Gå til innhold

Hvordan kan jeg få nye, nære venninner i en alder av snart 50?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innflytter i en liten by. Singel. Jeg anser meg som veldig omgjengelig, hyggelig og normal, men har ikke enormt med overskudd. 

Dette er en sporty by hvor ski, alpin, orientering osv er en del av bybildet, og jeg er ikke helt der. Ok, jeg kan gå en vanlig koseskitur med sekk, og jeg elsker å gå tur i skogen, men ikke trimtur 🤷🏼‍♀️ Og kanskje ikke hver eneste helg heller. 

Jeg jobber i et stort konsern hvor omtrent 1/4 av hele byen jobber, og der er det ganske traust, virker ikke som noen har behov for å utvide nettverket sitt. Størstedelen av de ansatte er dessuten menn, og par som har funnet hverandre etter studietiden. Og alle forblir gifte i denne byen føles det som, og det er forsåvidt bra, men kanskje ikke for meg som er singel😂

Siden dette er en liten by føles det ikke så lett å møte andre som er i samme situasjon som meg. Det er ikke mye som skjer her. Tenkte jeg skulle være med på neste strikkekafé som arrangeres en kveld hver andre måned eller noe, men hva mer? Jeg skulle ønske jeg hadde noen få nære venner som kunne slenge innom for en kaffe, helt avslappet. Hvor finner jeg de?

Anonymkode: e2af4...477

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke nære venner over natten. Først er de bekjente, så kan de bli omgangsvenner, og etterhvert nære venner. Folk du treffer gjennom jobb, hobbier, naboer, interesser kan bli venner, men det er en prosess. Først må det være en ekstra kjemi der som gjør at begge har lyst til å treffes igjen.

Anonymkode: 7c7ce...fa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei jeg har litt erfaring på den biten føler jeg og... jeg bor nå på tredje året på mitt nye sted og jeg og følte som du i begynnelsen at det virket umulig å få seg venninner. Alle har nå sine nettverk. 

Jeg prøvde meg på sånne sosiale grupper på fb uten at det førte frem til noe konstruktivt.  Men etter som tiden går så detter en jo borti forskjellige ting da... som nå er jeg med på ett quizlag. Det syns jeg er morsomt og artig. Jeg har heller ikke det store overskuddet... så vet ikke egentlig om jeg hadde hatt tid til noe venninne... Det skal nå klaffe alt med å få seg en ny bestevenninne..da skal det være god kjemi.  Jeg jobber med mannfolk så har masse gode kollegere jeg kan skravle med på jobb og ta en lunsj med og sånt og det trives jeg med da. 

Ellers meldte jeg med inn i en frivillig organisasjon i håp om at det var litt sosialisering der og men ja nei føler meg ikke helt inkludert der da. Det kan like godt være like mye min feil da. Jeg prøver å være med så ofte jeg kan da i håp om at det skal bedre seg. 

Eneste er vel å bare være med på ting og så komme i kontakt med folk på den måten.  Søk på kg ..søker venner er det noe som heter her..kan jo hende det er noen på ditt sted da som ser etter det samme? 

Jeg har online venninner da. Det funker helt fint det og. Der kan jeg skrive hva jeg har på hjertet og føler og de tilbake til meg og det setter jeg stor pris på. Det veier opp litt for en bestevenninne ja. 

Stå på... med tiden så ordner det seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...