det er jo ikke tilfellet her. Så hva i all verden mener du med dette? Om du vil diskutere overgrep mot menn, vennligst lag en egen tråd om det. For det er ikke det vi diskuterer. 

Anonymkode: b38ee...25a

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Fordi de selv er totalt ustabile mennesker med psykopatiske trekk i beste fall! Har selv sett dette skje på byen fra en kar som gjorde alt som sto i hans makt for å få en dame med seg hjem. Hun luktet lunten og var så oppegående at hun takket høflig nei, og han eksploderte i en tirade av utskjelling der blant annet hore ble nevnt. Jeg har aldri vært så nært å slå ned et menneske med et velrettet knyttneveslag mitt i trynet. Men klarte å beherske meg, og damen bare gikk og det hele løste seg opp. Men maken til stygg oppførsel har jeg aldri sett noen gang. Selv trodde han åpenbart at han var en gave til alle kvinner i verden, objektivt sett var han overvektig, lav og det eneste han hadde med seg var en brutal kjeft og tunge. Det finnes mye rart der ute, og at de trakterer Tinder også forbauser ikke meg. 

Det som er skummelt med slike ustabile menn er at man ikke vet om han blir fysisk når han blir avvist, dette er en reell frykt og risiko for kvinner. 

Anonymkode: 0b689...764

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
23 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Og der kommer det misogynistiske "kvinner og menn er forskjellige, derfor skal vi ha forskjellige standard for dem". Herlig!

Hvorfor mener du at utsagnet "menn og kvinner er forskjellige" et er kvinnehatende? Hvis listen din er så lav, vil jo dette utsagnet være like mye mannehatende etter din egen standard ettersom den uttalelsen går like mye "imot" menn også 🤷‍♂️

Så hvis det er like mye "hat" i begge retninger, kan det da kalles eksklusivt "misogynistisk"? 

Endret av umAxa
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt det samme som damer som kaller menn for homo fordi de blir avvist, enkelte takler bare ikke avvisning, og da gir ikke reaksjonen noe som helst mening, er desverre mange av de

Anonymkode: df889...151

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener du at utsagnet "menn og kvinner er forskjellige" et er kvinnehatende? Hvis listen din er så lav, vil jo dette utsagnet være like mye mannehatende etter din egen standard ettersom den uttalelsen går like mye "imot" menn også 🤷‍♂️

Så hvis det er like mye "hat" i begge retninger, kan det da kalles eksklusivt "misogynistisk"? 

Å bruke innbilte ikke-fysiske forskjeller mellom kvinner og menn til å tvinge kvinner til å ta alt av husarbeid og mesteparten av barnepass, samtidig som man forventer at hun bidrar på lik linje økonomisk, er misogynistisk. Å si at menn er polygame og at det derfor er greit at de puler rundt, samtidig som kvinner skal holde seg dydige, er misogynistisk. Ingen benekter de fysiske forskjellene mellom kjønn. Det er hva du bruker det til som betyr noe. 

Anonymkode: 604bf...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (På 30.3.2023 den 10.55):

Så ingen skal si noe nedverdig eller skammende mot en kvinne, hennes oppførsel eller seksuelle fremtoning?  🤷‍♂️

Nei, man skal ikke si noe nedrig eller skammelig om en kvinnes seksuelle fremtoning, nei. Ærlig talt. Hva er dette for et spørsmål, egentlig. Hvis dama eller mannen din er utro, ja, ellers: nei. At det i det hele tatt er et spørsmål, sier jo sitt. Er det ikke lov å si noe lenger nå? Nei, det var alltid ufint og kontrollerende i å på en nedrig måte kommentere kvinners seksualvaner.

Anonymkode: 41c75...38b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å bruke innbilte ikke-fysiske forskjeller mellom kvinner og menn til å tvinge kvinner til å ta alt av husarbeid og mesteparten av barnepass, samtidig som man forventer at hun bidrar på lik linje økonomisk, er misogynistisk. Å si at menn er polygame og at det derfor er greit at de puler rundt, samtidig som kvinner skal holde seg dydige, er misogynistisk. Ingen benekter de fysiske forskjellene mellom kjønn. Det er hva du bruker det til som betyr noe. 

Anonymkode: 604bf...d7e

Så du tegner er klar strek i sanden at de fysiske forskjellen godtar du, men ikke sosialdynamiske forskjellene? Det er en direkte og sammensatt link mellom oppførsel og utfall og hvordan vi ser etter ulike ting i hverandre. Hva som er attraktivt for det ene kjønnet er ikke nødvendigvis attraktivt for den andre - fordi vi er forskjellig. Så hva annet er forskjellig?

Hva med våre utfordringer som en mann, og hva med våre utfordringer som en kvinne? 

Fleste kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn, og må stadig avvise mannen fordi han ikke måler opp - som er fair game. Hun skal ikke måtte takke til alt som prøver seg på henne.

I samme tråd vil fleste menn oppleve gjentagende avvisning og måtte se seg selv i speilet på hvorfor han ikke måler opp og bli bedre på områder han mangler og prøve igjen, og igjen og igjen - også fair game.

Spørsmålet du må stilles og du svare på er: Er det lettest for den generelle mannen eller den generelle kvinnen å ligge rundt om de vil i disse dager? 🤷‍♂️

Neste spørsmål er, hva skal man gi den sosiale applausen til? Det som er vanskelig å oppnå, eller det som er lett å oppnå?

Dette er bare en sosialdynamisk vinkling, men man har også dype biologiske årsaker til hvorfor kvinner som ligger mye rundt har i alle samfunn blitt sett på med et stramt blikk.

I alle sivilisasjoner, tider i hele verden er det menn som ser sin nyfødte i både ekstase og dyp frykt for at barnet hans er egentlig ikke hans - og han må/bør vie sin voksne liv til å forsørge, beskytte, opplære og bruke sin ene tid og resurs til barnet og familien. Vi levde kortere før i tiden og resurser og trygghet var vanskelig å oppnå - så hennes kyskhet var viktig.

Hva med kvinnen? Vel det finnes ikke en eneste kvinne som ikke vet at barnet er hennes 🤷‍♂️ 

Jeg kan gi rom for at kun takket å være de siste 50-60 årene med lett tilgjengelig prevensjon, internett og medisinsk utvikling som har banet vei for at sex ikke lenger er synomymt med å ha barn, men nå bare en ren nytelse at tolkningen er annerledes.  Vi trenger ikke kyskhet for å sikre at barnet er garantert vårt lenger. Men det forandrer ikke de underliggende tannhjulene som har eksistert i milloner av år. Man kan ta mannen ut av steinalderen men ikke steinalderen ut av mannen sies det.

Vi er så forskjellig på de mest dype og underliggende områdene som går forbi mer enn bare det fysiske opplagte forskjellene våre. Hva vi ser etter i hverandre, hva slags utfordringer vi har, hva vi måles etter. Hvis dette er i hele tatt overraskende for deg, så er det fordi vi lever i en kultur som skal gråmale alt - Kvinnen skal måles etter en mannsrolle standard, og mannen skal måles etter en kvinnerolle standard og avvik fra dette skal nå bli kalt for misogynistisk og sexisistisk.

You do you selvsagt. Fra et personlig ståpunkt anerkjenner og verdsetter jeg at vi er forskjellig og tiltrekkes av ulikheten.

Endret av umAxa
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...