Gå til innhold

Menn som blir avvist, hvorfor bruker de hore som skjellsord?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta denne tråden ja, så det er en sinnsyk beskyldning når kvinner ikke forsvarer menn som kaller kvinner det verste og mest nedverdigende du kan kalle en kvinne? 

Menn som kaller kvinner for hore er særdeles farlige og der er kun et tidsspørsmål før deres verbale aggresjon tar fysisk form som vold og voldtekt. 

Menn med slikt forferdelig ordbruk må kvinner holde seg langt langt unna de kan ødelegge ditt liv som kvinne enten fysisk eller psykisk. De er også livsfarlige for barn og eldre og handikappede da de har et voldspotensiale og en forakt for alt og alle som er svakere enn dem selv. 

Dette er det mange unge jenter nå som lærer av sine mødre og fedre. Fedre som aldri tar slike ord i sin munn. Snille fedre til høyt elskede døtre og barnebarn.

Den mann som tar i bruk ordet hore mot kvinner bør gå i skammens krok!!!

hilsen bestemor på snart 60 år

Anonymkode: 0ba6d...0ee

Det finnes medisiner mot paranoia. Søk hjelp.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke fan av “whataboutism” men… hva kaller damer menn som avviser damer — er det ikke fuckboy? Potato potata. 

Anonymkode: e9e14...820

Nei, det er menn som ligger med mange som kalles fuckboy. 

Skrevet
Pingvinen skrev (48 minutter siden):

Nei, det er menn som ligger med mange som kalles fuckboy. 

Ikke helt korrekt. Menn som ligger med mange og forteller ærlig om sine hensikter før sex, er ikke fuckboys. Det er menn som puler rundt og lurer kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke fan av “whataboutism” men… hva kaller damer menn som avviser damer...

Anonymkode: e9e14...820

Uinteressert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 13.02):

Det lager jo ingen mening. En hore selger seg for penger, de fleste damer gjør ikke det. Og når mannen ikke får sex så er damen som avviser så langt fra horeri som det går an å bli. Så hva er greia? Og hvorfor er det så mange slemme menn på Tinder som bruker hore som skjellsord?

Anonymkode: b38ee...25a

Dårlig ordforråd.

Dårlig folkeskikk.

Skjellsord handler som regel ikke om ordets  konkrete betydning, det handler mest om å få ut aggresjon, provosere eller fornærme.

• Liker 3
Skrevet
17 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Jeg forstår godt at kvinner skjeller ut MENN SOM KALLER DAMER FOR HORER. Eller mener du at vi skal hylle dem?

Nei det mener jeg ikke. Jeg nevnte det kun som en observasjon.

Poenget mitt var at temaet fra TS var for lengst ferdig diskutert og naturligvis beveget seg mer mot relaterte temaer og tema av selve reaksjonene. Dette er ofte mer interessant, men noe du  velger å kalle for whatababoutism.  Det avslører i grunn bare at du foretrekker å ikke gå dypere 🤷‍♂️

Skrevet
umAxa skrev (3 minutter siden):

Nei det mener jeg ikke. Jeg nevnte det kun som en observasjon.

Poenget mitt var at temaet fra TS var for lengst ferdig diskutert og naturligvis beveget seg mer mot relaterte temaer og tema av selve reaksjonene. Dette er ofte mer interessant, men noe du  velger å kalle for whatababoutism.  Det avslører i grunn bare at du foretrekker å ikke gå dypere 🤷‍♂️

Nei, jeg foretrekker å ikke avspore. Whataboutism er når en mann vrir en tråd som omhandler menns horribel behandling av kvinner som ikke har gjort dem noe, over på "hvor grusomt kvinner flest behandler norske menn". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Nei, jeg foretrekker å ikke avspore. Whataboutism er når en mann vrir en tråd som omhandler menns horribel behandling av kvinner som ikke har gjort dem noe, over på "hvor grusomt kvinner flest behandler norske menn". 

Hvis å holde en tråd så ren som mulig er ditt første bud, hvor er din kritikk til 25% av postene som tilfører ingenting av substans da? Hvis en mann kaller en kvinne for hore fordi hun avviste han er et stort tema, vil det ikke være en like stor og verdig tema om kvinner som kaller menn for tapere, insecure, incel, patetisk osv? Refererer til disse 25% av kommentarene i denne tråden.

Jeg ser på det som egentlig to sider av samme mynt - og synes temaet og selve reaksjonene i seg selv er interessante, men om du mener dette offtopic, så får jeg heller spille ball med noen som liker å en samtale, og gjerne i god tro 🤷‍♂️

Endret av umAxa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
umAxa skrev (5 minutter siden):

Hvis å holde en tråd så ren som mulig er ditt første bud, hvor er din kritikk til 25% av postene som tilfører ingenting av substans da? Hvis en mann kaller en kvinne for hore fordi hun avviste han er et stort tema, vil det ikke være en like stor og verdig tema om kvinner som kaller menn for tapere, insecure, incel, patetisk osv? Refererer til disse 25% av kommentarene i denne tråden.

Jeg ser på det som egentlig to sider av samme mynt - og synes temaet og selve reaksjonene i seg selv er interessante, men om du mener dette offtopic, så får jeg heller spille ball med noen som liker å en samtale, og gjerne i god tro 🤷‍♂️

Problemet er at flere av oss er drittlei slike angrep på kvinner flest i tråder der man tar opp menns bedritne oppførsel mot kvinner. Dette er kvinneguiden, der kvinner kan ta opp temaer som berører/engasjerer dem, uten å risikere å bli sablet ned av menn som mener at kvinner generelt er helvetet selv. Menn som følger trang til å avspore alle tråder ved å fremheve hvor dumme, barnslige og slemme alle kvinner er, har etter min mening ingenting på KVINNEguiden å gjøre.

Jeg ser også generell tendens til slike avsporinger i diskusjoner der kvinneproblemer sette på agendaen - i kommentarfelt på Facebook, her inne, i kommentarfelt til diverse aviser, på TV osv. Hver jævla gang en slik problemstilling tas opp, kommer en eller flere menn og sier "men kvinner er enda verre", "men stakkars menn", "men kvinner gjør også ditten og datten". For eksempel i en tråd der en kvinne har opplevd gjentatt utroskap fra en mann er det alltid kommentar a la "men kvinner er enda mer utro enn menn". I en tråd om menns vold mot kvinner er det alltid noen som sier "men kvinner slår, de også". I stedet for å opprette egen tråd om disse problemstillingene, kupper de kvinnenes tråder slik at det blir krangel og diskusjonen renner ut i sanden. Det egentlige problemet blir tiet i hjel. Dette er vi veldig lei av.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på menn som kaller kvinnen "hore" når han blir avvist, som en illsint femåring som roper "du får ikke komme i bursdagen min". 

De er sinte, og bak sinnet er sårede følelser. De har ikke lært å håndtere å bli såret, derfor kommer det ut som sinne, og de sier det styggeste de klarer. 

Anonymkode: 4ae7c...e32

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Problemet er at flere av oss er drittlei slike angrep på kvinner flest i tråder der man tar opp menns bedritne oppførsel mot kvinner. Dette er kvinneguiden, der kvinner kan ta opp temaer som berører/engasjerer dem, uten å risikere å bli sablet ned av menn som mener at kvinner generelt er helvetet selv. Menn som følger trang til å avspore alle tråder ved å fremheve hvor dumme, barnslige og slemme alle kvinner er, har etter min mening ingenting på KVINNEguiden å gjøre.

Jeg ser også generell tendens til slike avsporinger i diskusjoner der kvinneproblemer sette på agendaen - i kommentarfelt på Facebook, her inne, i kommentarfelt til diverse aviser, på TV osv. Hver jævla gang en slik problemstilling tas opp, kommer en eller flere menn og sier "men kvinner er enda verre", "men stakkars menn", "men kvinner gjør også ditten og datten". For eksempel i en tråd der en kvinne har opplevd gjentatt utroskap fra en mann er det alltid kommentar a la "men kvinner er enda mer utro enn menn". I en tråd om menns vold mot kvinner er det alltid noen som sier "men kvinner slår, de også". I stedet for å opprette egen tråd om disse problemstillingene, kupper de kvinnenes tråder slik at det blir krangel og diskusjonen renner ut i sanden. Det egentlige problemet blir tiet i hjel. Dette er vi veldig lei av.

Du personlig kan gjerne ønske at kvinneguiden var kun for kvinner uten menn sine synspunkter. Dessverre for din del er det kvinneguidens regler og bestemmelser som som gjelder her som tillater menn å delta, på godt og vondt - i min mening mer godt fordi ekkokammer er aldri bra.

TS selv har ikke nevnt noe om at dette er et spørsmål for kun kvinner så dette behovet du har for å ha strengere regler og mindre "avsporing" og færre menn and what not, blir da uansett irrelevant.

Det er hva det er.

Det jeg anerkjenner hva du sier er at ofte uansett hvilken kjønn som blir starter debatten, vil det motsatte kjønnet raskt hoppe inn. Det påvirkes også av et mønster av hvor kvalitetet-listen legges i utgangspunktet; er det en useriøs start, så forvent useriøse tilbakemeldinger også, derav fra det motsatte kjønn også.

Et mer viktig tema er at i et åpent forum der begge kjønn "klager" på det motsatte kjønn, indikerer bare en ting: det ligger noe i det, og det er opp til hver enkelte å lytte og forstå hva. Min mening er at problemer den ene har, er ofte knyttet til den andre. Så vil du genuint løse problemet knyttet til ditt kjønn, så må man løse problemer på den andre siden også; man kommer ikke unna det, og det fine er at det er faktisk en vinn - vinn om man bare er åpen for å se litt dypere på problemene, fremfor å ta din antatte innstilling; whataboutism og avfeing av hva den andre sier.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (4 minutter siden):

Du personlig kan gjerne ønske at kvinneguiden var kun for kvinner uten menn sine synspunkter. Dessverre for din del er det kvinneguidens regler og bestemmelser som som gjelder her som tillater menn å delta, på godt og vondt - i min mening mer godt fordi ekkokammer er aldri bra.

TS selv har ikke nevnt noe om at dette er et spørsmål for kun kvinner så dette behovet du har for å ha strengere regler og mindre "avsporing" og færre menn and what not, blir da uansett irrelevant.

Det er hva det er.

Det jeg anerkjenner hva du sier er at ofte uansett hvilken kjønn som blir starter debatten, vil det motsatte kjønnet raskt hoppe inn. Det påvirkes også av et mønster av hvor kvalitetet-listen legges i utgangspunktet; er det en useriøs start, så forvent useriøse tilbakemeldinger også, derav fra det motsatte kjønn også.

Et mer viktig tema er at i et åpent forum der begge kjønn "klager" på det motsatte kjønn, indikerer bare en ting: det ligger noe i det, og det er opp til hver enkelte å lytte og forstå hva. Min mening er at problemer den ene har, er ofte knyttet til den andre. Så vil du genuint løse problemet knyttet til ditt kjønn, så må man løse problemer på den andre siden også; man kommer ikke unna det, og det fine er at det er faktisk en vinn - vinn om man bare er åpen for å se litt dypere på problemene, fremfor å ta din antatte innstilling; whataboutism og avfeing av hva den andre sier.

Jeg har aldri sagt at menn ikke får ytre seg på dette forumet. Problemet er at det ofte kommer slike kommentarer som jeg beskrev. Man trenger heller ikke å lytte til menn som kaller kvinner for horer. De har rett og slett ikke talerett. 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Jeg har aldri sagt at menn ikke får ytre seg på dette forumet. Problemet er at det ofte kommer slike kommentarer som jeg beskrev. Man trenger heller ikke å lytte til menn som kaller kvinner for horer. De har rett og slett ikke talerett. 

Og hva med kvinner som kaller andre kvinner for hore da? 🤷‍♂️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
umAxa skrev (1 minutt siden):

Og hva med kvinner som kaller andre kvinner for hore da? 🤷‍♂️

De har heller ikke talerett etter mitt syn. Alle som spiller på fordommer mot kvinners seksualitet og ønsker å bryte kvinner ned, har ikke talerett og bør ikke lyttes til.

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, ItchyBitchySpider said:

De har heller ikke talerett etter mitt syn. Alle som spiller på fordommer mot kvinners seksualitet og ønsker å bryte kvinner ned, har ikke talerett og bør ikke lyttes til.

Så ingen skal si noe nedverdig eller skammende mot en kvinne, hennes oppførsel eller seksuelle fremtoning?  🤷‍♂️

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
umAxa skrev (3 minutter siden):

Så ingen skal si noe nedverdig eller skammende mot en kvinne, hennes oppførsel eller seksuelle fremtoning?  🤷‍♂️

Inge skal kalle kvinner hore, nei. Ingen bør si noe nedverdigende eller skammende mot noen, verken kvinner eller menn. Jeg vet ikke hva du mener med "seksuell fremtoning", men det er nettopp dette - "oppførsel og seksuell fremtoning" hos kvinner (ikke hos menn, av en eller annen merkelig grunn) brukes ofte til å trykke kvinner ned. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Inge skal kalle kvinner hore, nei. Ingen bør si noe nedverdigende eller skammende mot noen, verken kvinner eller menn. Jeg vet ikke hva du mener med "seksuell fremtoning", men det er nettopp dette - "oppførsel og seksuell fremtoning" hos kvinner (ikke hos menn, av en eller annen merkelig grunn) brukes ofte til å trykke kvinner ned. 

Så hun/kvinnen kan aldri gjøre noe galt?

Ikke en gang disse ukentlige trådene du ser her inne om en kvinne som spør om råd og tips til å prøve seg på en opptatt mann? 🤷‍♂️

(ikke hos menn, av en eller annen merkelig grunn)

Spennende tema, men kort oppsummert; menn og kvinner er forskjellige: derfor gjelder det ikke hos menn i like stor grad som hos kvinner. Kan utdype om dette temaet ikke er for avsporende for din del.

Skrevet
umAxa skrev (23 minutter siden):

Ikke en gang disse ukentlige trådene du ser her inne om en kvinne som spør om råd og tips til å prøve seg på en opptatt mann? 🤷‍♂️

Spennende tema, men kort oppsummert; menn og kvinner er forskjellige: derfor gjelder det ikke hos menn i like stor grad som hos kvinner. Kan utdype om dette temaet ikke er for avsporende for din del.

Og der kommer det misogynistiske "kvinner og menn er forskjellige, derfor skal vi ha forskjellige standard for dem". Herlig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (41 minutter siden):

Nettopp. En kvinne skal kunne være som hun selv vil så lenge hun ikke skader noen, hetser noen eller gjør noe som er ulovlig. Det er ikke ulovlig å avvise menn, eller si nei til sex. Det er ikke hets å fjerne seg fysisk fra menn hvis hun føler seg truet. Det er ikke å skade noen om man kler seg med korte skjørt eller sminker seg. Å kle seg opp i kjoler og sminke er kjempegøy og veldig viktig del av kvinners interesse og livskvalitet og det har ikke du som mann noe å hetse for.

jeg selv min datter og barnebarn som er liten elsker kjoler etc. mine sønner respekterer kvinners frie valg. De har fått seg koner/samboere som både sminker seg og går kledd i korte skjørt. 

du kan holde deg langt unna å hetse min datter eller noen av svigerdøtrene mine!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (34 minutter siden):

En kvinne som gjør noe galt kan bli politianmeldt på samme måte som menn. Så er det domstolene som skal utføre selve dommen ved bøter eller fengsel. 

hets kan dømmes så vidt jeg vet, husker ikke lovparagrafen nå, men hetsing og plaging er ulovlig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...