Gå til innhold

Hvordan sikrer dere at baby ikke grafser i do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med baby/småbarn hvordan sikrer dere dolokket så barnet ikke går oppi der?

Anonymkode: 480a6...671

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger på lokket og setter dobørsten på en hylle som er utilgjengelig for barna og prøver å følge med. Akkurat å ta nedi do med hendene har ikke vært noen utfordring, jeg kan ikke huske at noen av dem har gjort det. Men minsta rakk f.eks. å få. tak i tannbørsten min, åpne dolokket og kaste den oppi mens jeg hjalp den eldste i dusjen en gang. 

Anonymkode: e06d7...a31

AnonymBruker
Skrevet

Dodraugen kan være effektiv i dette tilfellet.

Anonymkode: 7e429...b40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så dere andre har ikke barn som åpner dolokket og skal nedi der altså?😅

AnonymBruker
Skrevet

Kan aldri huske at det var noe spennende eller en utfordring her.... Hun var borti dobørsten én gang, men det var det.... Selve doen trengte vi aldri gjøre noe i forhold til.

Anonymkode: 5a617...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Lukker døra til badet.

Anonymkode: c20a2...ee3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det har ungen min aldri prøvd på, men han gjør mye annet rart da. 

Anonymkode: dd6fb...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes baby skal få lov til det. Synes jo åpenbart at det er spennende 🥰

Anonymkode: b9b88...462

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde borrelås på dolokket 😆

Anonymkode: 5e989...f9b

AnonymBruker
Skrevet

Lukket døren til badet… 

Anonymkode: 40b2a...806

AnonymBruker
Skrevet

Passer på ungene!

Altså, baby hadde aldri engang fått sjangs til å komme seg inn på do uten oppsyn. 

Anonymkode: bf52a...657

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Passer på ungene!

Altså, baby hadde aldri engang fått sjangs til å komme seg inn på do uten oppsyn. 

Anonymkode: bf52a...657

Men hvor gjør dere av ungen når dere må ordne dere på badet???

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom han eller hun ikke kan være med, lekegrind.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min har nettopp lært å åpne dolokket selv, og er oppi der med fingrene så snart han får sjansen 😅 passer på, og tar han vekk når han prøver seg. Er mest redd for at han skal finne ut at det er en gøy plass å putte ting..

Lar han likevel få krabbe rundt mellom rommene som han vil, og følger ikke alltid etter hvis jeg er opptatt. Ikke mange dagene siden det ble mistenkelig stille en stund, og jeg fant han lekende med dosåpen ☹️

Det er en fase, og den kommer til å gå over igjen. Kan ikke "låse" doen pga eldre barn.

Anonymkode: fc96e...ca4

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ordner meg ikke så mye 😄

Men må jeg vaske ansikt eller noe raskt går jeg fra henne i stua i 1 minutt (kan se henne og stua fra badet og har barnesikret) eller så setter jeg henne i sprinkelsenga på soverommet med en leke, der har vi et lite bad. Eller så grer jeg håret, skifter osv i stua. Pusser tenner med baby på hofta. Eller så passer mannen på. Når hun var mindre mobil la jeg henne bare på gulvet men da kom hun jo heller ikke oppi do :)

Nå er min bare 1 år og 2 mnd men pleier altså ikke å gå alene rundt på badet ennå. Men kommer sikkert til å måtte det i fremtiden da.

Anonymkode: 3d570...ab7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så dere andre har ikke barn som åpner dolokket og skal nedi der altså?😅

Min sønn har aldri gjort det, men det er vanlig at barn gjør det. Har sett utallige "morsomme hjemmevideoer" der unger har stappet hele mors sminkepung-innhold i toalettet eller lignende saker. Så at det er vanlig at unger både tar nedi der og hiver ting i do er det ikke tvil om :) 

• Liker 1
Skrevet

Å grafse i toalettet har min aldri gjort. Å Derimot kaste leker i toalettet har han gjort et par ganger. 

Løsningen er å følge med, og fjerne barnet vekk fra situasjonen hvis det prøver seg. Lukke badedør når man ikke er der osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Holder døra lukket, de er aldri på badet uten at en voksen er med (4-åringen går på do da, men 2-åringen får ikke være der uten meg eller far).
Minste har prøvd å leke med dobørsten et par ganger, men da får hun høre nei og blir løftet vekk. Doskåla og vannet i do er også spennende, men vi løfter henne bare bort da også og sier nei. 

Anonymkode: 3a64d...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...