Gå til innhold

Øyekrem anbefalinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror jeg bør begynne å bruke øyekrem:p Jeg har litt tørr og litt sensitiv hud, dog ikke så mye rundt øynene. Noen anbefalinger? Kom gjerne med flere forslag om dere kan, skal i utlandet i påsken og der er det så mye billigere 😅 kan se hva jeg finner der 

Anonymkode: 97307...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Roci skrev (23 timer siden):

Peter Thomas Roth Water Drench Hyaluronic Cloud Eye Gel er svært bra. Så synlig forskjell på huden rundt øynene etter en ukes bruk. Den ser ut til å være trygg for sensitiv hud også jf. INCI.

Fikk prøve på den, brukte den i fire dager. Syns ikke det kunne kombineres med concealer, den rullet av når jeg påførte concealer og det så ut som jeg hadde flass rundt øynene. Hadde troen, men endte opp med å bli skuffet. Kanskje det er ment at den skal brukes om natten? 

Anonymkode: 5b8a3...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fikk prøve på den, brukte den i fire dager. Syns ikke det kunne kombineres med concealer, den rullet av når jeg påførte concealer og det så ut som jeg hadde flass rundt øynene. Hadde troen, men endte opp med å bli skuffet. Kanskje det er ment at den skal brukes om natten? 

Jeg brukte den om dagen og opplevde ikke det problemet som du beskriver, men det kan hende at produktene ikke passer sammen, f.eks. hvis concealeren din er oljebasert. En annen mulighet er at du har påført litt mye øyekrem og/eller ikke latt den trekke inn tilstrekkelig. Vanskelig å si, hudpleie er så individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Kiehls avocado krem. Den gir mye fukt. Jeg smører tykt på om kvelden, og dropper på dagtid da jeg ofte får problemer med sminke over krem uansett hva jeg gjør. 

Anonymkode: 73915...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Jeg brukte den om dagen og opplevde ikke det problemet som du beskriver, men det kan hende at produktene ikke passer sammen, f.eks. hvis concealeren din er oljebasert. En annen mulighet er at du har påført litt mye øyekrem og/eller ikke latt den trekke inn tilstrekkelig. Vanskelig å si, hudpleie er så individuelt.

Bruker NARS creamy concealer (Nars - kicks.no), aner ikke om den inneholder olje. Har fått tørrhetslinjer som ikke vil forsvinne. Er desperat og ble litt frustrert da øyekremen fra Peter Thomas ikke funket. Har du noen tips?🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker NARS creamy concealer (Nars - kicks.no), aner ikke om den inneholder olje. Har fått tørrhetslinjer som ikke vil forsvinne. Er desperat og ble litt frustrert da øyekremen fra Peter Thomas ikke funket. Har du noen tips?🙏

Da vil jeg faktisk foreslå Kiehls Avocado Eye Cream som AB over her foreslår. Den er betraktelig fetere enn den fra PTR, og hvis huden din er veldig tørr, er det nok det du trenger. Har ikke forsøkt denne selv, men vet at den har gode ingredienser og får gode omtaler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øyekrem er bare en overpriset fuktighetskrem. Samme ingrediensene. Kjøp heller en god fuktighetskrem for tørr og sensitiv hud. 

Anonymkode: 15430...7c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øyekrem er bare en overpriset fuktighetskrem. Samme ingrediensene. Kjøp heller en god fuktighetskrem for tørr og sensitiv hud. 

Anonymkode: 15430...7c4

Flere av produktene jeg bruker i resten av ansiktet har ingredienser som irriterer øynene mine, og gir "tåkesyn" om jeg gnir i løpet av natta. Med øyekrem er jeg garantert at dette ikke skjer. 

Opplever også at Avokado-kremen som er min favoritt virker avkjølende og beroligende på huden.

Mulig du har prøvd feil produkter. Eller ikke er så sensibel rundt øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Da vil jeg faktisk foreslå Kiehls Avocado Eye Cream som AB over her foreslår. Den er betraktelig fetere enn den fra PTR, og hvis huden din er veldig tørr, er det nok det du trenger. Har ikke forsøkt denne selv, men vet at den har gode ingredienser og får gode omtaler :) 

Har faktisk brukt kiehls sin øyekrem i flere år og vært fornøyd med den, men den gir ikke nok fukt lenger :(  Vet du om flere svært fuktighetsgivende øyekremer, for en i midten av 30-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har faktisk brukt kiehls sin øyekrem i flere år og vært fornøyd med den, men den gir ikke nok fukt lenger :(  Vet du om flere svært fuktighetsgivende øyekremer, for en i midten av 30-årene?

Hvis du opplever at øyekremen fra Kiehl's ikke gir tilstrekkelig med fukt, så er jeg faktisk litt usikker, men tenker at en øyekrem med ceramider kanskje kan fungere, f.eks. øyekremen fra CeraVe eller Dr. Jart Ceramidin Eye Cream. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bruker Kiehls avocado krem. Den gir mye fukt. Jeg smører tykt på om kvelden, og dropper på dagtid da jeg ofte får problemer med sminke over krem uansett hva jeg gjør. 

Den er min favoritt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (På 28.3.2023 den 15.46):

Hvis du opplever at øyekremen fra Kiehl's ikke gir tilstrekkelig med fukt, så er jeg faktisk litt usikker, men tenker at en øyekrem med ceramider kanskje kan fungere, f.eks. øyekremen fra CeraVe eller Dr. Jart Ceramidin Eye Cream. 

Takk for tips🙏

Hva heter øyekremen fra CeraVe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk for tips🙏

Hva heter øyekremen fra CeraVe?

Den heter CeraVe Eye Cream🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker litt ulike etter sesong, nå er det c vitaminkremen fra Dermalogica på dag og skin better sin natt øyekrem på kveld :) ekstremt fornøyd med den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (22 timer siden):

Den heter CeraVe Eye Cream🙂

Tusen takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme, kommet et nytt merke på Kicks som jeg har lyst til å prøve.

https://www.kicks.no/rose-inc/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/eye-revival-brightening-eye-cream-15-ml

I mellomtiden har jeg kjøpt noe pudder på Makeup Mekka som faktisk hjalp på å dempe mørkhet

https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/soft-focus-under-eye-powder?attr1_id=328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...