Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte vekke baby hver 3 time i begynnelsen pga lav fødselsvekt. Nå er baby normal, og når jeg spurte om jeg skulle vekke baby på natta fortsatt fikk jeg beskjed at jeg ikke trengte det lenger pga fin vektoppgang. Men glemte å spørre om jeg skal vekke baby hver 3 time på dagtid? Noen som vet eller har vært borti samme? Han kan fint sove 4 timer i strekk noen ganger om jeg ikke vekker, og noen ganger våkner han etter 2 timer og ikke 3 

Anonymkode: f7ef6...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vekten normal så vekker du ikke.  Barnet bør få føle sin egen sult.

Anonymkode: 9bc36...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke vekket når vekten er normal :)

Anonymkode: 9fc15...0e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. La barnet sove og finne sin døgnrytme 

Anonymkode: d0b0a...009

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi måtte vekke baby hver 3 time i begynnelsen pga lav fødselsvekt. Nå er baby normal, og når jeg spurte om jeg skulle vekke baby på natta fortsatt fikk jeg beskjed at jeg ikke trengte det lenger pga fin vektoppgang. Men glemte å spørre om jeg skal vekke baby hver 3 time på dagtid? Noen som vet eller har vært borti samme? Han kan fint sove 4 timer i strekk noen ganger om jeg ikke vekker, og noen ganger våkner han etter 2 timer og ikke 3 

Nei, dette regulerer de fint selv. 

Anonymkode: e8d21...070

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vekk. De (fleste) regulerer både søvn og mat fint selv om de får muligheten til det. 

Anonymkode: 28a2f...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:-) jeg leser også at man ikke skal la nyfødt sove lenger enn 5 timer, stemmer dette eller hvordan gjør andre det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar:-) jeg leser også at man ikke skal la nyfødt sove lenger enn 5 timer, stemmer dette eller hvordan gjør andre det? 

Har aldri holdt sånne «regler». Så lenge de legger på seg og er fornøyde så gjør jeg ikke noe. 

Anonymkode: 28a2f...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal man vekke et barn som sover så fremst det ikke er en medisinsk grunn. Mine barn sov 7timer på natt etter 3 mnd. Bedre kan det jo nesten ikke være med tanke på å hente seg inn selv.

Anonymkode: 9bc36...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi lot barnet sove så lenge hu sov. Fra ca 4-5 uker sov hun gjerne 6-7 timer, våknet for mat og sov videre. fra rundt 3 mnd alder sov hun 10- 12 timer i strekk. Fra ca 1 år til nå (2,5) har hun sovet ca 13 timer på natt. 

Anonymkode: e8d21...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vekket iblant på dagtid for å mate i starten for vår gikk og dårlig opp i vekt helt i begynnelsen og kunne noen ganger sove lange perioder på dagtid. Men vekket og stresset med mating en stund etter at vekten var fin, og angrer litt på at jeg stresset sånn med det. Men hun sovnet så fort ved amming og jeg var redd hun ikke fikk i seg nok mat, men det hadde nok gått helt fint og var bare dumt å bekymre seg for tenker jeg i ettertid. 

Anonymkode: f727d...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...