AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #41 Del Skrevet 26. mars 2023 Ca 2500kr er student med deltidsjobb. Alt går med til mat og husholdningsgreier. Anonymkode: f8b40...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #42 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan noen forklare poenget med slike tråder? Hvordan påvirkes ts sitt liv av hva andre har eller ikke har? Anonymkode: 352f6...16f Det er egentlig lite poeng. Og så har du folk som meg som har bedre råd enn mange andre som svarer, mange som påstår det er skryt, javel, men jeg mener at vi er flere som har god råd enn de som sliter. Anonymkode: 6a3c2...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #43 Del Skrevet 26. mars 2023 Akkurat nå er det på minusnivå. FML 🥲 Anonymkode: df5da...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #44 Del Skrevet 26. mars 2023 21 000 inn Husleie 5000 Strøm 500 Forsikringer 200 Transport 500 Så ca 14 800 igjen. Av dette går ca 3000 til mat og husholdning, resten til reising og sparing. Blitt mye dyrere å reise, og det er ikke noe jeg ønsker å gi opp, så spareandelen har sunket. Anonymkode: c6a52...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. mars 2023 #45 Del Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (1 time siden): Sparing blir aldri en kostnad. Pengene er i behold og kan brukes. Whistler skrev (1 time siden): Da må man også holde avdrag på huslån utenfor da det er sparing. Brunello skrev (59 minutter siden): Selvsagt. Trodde det var en selvfølge for alle. Det er selvfølgelig ikke en selvfølge. Potato - Tomato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #46 Del Skrevet 26. mars 2023 31 000 kr er igjen etter faste utgifter. Pleier å spare 29 000 kr og bruke 2000 kr på hobby etc. Per måned Anonymkode: 4a79f...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. mars 2023 #47 Del Skrevet 26. mars 2023 Whistler skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig ikke en selvfølge. Potato - Tomato. Jo, sparing er ingen kostnad. Jeg er med på at avdrag på lån er en kostnad, men det er ingen utgift. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #48 Del Skrevet 26. mars 2023 55 000 inn, ca 30 000 igjen etter faste utgifter er betalt. bolig, forsikringer, nett, mobil, barnehage til 1 barn, billån. Anonymkode: 673f8...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. mars 2023 #49 Del Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Jo, sparing er ingen kostnad. Jeg er med på at avdrag på lån er en kostnad, men det er ingen utgift. Det er vi enige om. Mitt inntrykk av HI er at det spørres om hvor mye "f***you-penger" som er igjen etter faste trekk og betalinger. Ikke verre enn det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #50 Del Skrevet 26. mars 2023 Kokeplate skrev (36 minutter siden): Poenget med slike tråder er å se andres økonomiske disponeringer. Hvilken rolle spiller det for ts sin økonomi? Anonymkode: 352f6...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. mars 2023 #51 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken rolle spiller det for ts sin økonomi? Anonymkode: 352f6...16f Null. Og spesielt fordi folk ikke har samme oppfatning av hva som er faste utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #52 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg: ca. 7.000-8.000 Mannen: ca. 20.000-25.000 Anonymkode: a248c...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 26. mars 2023 #53 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvilken rolle spiller det for ts sin økonomi? Anonymkode: 352f6...16f Null. Det er neppe meningen at tråden skal ha noe å si for TS økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #54 Del Skrevet 26. mars 2023 Det jeg regner som faste utgifter er det jeg må betale i løpende utgifter, så jeg lager budsjett etter min egen definisjon. Faste utgifter for meg er derfor huslån (avdrag og renter, ja, jeg regner med avdragene), fellesutgifter, strøm, telefon med fri data (jeg har ikke TV og internett), kommunale avgifter og renovasjon, forsikringer på hus, innbo, reise og bil, løpende bilutgifter siden jeg må ha bil og kjører mye pga lang reisevei til jobb, dette inkluderer diesel og en liten slump til driftskostnader som dekkbytte, bytte av vindusviskere etc samt parkering på jobb og ellers. Til sammen utgjør dette ca 16 000 (kanskje litt mer nå) i gjennomsnitt. Jeg bor alene. Jeg regner ikke mat inn i dette budsjettet da jeg kan spise utrolig billig eller grenseløst dyrt akkurat som det passer meg. Jeg regner heller ikke diverse abonnementer og strømmetjenester som faste utgifter da dette kan kuttes ut når som helst og regnes derfor for meg som rent forbruk. Da har jeg igjen ca 25 000 der jeg sparer et fast beløp og resten går til forbruk. Er det noe igjen på kontoene mine dagen før lønn overfører jeg det til sparekonto. Anonymkode: 1e50c...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 26. mars 2023 #55 Del Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (49 minutter siden): Jo, sparing er ingen kostnad. Jeg er med på at avdrag på lån er en kostnad, men det er ingen utgift. Det er vel strengt tatt en utgift, men ikke en kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #56 Del Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (2 timer siden): Det er ikke jeg som kaller det noe annet. Det er du som har en definisjon hinsides alle økonomiske begreper og definisjoner. . Faste utgifter er slik man har hver mnd, ikke sant? Å spare er fast hver mnd, uansett hvor trangt økonomisk jeg har det. Det er ikke penger som jeg setter av HVIS jeg har til overs. Men hvis det må være som du sier så er ikke lån en fast utgift heller da. Lån på hus eller bil er bare et innskudd i bolig eller kjøretøy. Jeg er klokere enn deg i mine øyne. Og tror på mine ting. Anonymkode: 9ed7b...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. mars 2023 #57 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): . Faste utgifter er slik man har hver mnd, ikke sant? Å spare er fast hver mnd, uansett hvor trangt økonomisk jeg har det. Det er ikke penger som jeg setter av HVIS jeg har til overs. Men hvis det må være som du sier så er ikke lån en fast utgift heller da. Lån på hus eller bil er bare et innskudd i bolig eller kjøretøy. Jeg er klokere enn deg i mine øyne. Og tror på mine ting. Anonymkode: 9ed7b...a43 Men du har pengene stående. De er i beste fall flyttet til en annen konto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #58 Del Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Men du har pengene stående. De er i beste fall flyttet til en annen konto. Og så? Det er uansett ikke penger jeg har til overs til å bruke til hva jeg vil. Anonymkode: 9ed7b...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 26. mars 2023 #59 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): . Faste utgifter er slik man har hver mnd, ikke sant? Å spare er fast hver mnd, uansett hvor trangt økonomisk jeg har det. Det er ikke penger som jeg setter av HVIS jeg har til overs. Men hvis det må være som du sier så er ikke lån en fast utgift heller da. Lån på hus eller bil er bare et innskudd i bolig eller kjøretøy. Jeg er klokere enn deg i mine øyne. Og tror på mine ting. Anonymkode: 9ed7b...a43 Sparing er ikke en utgift, nei. Det er en ren kapitalflytting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 26. mars 2023 #60 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så? Det er uansett ikke penger jeg har til overs til å bruke til hva jeg vil. Anonymkode: 9ed7b...a43 Det er penger du har til overs. Hva du vil og kan bruke de på er selvsagt en annen sak. En fast utgift er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå