AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg er utvandret fra Norge, men har et behov for å ha en norsk bankkonto. Noen som vet om en norsk online bank hvor det er mulig for utlendinger eller utvandrede å opprette konto uten krav om å være bosatt i Norge? Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg bor i et annet land og har fremdeles konto i min norske bank, det er helt uproblematisk. Anonymkode: 9ff5f...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Del Skrevet 26. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg bor i et annet land og har fremdeles konto i min norske bank, det er helt uproblematisk. Anonymkode: 9ff5f...d7e Men så har ikke jeg konto fra før, og behøver å opprette en ny konto. Det er noe annet. Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Del Skrevet 26. mars 2023 Ja det er ikke noe problem. Du trenger bare personnummer/D-nummer for å åpne bankkonto i Norge. Hvor du bor er helt likegyldig. Gjelder alle banker. Anonymkode: 93afc...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er utvandret fra Norge, men har et behov for å ha en norsk bankkonto. Noen som vet om en norsk online bank hvor det er mulig for utlendinger eller utvandrede å opprette konto uten krav om å være bosatt i Norge? Anonymkode: ce12f...a23 Har selv utvandret, for mange år siden. Har hovedkonto hos DNB, null problem. Det er ikke noe krav om å være bosatt i Norge. Det har det aldri vært, skjønner ikke hvorfor nordmenn tror det... Bruker Wise til å overføre penger fra Norge - fungerer helt fint. Anonymkode: 8ebde...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Del Skrevet 26. mars 2023 Ok, for å omformulere spørsmålet da; Kan noen anbefale en god norsk online bank, hvor man kan opprette konto uten personlig oppmøte noen steder? Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Del Skrevet 26. mars 2023 Sbanken er populær. Du kan fint oprette en konto der fra utlandet. Anonymkode: 8ebde...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 26. mars 2023 #8 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ok, for å omformulere spørsmålet da; Kan noen anbefale en god norsk online bank, hvor man kan opprette konto uten personlig oppmøte noen steder? Anonymkode: ce12f...a23 Har du norsk personnummer og BankId kan du opprette bankkonto i alle banker på tre minutter. Endret 26. mars 2023 av Snok1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Del Skrevet 26. mars 2023 3 minutter siden, Snok1 said: Har du norsk personnummer og BankId kan du opprette bankkonto i alle banker på tre minutter. Har ikke BankID. DNB sier følgende: https://www.dnb.no/kundeprogram/bli-kunde/ny-i-norge Quote Har du gyldig pass, må du legitimere deg med det på ditt lokale DNB-kontor etter at du har sendt oss din søknad om å bli kunde. Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #10 Del Skrevet 26. mars 2023 Snok1 skrev (3 minutter siden): Har du norsk personnummer og BankId kan du opprette bankkonto i alle banker på tre minutter. Nettopp! Skjønner ikke hvor TS har fått det for seg at dette er så komplisert... Anonymkode: 8ebde...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 26. mars 2023 #11 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke BankID. DNB sier følgende: https://www.dnb.no/kundeprogram/bli-kunde/ny-i-norge Anonymkode: ce12f...a23 Da må du til en bemannet filial for å legitimere deg. Finn den nærmeste filialen til der du bor. Du kan også kontakte en bank og høre om de aksepterer en notarius publicus. Identitet har blitt mye strengere for å unngå skatteunndragelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #12 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke BankID. DNB sier følgende: https://www.dnb.no/kundeprogram/bli-kunde/ny-i-norge Anonymkode: ce12f...a23 Da får du be om å få tilsendt BankID, da. Det er bare å kontakte hvilken som helst bank, personlig fremmøte er ikke nødvendig selvfølgelig. Så lenge du har norsk personnummer er det ikke noe problem. Anonymkode: 8ebde...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #13 Del Skrevet 26. mars 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Da må du til en bemannet filial for å legitimere deg. Finn den nærmeste filialen til der du bor. Du kan også kontakte en bank og høre om de aksepterer en notarius publicus. Identitet har blitt mye strengere for å unngå skatteunndragelser. Nei, det holder å sende et bilde av passet. Har selv gjort det samme. Anonymkode: 8ebde...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #14 Del Skrevet 26. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da får du be om å få tilsendt BankID, da. Det er bare å kontakte hvilken som helst bank, personlig fremmøte er ikke nødvendig selvfølgelig. Så lenge du har norsk personnummer er det ikke noe problem. Anonymkode: 8ebde...8d8 De vil ikke sende BankID til annet enn folkeregistrert adresse, og den er ikke korrekt. De krever personlig oppmøte for adresseendring, og jeg har ikke vært i Norge på mange år. Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 26. mars 2023 #15 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det holder å sende et bilde av passet. Har selv gjort det samme. Anonymkode: 8ebde...8d8 Har du gjort dette siste året? Det er strengere regler nå. Jeg har møtt opp i begge bankene mine siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Del Skrevet 26. mars 2023 9 minutter siden, Snok1 said: Da må du til en bemannet filial for å legitimere deg. Finn den nærmeste filialen til der du bor. Og problemet er at det er 500 mil dit. 😞 Men forsøker å ta en ringerunde i morgen heller. Takk for svar. Anonymkode: ce12f...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #17 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De vil ikke sende BankID til annet enn folkeregistrert adresse, og den er ikke korrekt. De krever personlig oppmøte for adresseendring, og jeg har ikke vært i Norge på mange år. Anonymkode: ce12f...a23 Du er pliktig til å melde om adresseendring som utvandret. Din adresse i utlandet skal være folkeregistrert. Dette kan du gjøre på skatteetaten.no Anonymkode: 8ebde...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #18 Del Skrevet 26. mars 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Har du gjort dette siste året? Det er strengere regler nå. Jeg har møtt opp i begge bankene mine siste året. Ja. Det har holdt å sende bilde av passet. Anonymkode: 8ebde...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #19 Del Skrevet 26. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er pliktig til å melde om adresseendring som utvandret. Din adresse i utlandet skal være folkeregistrert. Dette kan du gjøre på skatteetaten.no Anonymkode: 8ebde...8d8 4 minutter siden, AnonymBruker said: De krever personlig oppmøte for adresseendring Anonymkode: ce12f...a23 Jeg har prøvd. Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #20 Del Skrevet 26. mars 2023 Sbanken: Hvis du blir kunde med pass, må du i tillegg ha folkeregistrert adresse og være bosatt i Norge. Nordea: Ikke mulig uten bankid. Danske Bank: Ikke mulig uten bankid. Sparebank1: Krever personlig oppmøte. Anonymkode: ce12f...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå