Gå til innhold

Mummikopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arvet noen mummikopper fra en tante. Da jeg ikke har plass eller interesse, tenker jeg å selge de videre til noen som kan ha glede av de. Finnes det  en nettside der jeg kan finne verdien på de ulike koppene? Hvor lønner det seg å selge dem? Jeg har lest på flere Finn-annonser at det står «koppen har kronemerke»; hva vil det si?

Setter pris på all hjelp 🥰

Anonymkode: 430b2...16d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på hvilke kopper. Noen er mer verdt enn andre. Men du kan lett få 150kr pr kopp uavhwbgig av sjeldenhet. 

Anonymkode: 62d4e...c68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kikke på eBay hva akkurat de koppene går for.

Anonymkode: 3f56f...6eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har arvet noen mummikopper fra en tante. Da jeg ikke har plass eller interesse, tenker jeg å selge de videre til noen som kan ha glede av de. Finnes det  en nettside der jeg kan finne verdien på de ulike koppene? Hvor lønner det seg å selge dem? Jeg har lest på flere Finn-annonser at det står «koppen har kronemerke»; hva vil det si?

Hvis de er utgått kan du få flere tusen. 
sjekk på Finn.no

Anonymkode: e6262...de3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anbefaler å laste ned appen «moominmugs», der ser du om koppene er utgått eller fortsatt til salgs. Hvis de fortsatt er til salgs kan du antakelig selge dem for ca 150 kr/stk hvis de er i god stand. De som er utgått har langt høyere verdi, helt avhengig av alder, tilstand og type kopp. Jeg har sett folk legge ut utgåtte kopper for alt fra 400 til flere tusen, hvorvidt de blir solgt for den prisen er en annen sak… Vil tro Finn er den beste salgssiden😊 

Endret av uglejenta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er to grupper på Facebook som er aktuelle med tanke på salg. Mummigruppa og mummikopper kjøp/salg/bytte.

Anonymkode: 1f7e8...328

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan si mer om pris om du legger ut bilder 

Anonymkode: 77926...498

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er to grupper på Facebook som er aktuelle med tanke på salg. Mummigruppa og mummikopper kjøp/salg/bytte.

Gruppa mummikopper kan også brukes. Personlig synes jeg mummigruppa er best. Du kan få hjelp til å vurdere verdi i gruppene også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så gøy! Eller, misforstå meg rett, arv betyr som oftest at noen har gått bort da så sånn sett er det ikke gøy.

Kronemerket er vel at det er bilde av en krone under koppen (se bilde jeg har lagt ved, en kopp med og en uten 😊)

16798259419937445538958577268326.jpg

Anonymkode: ee9d7...d79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Måtte sjekke nå..av 28 mummikopper så har vi kun 4 stk med krone 😅

AnonymBruker
Skrevet

Inne på en av mummigruppene på Facebook er det en liste med ca utropspris for de ulike koppene. Verdt å ta en titt. 

Anonymkode: 25c99...982

• Liker 1
Skrevet

Sesongkoppene, de som blir utgitt til sommer og vinter, har høyere verdi enn de vanlige da de blir, laget i et begrenset opplag og produseres ikke på nytt

Samler på de koppene selv og har flere gamle som er gått ut av produksjon, og de er verdt endel kroner nå. Som nevnt er den gruppa på Facebook fin, men du kan også sjekke hva priser ligger på ellers på feks Finn og Tise 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Apropos kronemerke: har det noen betydning? Produseres de samme koppene både med og uten denne kronen? Hva avgjør om en kopp har kronemerke eller ikke? 

Anonymkode: e6531...adb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Apropos kronemerke: har det noen betydning? Produseres de samme koppene både med og uten denne kronen? Hva avgjør om en kopp har kronemerke eller ikke? 

Anonymkode: e6531...adb

Alder/sjeldenhet. De nye er uten kronemerket (tror jeg). 

Anonymkode: fa634...fba

AnonymBruker
Skrevet

Ville først sjekket om det er noen andre nieser i familien som kunne tenke seg koppene for å bruke de selv før du selger tantes kopper. 

Anonymkode: fa634...fba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte sjekke nå..av 28 mummikopper så har vi kun 4 stk med krone 😅

17 av 30 her.

Anonymkode: fc4aa...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...