Gå til innhold

Dere som røyker, snuser eller drikker mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere trappet ned med tanke på dagens høye prisnivå? hvor mye i måneden bruker dere på røyk/snus/alkohol? Prioriterer dere vekk sunn mat og trening? 

Anonymkode: 33530...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1pk sigaretter og 5 bokser snus i mnd ca 400kr/mnd 

Anonymkode: 3413e...319

AnonymBruker
Skrevet

Brukte vel 3000 på sigaretter. Slutta og økte boliga draget med 3000 pr mnd. Var motiverende og se hvor mye det korta ned nedbetalingstiden og hva vi sparte i renter. Nå har det gått meg til hodet og prøver å betale enda mer på lånet.. 😂

Anonymkode: d0a25...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kanskje 7-8000 i måneden på alkohol og snus. Har kuttet ned snusbruken litt, og prøver å kutte ned på ting som mat og klær i stedet.

Anonymkode: 84323...d88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere trappet ned med tanke på dagens høye prisnivå? hvor mye i måneden bruker dere på røyk/snus/alkohol? Prioriterer dere vekk sunn mat og trening? 

Bruker for mye, men spiser fremdeles sunt og trener jevnlig. Det trenger ikke å være en selvmotsigelse. 

Anonymkode: 0b39e...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sluttet røyke, men motivasjonen var helse, ikke økonomi.

Angående å "drikke mye" så er det veeeeldig individuelt hva man legger i det.
Går ut en del, og drikker også en del vin hjemme. Går nok nesten 2 flasker vin i uka. Har ikke endret noe på det.

Men skjønner hvorfor du mener vi skal kutte sunn mat? Jeg har kuttet den ekstremt dyre junkfooden, og velger lage sunn mat hjemme som er mye rimeligere enn den usunne... Har forsåvidt gjort det mest på grunn av preferanser da.

Og nei, jeg har ikke så stort behov for alkohol at jeg hadde valgt alkoholen foran trening, jeg klarer ypperlig trene selv om også drikker alkohol. 

Anonymkode: b3f62...ec5

Skrevet

Drikker dyrt, og har ikke kuttet ned. Snarere tvert imot. Kjøper bare bedre og bedre vin. Og kjøper inn for langtidslagring.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker for mye, men spiser fremdeles sunt og trener jevnlig. Det trenger ikke å være en selvmotsigelse. 

Anonymkode: 0b39e...c2d

Neida, men noen må velge og prioritere vekk noe, og skru ned forbruket man har blitt vant til. Noen velger vekk frukt og grønt, andre stumper siggen. Noen dropper feriereiser eller skjønnhetspleie. Mens noen har råd til alt de tidligere har brukt penger på. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke fattig, så nei. Bruker like mye som jeg alltid har brukt.

Anonymkode: 6e29b...48e

• Liker 2
Skrevet

Bruker hverken alkohol eller nikotin lenger. Det ga ikke samme gleden lenger, så jeg valgte helse og ble overrasket over hvor lett det var å slutte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prioritert trening som koster. Men har hund og går mye tur. Snuser en pakke om dagen så klart det går ut over noe, men det går ut over andre ting enn agurk og paprika men heller klær og reise. 

Anonymkode: cf24b...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Nei vin er jo ganske rimelig i Norge så de går fint

Anonymkode: 568a1...660

AnonymBruker
Skrevet

Røyker et par pakker i måneden, holder meg stort sett med tax free røyk. Vin blir det en del av, men sammenlignet med f.eks. brus er det ikke så ille.

Det er maten som sprenger budsjettet for tiden...

Anonymkode: 14afb...c33

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol, men brus. Veldig mye brus (Pepsi max). Det skulle jeg gjerne klart å slutte med, men jeg fikser ikke å kutte det ut. Det er for godt å drikke det hver dag.

Røyking og snusing driver jeg ikke med. Sluttet å røyke for 12 år siden. Aldri hatt en glipp siden.

Anonymkode: 65e18...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Samboer snuser like mye som før. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 79303...86d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...