Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har perioder der jeg bare har lyst å spise hele tiden. Er dette normalt?

Anonymkode: 63513...d9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis jeg er på en krevende fjelltur er matlysten ganske lav. Men dagen etter, spesielt hvis jeg er tilbake på jobb og sitter på ræva hele dagen, har jeg hele tiden "lyst på noe". 

Anonymkode: bf478...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt i uken før mensen for meg hvertfall. Og en dag her og der i tillegg. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis spiser alt jeg har lyst på. Da hadde jeg ikke vært normalvektig.

Anonymkode: c78d4...47e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn HELE tiden, er konstant sulten og har lyst på alt mulig forskjellig av mat. Blir aldri mett av et måltid, kun hvis jeg er på buffet eller hotellfrokost osv. Seriøst ustoppelig sulten. Jeg elsker mat da, synes mat er fantastisk godt, og når et måltid er fortært teller jeg bare timer til neste gang jeg kan spise. Det er blytungt og krever viljestyrke. Har sjekket og tatt prøver hos legen, men alt av verdier, stoffskifte osv er helt optimalt🤷🏼‍♀️ Føler ikke jeg blir tatt seriøst hos legen siden jeg er i nedre sjikt av normalvektig(men det krever jo knallhard viljestyrke å holde meg der da).

Anonymkode: 5bf9c...7e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har det sånn HELE tiden, er konstant sulten og har lyst på alt mulig forskjellig av mat. Blir aldri mett av et måltid, kun hvis jeg er på buffet eller hotellfrokost osv. Seriøst ustoppelig sulten. Jeg elsker mat da, synes mat er fantastisk godt, og når et måltid er fortært teller jeg bare timer til neste gang jeg kan spise. Det er blytungt og krever viljestyrke. Har sjekket og tatt prøver hos legen, men alt av verdier, stoffskifte osv er helt optimalt🤷🏼‍♀️ Føler ikke jeg blir tatt seriøst hos legen siden jeg er i nedre sjikt av normalvektig(men det krever jo knallhard viljestyrke å holde meg der da).

Huff, slitsomt. Spiser du ekte ren mat? Skulle ønske mat ikke var så godt😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen fra tiden med anoreksi (sier IKKE at du har noe slikt altså). Men kanskje kroppen din egentlig har en idealvekt som ligger litt høyere? Når kroppen min fikk for lite mat så tenkte jeg konstant på mat, følte meg aldri tilfredsstilt og tenkte momentant på neste måltid etter jeg hadde spist. Selv når jeg var blitt normalvektig. Så dette tror jeg nesten garantert løser seg om du vil akseptere en litt høyere vekt. Så det er jo opp til deg da. Jeg må feks godta en bmi på 21 for å slippe å ha det sånn. Selv om jeg trives best på rundt 19. Men det er ikke verdt det når hjernen/kroppen er i «sult-modus».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen fra tiden med anoreksi (sier IKKE at du har noe slikt altså). Men kanskje kroppen din egentlig har en idealvekt som ligger litt høyere? Når kroppen min fikk for lite mat så tenkte jeg konstant på mat, følte meg aldri tilfredsstilt og tenkte momentant på neste måltid etter jeg hadde spist. Selv når jeg var blitt normalvektig. Så dette tror jeg nesten garantert løser seg om du vil akseptere en litt høyere vekt. Så det er jo opp til deg da. Jeg må feks godta en bmi på 21 for å slippe å ha det sånn. Selv om jeg trives best på rundt 19. Men det er ikke verdt det når hjernen/kroppen er i «sult-modus».

Ja, skjønner hva du mener. Men MIN idealvekt/bmi for å føle meg vel i kroppen min er ikke så høy. Så må rett og slett lide for «skjønnheten»😩 

Ligger på 90-100g protein om dagen også, så får ikke for lite av det. Trener veldig mye da, og tung styrke, så mulig kroppen craver ekstra påfyll utover det som er et normalt inntak i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, slitsomt. Spiser du ekte ren mat? Skulle ønske mat ikke var så godt😅

Ja, både og. Spiser alt mulig. Fyller opp kvota både for fett, protein og karbs, så ifølge Lifesum er kostholdet ok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, skjønner hva du mener. Men MIN idealvekt/bmi for å føle meg vel i kroppen min er ikke så høy. Så må rett og slett lide for «skjønnheten»😩 

Ligger på 90-100g protein om dagen også, så får ikke for lite av det. Trener veldig mye da, og tung styrke, så mulig kroppen craver ekstra påfyll utover det som er et normalt inntak i tillegg.

Ja altså misforstå meg rett, jeg kan heller ikke «spise hva jeg vil» og holde min vekt. Men bare tenkte å tipse om dette hvis det var veldig plagsomt. For sannsynligvis er det ingenting galt eller unormalt (du hadde jo til og med oppsøkt lege for dette). Du har bare en personlig preferanse på egen kropp som ligger under kroppens egen trivselsvekt. Og da må du vurdere selv om det er «verdt det». 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...